Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
З огляду на численні заклики представників Міністерства охорони здоров’я України негайно прийняти рішення у справі про повноваження в.о. Міністра охорони здоровя Супрун, що лунають під час брифінгів під стінами Окружного адміністративного суду міста Києва, прес-служба суду повідомляє наступне.
Відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України, такої форми доведення своєї позиції стороною у справі як мітинг, брифінг чи інше зібрання не передбачено. Це повинно здійснюватись виключно в судовому порядку з наданням відповідних документів.
Ми вкотре наголошуємо, що суд залишається незалежним від інших гілок влади і політичний тиск на суддів у будь-якому його прояві є недопустимим. Натомість, до адміністративного суду щоденно надходять позови щодо оскарження дій, рішень та бездіяльності Уряду, міністерств, відомств та посадових осіб. В процесі розгляду таких справ суд виявляє недоліки та скасовує оскаржувані рішення. Це є обов’язком адміністративної юстиції. Рішення суду є обов’язковим для виконання та набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Важко уявити ситуацію, коли б в американському суспільстві зі зневагою ставились до судових органів, які приймають рішення по справам. Варто згадати рішення федерального суду техаського містечка Фор-Уорт, який скасував ключову для охорони здоров’я в США реформу Obamacare, або ж рішення окружного суду США в Сан-Франциско, який тимчасово зупинив указ Президента, що забороняв мігрантам претендувати на політичний притулок, в разі незаконного перетину американського кордону.
Повертаючись до справи Супрун, на сьогоднішній день, якщо Супрун має бажання приймати участь у прийнятті рішень на засіданнях Кабінету Міністрів України – має бути відповідна постанова Верховної Ради України про призначення її Міністром охорони здоров’я України.
З врахуванням виступу Супрун та її бажання працювати Міністром охорони здоров’я України, ми вимушені вкотре нагадати всім зацікавленим особам, що відповідно положення ст.114 Конституції України, Закону України «Про Кабінет Міністрів України» члени Кабінету Міністрів України, крім Прем'єр-міністра України, Міністра оборони України і Міністра закордонних справ України, призначаються на посаду Верховною Радою України за поданням Прем'єр-міністра України.
Тому, закликаємо учасників по справі дотримуватись процесуальних прав та обов’язків та утриматись від політичного тиску на суд та суддів.
Вкотре нагадуємо, що 06.02.2019 року до суду надійшла заява про роз’яснення судового рішення (ухвали Окружного адміністративного суду м. Києва про забезпечення позову від 05.02.2019 року) від представника Супрун.
08.06.2019 року ухвалою суду було роз’яснено представнику Супрун, що заборона вчиняти дії, встановлена ухвалою від 05.02.2019, не стосується тих повноважень, якими Відповідача було наділено в порядку, передбаченому пп.14 п.10 Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 №267 та п.1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок виконання обов'язків міністра у разі його тимчасової відсутності» від 17.07.2003 №1096.
В ухвалі від 08.02.2019 року було ще раз звернуто увагу, що в разі тимчасової відсутності міністра (відрядження, хвороба, відпустка та інші поважні причини) за дорученням міністра його обов'язки виконує перший заступник, а у разі його відсутності - один із заступників міністра, крім таких, як:
За повідомленням прес-служби суду