Єдиний Контакт-центр судової влади України 0-800-501-492

Відбулося засідання громадської ради при Державній судовій адміністрації України

18 грудня 2009, 11:11

17 грудня 2009 року відбулося засідання громадської ради при Державній судовій адміністрації України.

У роботі громадської ради взяли участь голова громадської ради, голова Верховного суду України у відставці, віце-президент Незалежної асоціації суддів України Віталій Бойко, заступник голови громадської ради,керуючий партнер юридичної фірми «Магістр та партнери», адвокат Олексій Резніков,  завідуюча кафедрою кримінального судочинства Академії суддів України Наталія Ахтирська, директор Української школи законотворчості Інституту законодавства Верхової Ради України Олена Богачова, Голова правління Всеукраїнської громадської організації «комітет по боротьбі з корупцією в органах державної влади, правоохоронних органах, прокуратурі та судах» Едуард Єфіменко, радник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, суддя Верховного Суду України у відставці, заслужений юрист України Василь Земляний, суддя, член Всеукраїнської незалежної асоціації суддів України Олексій Касьян, завідувач відділу з парламентських питань газети «Голос України» Володимир Королюк, заступник голови Центру політико-правових реформ Роман Куйбіда, радник Голови ДСА України Віктор Сидоренко, провідний науковий співробітник НДІ інтелектуальної власності АПрН України, кандидат юридичних наук Ігор Сидоров, професор кафедри публічного права Києво-Могилянської Академії, доктор юридичних наук Станіслав Шевчук, представники Державної судової адміністрації України, ДП «Інформаційно-судові системи», ЗМІ.

Під час засідання було обговорено ряд організаційних питань, зокрема, обрано нового голову громадської ради при ДСА України. Члени громадської ради прийняли рішення обрати головою громадської ради при Державній судовій адміністрації України радника Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, суддю Верховного Суду України у відставці, заслуженого юриста України Василя Земляного.

Учасників засідання було поінформовано про стан виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження автоматизованої системи документообігу в адміністративних судах». Відповідно  до означеного Закону Державній судовій адміністрації України доручено до 01.01.2010 забезпечити адміністративні суди матеріально-технічними ресурсами, програмними засобами для запровадження та функціонування системи автоматичного розподілу судових справ між суддями та підготувати Положення про автоматизовану систему документообігу суду.

Наразі, за попередніми розрахунками додаткова потреба коштів загального фонду бюджету для придбання матеріально-технічних ресурсів, необхідних тільки місцевим та апеляційним адміністративним судам, для забезпечення виконання прийнятого Верховною Радою України Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження автоматизованої системи документообігу в адміністративних судах», складає 46 млн. грн.  Законом України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» видатки розвитку, за рахунок яких можливе здійснення підготовчих заходів для запровадження та функціонування системи автоматичного розподілу судових справ між суддями, не передбачені. Відповідно забезпечити в повному обсязі адміністративні суди матеріально-технічними ресурсами, програмними засобами для запровадження та функціонування системи автоматичного розподілу судових справ між суддями в термін до 01.01.2010 об’єктивно не можливо.

Проте, для вирішення зазначених питань ДСА спільно з Радою суддів України ініційовано питання внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік», котрим видаткову частину для адміністративних судів збільшено на 6 млн. грн., але для проведення усіх підготовчих заходів для впровадження автоматизованої системи цих коштів недостатньо. Також для покриття основної частини витрат передбачене виділення коштів окремою бюджетною програмою в проекті Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» в обсязі 40 млн. грн.

За умови належного фінансового забезпечення після завершення тестування комп’ютерної програми в цілому буде визначено графік впровадження зазначеної автоматизованої системи в загальних судах. Орієнтовно початок впровадження документообігу загальних судів планується на перше півріччя 2010 року.

Також учасники засідання розглянули стан виконання Державної програми забезпечення судів належними приміщеннями на 2006-2010 роки та Програми забезпечення безпеки працівників суду, охорони приміщень судів та покращення їх технічного укріплення на 2007-2009 роки, практику розв’язання судових спорів за позовами суддів до держави щодо неналежного фінансування судової влади: причини та наслідки.

Водночас, члени громадської ради при Державній судовій адміністрації України обговорили проект постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення розмірів плати за надання копій документів та витягів з адміністративних справ та порядку справляння цієї плати».

Під час засідання членам громадської ради було презентовано нову (текстову) версію офіційного веб-порталу «Судова влада України».

За підсумками засідання прийнято ряд рекомендаційних рішень та визначено оголосити подяку від імені членів громадської ради працівникам Державної судової адміністрації України, відповідальним за створення нової версії веб-порталу «Судова влада України».

 

Довідково:

Метою створення Громадської ради є забезпечення реалізації громадянами їхнього конституційного права на участь у процесі державного управління та налагодження постійного діалогу з усіма соціальними групами населення та об’єднаннями громадян.

Громадської рада має статус консультативно-дорадчого органу. В своїй роботі Громадська рада координуватиме заходи, пов'язані з проведенням консультацій з громадськістю з питань формування і проведення державної політики.