Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Усі види правопорушень на транспорті мають спільні ознаки. Об’єктом цих правопорушень є суспільні відносини у сфері безпечної роботи транспорту або суспільна безпека. Суспільна безпека в якості об’єкта цих правопорушень означає сукупність відносин, що забезпечують охорону життя і здоров’я людей, матеріальних цінностей, навколишнього природного середовища, безаварійну роботу транспорту в цілому.
Наслідками таких правопорушень часто бувають аварії, катастрофи, нещасні випадки з людьми, що спричиняють шкідливі наслідки для здоров’я і майна людей, навколишнього природного середовища або викликають загрозу для них.
Слід зазначити, що керування транспортними засобами особами у стані сп’яніння, відповідальність за яке передбачена ст. 130 КУпАП, є небезпечним і досить поширеним правопорушенням.
26 липня 2016 року в офіційному виданні “Голос України” опублікований Закон України “Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції”.
Закон набирав чинності з 27 липня 2016 року.
Прийняті Верховною Радою зміни до ст.130 Кодексу передбачають дуже істотне збільшення штрафів за керування транспортним засобом у стані алкогольного, наркотичного сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, а також за відмову водія пройти огляд на предмет його стану. До цього слід додати і те, що крім штрафу обов'язковим видом покарання за вчинення такого правопорушення стає і одночасне(!) позбавлення водія права керування транспортним засобом, а інші альтернативні види покарання більше не передбачаються.
Так, з 27 липня 2016 року згідно з ухваленим Законом керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного сп'яніння або під впливом лікарських засобів, що знижують увагу і швидкість реакції, передача керування транспортним засобом особі, яка перебуває в такому стані, а також відмова водія пройти огляд на предмет його стану передбачає адміністративне стягнення у виді позбавлення права керування транспортним засобом на один рік з накладенням штрафу у розмірі 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (в абсолютному вираженні це – 10 200 грн.).
Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, -тягне за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки і на інших осіб - накладення штрафу у розмірі однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого (в абсолютному вираженні це – 20 400 грн.).
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка двічі протягом року піддавалася адміністративному стягненню за керування транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, за відмову від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, -
тягнуть за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі двох тисяч чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк десять років і на інших осіб - накладення штрафу у розмірі двох тисяч чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого (в абсолютному вираженні це – 40 800 грн.).
Хотілося б звернути увагу водіїв, що відмова пройти огляд на предмет перебування у стані алкогольного чи наркотичного сп'яніння так само є правопорушенням, як і власне керування транспортним засобом у такому стані.
Протягом 2017 року суддями Корабельного районного суду м. Миколаєва розглянуто 340 справ про адміністративне правопорушення за ст. 130 КУпАП. Накладено адміністративне стягнення - штраф на 252 особи, з одночасним позбавленням спеціального права (керування транспортними засобами) на 218 осіб. Було закрито 85 справ, з яких: щодо 36 осіб - на підставі ст.38 КУпАП (тобто закінчення строків накладення адміністративного стягнення), 47 осіб — за наявності обставин, що виключають провадження в справі про адміністративне правопорушення на підставі ст. 247 КУпАП (за відсутності подій або складу адмінправопорушення), 2 осіб — на підставі ст. 22 КУпАП за малозначністю скоєного адмінправопорушення, до 3 осіб - у віці від шістнадцяти до вісімнадцяти років був застосований такий захід впливу як попередження.
У разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення відповідно до ч.1 ст.4 Закону України “Про судовий збір”, судовий збір справляється у розмірі 0,2 % від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року ( у 2017 році він дорівнював 1 600,00 грн.), станом на перше лютого 2018 року становить 1762 грн., тобто у розмірі 352,40 грн.
Закликаємо водіїв неухильно дотримуватися Правил дорожнього руху та не допускати вживання будь-яких засобів чи препаратів, що знижують швидкість реакції, перед тим, як сідати за кермо, та не відмовлятись від пропозиції працівників поліції пройти медичний огляд на стан алкогольного, наркотичного сп'яніння в передбаченому законом порядку.
За повідомленням прес-служби суду