Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Судді Восьмого ААС взяли участь в обговоренні проблемних питань розповсюдження сексистської реклами  

29 жовтня 2019, 16:31

28 жовтня цього року у Львові відбувся семінар на тему: «Міжнародний та український досвід попередження розповсюдження сексистської реклами: співпраця споживачів реклами із судовою гілкою влади», у якому взяли участь судді окружних та апеляційних адміністративних судів. Організаторами заходу стали ГО «Всеукраїнська асоціація жінок-суддів», Представництво Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні», ГО «Українська Асоціація Маркетингу» та Індустріальний Гендерний Комітет з Реклами (ІГКР) у співпраці із Львівським регіональним відділенням НШС України.

Восьмий ААС на семінарі представляли судді Оксана Гінда та Любомир Гудим. Спікерами виступили судді Верховного Суду Надія Стефанів і Тетяна Стрелець, суддя Івано-Франківського ОАС Надія Микитин, голова ГО «Українська Асоціація Маркетингу» та ІГКР Ірина Лилик.

 

Судді Восьмого ААС Оксана Гінда і Любомир Гудим із суддею Верховного Суду Тетяною Стрелець

Учасники заходу обговорили актуальні питання, пов’язані із дискримінацією у рекламі: стандарти недискримінаційної політики, український досвід протидії дискримінаційній рекламі, сучасні судові практики у сфері регулювання рекламного ринку, практичні аспекти здійснення судового контролю за дотриманням законодавства про рекламу, а також судову практику розгляду цієї категорії справ. Крім того, судді вирішували практичні вправи щодо розгляду матеріалів конкретного позову та прийняття рішення у справі, а також представляли результати для загального обговорення.

Як зауважили судді Верховного Суду, у судовій практиці частка цієї категорії справ є незначною: у Верховному Суді такі справи не розглядались. Показовою у цьому контексті є справа за №300/534/19, рішення у якій нещодавно прийняла колегія суддів Восьмого ААС. 

Під час розгляду цієї справи, судами першої та апеляційної інстанцій проводився детальний аналіз та надавалась оцінка факту наявності чи відсутності дискримінаційних ознак у засобах зовнішньої реклами типу «бігборд», на яких розповсюджено рекламний сюжет «Бруківка з ідеальними параметрами» із зображенням, що імовірно порушує етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтує правила пристойності, а також вміщує твердження, які є дискримінаційними за ознаками статі, із використанням засобів і технології, які діють на підсвідомість споживачів реклами, що визначено як порушення частини третьої статті 7 та частини першої статті 8 Закону України «Про рекламу».

Суд першої інстанції дійшов висновку про наявність таких ознак, а тому штраф за недотримання встановлених законом вимог щодо змісту реклами накладено правомірно та обґрунтовано.

01 жовтня 2019 року апеляційний суд завершив апеляційний перегляд справи  та скасував рішення суду першої інстанції, встановивши відсутність належних доказів на підтвердження того, що рекламний сюжет містить інформацію та зображення, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності, а тому оскаржуване рішення про накладення штрафу є протиправним та має бути скасованим.

Ця справа викликала широку дискусію серед суддів та представників громадськості, адже встановлення наявності ознак дискримінації за гендерною ознакою у рекламі та їх оцінка є складним питанням та потребує комплексного підходу.

Зауважимо, що семінар проводився з метою підвищення кваліфікації суддів, зокрема, у сфері розгляду і вирішення категорії справ щодо здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу та регулювання рекламного ринку. На завершення семінару усі учасники отримали сертифікати НШС України.

   

За повідомленням прес-служби суду