Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

У Чернігівському окружному адміністративному суді пояснили, чому було відмовлено у задоволенні позову жительки вулиці Декабристів до Кабміну

16 липня 2019, 14:43

У Чернігівському окружному адміністративному суді за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні розглянуто справу за позовом ОСОБИ_1 до Кабінету Міністрів України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України, треті особи: Чернігівська міська рада, Чернігівська обласна державна адміністрація, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, 146 третіх осіб на стороні позивача, які не заявляли самостійних вимог на предмет спору, про визнання протиправною бездіяльності та зобов’язання вчинити певні дії (відмова КМУ виділити кошти на ліквідацію наслідків надзвичайної ситуації, яка склалася у Чернігові 30 червня 2018 року).

Внаслідок інтенсивних опадів було підтоплено понад 100 приватних домоволодінь на 20-ти вулицях міста, в тому числі і будинок по вул. Декабристів, де мешкає позивач разом із родиною. Нею були ініційовані колективні звернення мешканців постраждалих внаслідок стихії вулиць Декабристів та Михайла Могилянського до Кабінету Міністрів України, Міністертва економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерства фінансів, Президента України та народних депутатів із проханням посприяти у виділенні з державного бюджету України 15786773,05 грн для проведення аварійно-відновних робіт із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, відновлення пошкоджених внаслідок стихії приватних домоволодінь. Свої вимоги позивач мотивувала тим, що відповідачі порушили не тільки її права та інтереси у сфері публічно-правових відносин, а й права та інтереси інших постраждалих від вищезгаданої надзвичайної ситуації громадян.

Розглянувши адміністртивну справу, суд дійшов висновку, що у Кабінету Міністрів України відсутній обов’язок щодо виділення коштів із резервного фонду Державного бюджету України для здійснення заходів із ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на приватних домоволодіннях.

У виключних випадках Кабінет Міністрів України має право виділити кошти з резервного фонду Державного бюджету України для здійснення заходів із ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за клопотанням відповідного суб’єкта звернення на підставі проекту рішення Мінекономрозвитку із врахуванням експертного висновку Мінрегіонбуду та за умови відсутності коштів у бюджетах місцевого та регіонального рівня.

Обсяги фінансування збитків, завданих стихійним лихом, повиннні підтверджуватися відповідними документами (проектно-кошторисною документацією або зведеними кошторисними розрахунками на проведення таких робіт, які готуються в установленому порядку).

Мінрегіон листом № 1/15.2/2993-19 від 11.03.2019 повідомив Чернігівську ОДА, як суб’єкта звернення, що для виділення коштів із резервного фонду державного бюджету для здійснення першочергових аварійно-відновлюваних робіт на приватних домоволодіннях, пошкоджених внаслідок стихійного лиха, до Мінрегіону необхідно надати обґрунтовуючі матеріали: акти обстеження технічного стану приватних домоволодінь, дефектні акти та складену на підставі цих актів кошторисну документацію. Однак матеріали справи не містили доказів направлення обґрунтовуючих матеріалів на адресу будь-кого із відповідачів. Отже, за відсутності належним чином оформлених та поданих обґрунтовуючих матеріалів відсутня і протиправниа бездіяльність відповідачів щодо неприйняття їх до розгляду.

Крім того, у судовому засіданні було встановлено, що питання про виділення коштів на здійснення заходів із ліквідації наслідків надзвичайної ситуації із бюджету регіонального рівня взагалі не розглядалося.

Враховуючи викладене, на підставі наданих доказів, системного аналізу положень законодавства України, керуючись статтями 139, 241, 243, 244-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішив у задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення суду не набрало законної сили та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду.

Детальну інформацію щодо розгляду вищевказаної справи можна переглянути на офіційному веб-порталі "Судової влади України" в мережі Інтернет за посиланням.

За повідомленням прес-служби суду