Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

КАС ВС підтвердив висновки Восьмого ААС щодо внесення замку «Паланок» до Державного реєстру нерухомих пам’яток України

05 грудня 2022, 11:44

До компетенції виконавчого органу сільської, селищної, міської ради належить обов`язок подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня про занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

Короткий виклад обставин справи

На підставі рішення Мукачівської міської ради від 22 січня 1993 року «Про комунальну власність міста та програму її приватизації» Мукачівській міській раді належить на праві власності комплекс Замок «Паланок».

01 липня 2016 року між Управлінням культури Закарпатської обласної державної адміністрації та Мукачівським історичним музеєм укладено охоронний договір на пам`ятку архітектури національного значення № 7, відповідно до якого останній прийняв на себе зобов`язання щодо охорони пам`ятника архітектури національного значення Замок «Паланок».

На запит Закарпатської обласної прокуратури щодо дотримання вимог законодавства України з питань охорони культурної спадщини, Мукачівська міська рада повідомила, що нею не направлялися звернення до консультативної ради з питань охорони культурної спадщини при Закарпатській обласній державній адміністрації щодо внесення Замку «Паланок» до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

Своїм листом Департамент культури Закарпатської обласної державної адміністрації повідомив прокуратуру, що Виконавчий комітет Мукачівської міської ради не звертався до департаменту культури облдержадміністрації з пропозицією про занесення Замку «Паланок» до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

Уважаючи бездіяльність Виконавчого комітету Мукачівської міської ради щодо невиконання вимог чинного законодавства України щодо виготовлення облікової документації на об`єкт культурної спадщини національного значення - Замок «Паланок» та подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Департаменту культури Закарпатської обласної державної адміністрації про занесення такого до Державного реєстру нерухомих пам`яток України протиправною, Закарпатська обласна прокуратура звернулась до суду з позовом.

Рішенням суду першої інстанції, яке було залишено без змін судом апеляційної інстанції, позовні вимоги Закарпатської обласної прокуратури було задоволено.

Рішення мотивовано тим, що відповідно до приписів частини другої статті 6 Закону України «Про охорону культурної спадщини» саме на Виконавчий комітет Мукачівської міської ради покладається обов`язок подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня - Департаменту культури, національностей та релігій Закарпатської області про занесення об`єктів культурної спадщини - Замку «Паланок» до Державного реєстру нерухомих пам`яток України.

Висновки Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду

КАС ВС підтримав позицію апеляційного суду та підкреслив: що незвернення органу виконавчої влади до центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини з пропозицією про занесення об’єкту культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, є свідченням протиправної бездіяльності органу виконавчої влади.

Постанова КАС ВС від 09 листопада 2022 року у справі № 260/437/21 доступна за цим покликанням.

Восьмий апеляційний адміністративний суд