Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Кролевецьким райсудом узагальнено практику розгляду адмінсправ щодо домашнього насильства

10 квітня 2018, 16:33

 

Проблема домашнього насильства залишається актуальною у сьогоденні, оскільки є  одним з   проявів  порушення прав та законних інтересів громадян.

П.3 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" визначає домашнє насильство як діяння (дії або бездіяльність) фізичного, сексуального, психологічного або економічного насильства, що вчиняються в сім’ї чи в межах місця проживання або між родичами, або між колишнім чи теперішнім подружжям, або між іншими особами, які спільно проживають (проживали) однією сім’єю, але не перебувають (не перебували) у родинних відносинах чи у шлюбі між собою, незалежно від того, чи проживає (проживала) особа, яка вчинила домашнє насильство, у тому самому місці, що й постраждала особа, а також погрози вчинення таких діянь.

На законодавчому рівні встановлено відповідальність за вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, невиконання термінового заборонного припису або неповідомлення про місце свого тимчасового перебування, що передбачено ст. 173-2 КУпАП.

Відповідальність за змістом ст. 173-2 КУпАП настає за вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, тобто умисне вчинення будь-яких діянь (дій або бездіяльності) фізичного, психологічного чи економічного характеру (застосування насильства, що не спричинило тілесних ушкоджень, погрози, образи чи переслідування, позбавлення житла, їжі, одягу, іншого майна або коштів, на які потерпілий має передбачене законом право, тощо), внаслідок чого могла бути чи була завдана шкода фізичному або психічному здоров'ю потерпілого, а так само невиконання термінового заборонного припису особою, стосовно якої він винесений, або неповідомлення уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про місце свого тимчасового перебування в разі його винесення.

Проаналізувавши кількість справ про адміністративні правопорушення за ст. 173-2 КУпАП, які перебували на розгляді Кролевецького районного суду Сумської області у 1 кварталі 2017 та 1 кварталі 2018 року, можна навести невтішні статистичні показники, які свідчать про наявність даної соціальної проблеми й у Кролевецькому районі.

 

Кількісні показники щодо надходження та розгляду справ про адміністративні правопорушення за ст.173-2 КУпАП відображені у наведеній нижче таблиці:

 

Згідно санкції ч. 1 ст. 173-2 КупАП до таких правопорушників можуть бути застосовані наступні види адміністративних стягнень:

  • штраф у розмірі від 10 до 20 НМДГ ( від 170 – 340 грн.) – як вид стягнення застосовується лише з 07.01.2018 року у зв’язку з викладенням в новій редакції ст. 173-2 КУпАП Законом України від 07.12.2017 року № 2229-VIII.
  • або громадські роботи на строк від 30 до 40 годин;
  • або адміністративний арешт на строк до 7 діб.

 

 Види адміністративних стягнень, які були накладені на правопорушників за даною категорією справ можливо переглянути у проілюстрованій нижче таблиці:

 

 

Протягом 2017 року до відповідальності за ст. 173-2 КУпАП було притягнуто 148 осіб по 176 справам, з яких у 28 справах провадження закрито.

 

За повідомленням прес-служби суду