flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

                                                      Затверджено 

                                                           зборами трудового  колективу

                                                                                     Христинівського районного суду

                                     Черкаської області

                                                                  протокол № 9 від 26 березня 2015р

 

ПРАВИЛА

внутрішнього трудового розпорядку

Христинівського районного суду Черкаської області

 

1. Загальні положення.

 

1.1. Згідно з Конституцією України громадяни України мають право на працю, - тобто на одержання гарантованої роботи з оплатою праці відповідно до її якості і не нижче встановленого державою мінімального розміру, - включаючи право на вільний вибір професії, роду занять і роботи відповідно до покликання, здібностей, професійної підготовки, освіти.

Обов'язком кожного працівника є сумлінна праця, додержання трудової дисципліни, вимог нормативних актів з охорони праці, бережливе ставлення до ввіреного майна.

Трудова дисципліна забезпечується створенням необхідних організаційних та економічних умов для нормальної високопродуктивної роботи, свідомим ставленням до праці, застосуванням методів переконання і виховання, а також заохоченням за сумлінну працю.

1.2. Правила внутрішнього трудового розпорядку розроблені на підставі Кодексу законів про працю України, в їх основу покладено Закон України «Про судоустрій і статус суддів», Закон України "Про державну службу".

Правила спрямовані на зміцнення трудової дисципліни, своєчасне і якісне виконання працівниками покладених на них обов'язків, раціональне використання робочого часу, зростання продуктивності та ефективності праці.

1.3. Питання, пов'язані з застосуванням Правил внутрішнього трудового розпорядку, вирішуються керівництвом.

 

2. Засади організації роботи суду

 

2.1. Місцевий суд складається з суддів місцевого суду, з числа яких призначаються голова та заступник голови суду.

2.2. Місцевий суд є судом першої інстанції і розглядає справи, віднесені процесуальним законом до його підсудності. Місцевий суд розглядає цивільні, кримінальні, адміністративні справи, а також справи про адміністративні правопорушення у випадках та порядку, передбачених процесуальним законом.

2.3. Суддя місцевого суду здійснює судочинство в порядку, встановленому процесуальним законом, а також інші повноваження, визначені законом.

2.4. Голова місцевого суду:

- представляє суду як орган державної влади у зносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами;

- визначає адміністративні повноваження заступника голови місцевого суду;

- контролює ефективність діяльності апарату суду, вносить керівникові територіального управління Державної судової адміністрації у Черкаській області подання про призначення на посаду керівника апарату суду, заступника керівника апарату суду та про звільнення їх з посад, а також про застосування до керівника апарату суду, його заступника заохочення або накладення дисциплінарного стягнення відповідно до законодавства;

- видає на підставі акта про призначення (обрання) суддею чи звільнення судді з посади відповідний наказ;

- повідомляє Вищу кваліфікаційну комісію суддів України про наявність вакантних посад у суді в десятиденний строк з дня їх утворення;

- забезпечує виконання вимог щодо підвищення кваліфікації суддів місцевого суду;

- здійснює інші повноваження, визначені законом.

            Голова місцевого суду з питань, що належать до його адміністративних повноважень, видає накази і розпорядження. У разі відсутності голови суду виконання його обов’язків здійснюється відповідно до встановленого ним розподілу обов’язків щодо організації діяльності суду.

2.5. Заступник голови місцевого суду здійснює адміністративні повноваження, визначені головою суду.

2.6. Організаційне забезпечення роботи суду здійснює його апарат, який очолює керівник апарату суду. Керівник апарату суду несе персональну відповідальність за належне організаційне забезпечення суду, суддів та судового процесу, функціонування автоматизованої системи документообігу, інформує збори суддів про свою діяльність. Перелік повноважень керівника апарату суду має конкретизуватися в посадовій інструкції керівника апарату, яка затверджується начальником територіального управління Державної судової адміністрації у Черкаській області за погодженням з головою суду. Посадова інструкція заступника керівника апарату суду затверджується керівником апарату суду. У разі вибуття у відпустку згідно з графіком відпусток працівників апарату суду керівник апарату видає наказ, погоджений з головою суду, про своє вибуття у відпустку та покладає виконання обов’язків на цей період на іншого працівника апарату суду. Копія наказу надсилається для відома до територіального управління державної судової адміністрації в Черкаській області. Згідно з вимогами Закону України «Про судоустрій і статус суддів» керівник апарату в межах повноважень видає накази з кадрових питань щодо працівників апарату суду (державних службовців, службовців та робітників), у т.ч. помічників суддів (за поданням судді), а саме, про призначення на посади та звільнення з посад, просування по службі, встановлення рангів державного службовця, надання відпусток, застосування до них заохочення та накладення дисциплінарних стягнень, проведення щорічної оцінки та проходження атестації, а також з адміністративно-господарських питань (відрядження, направлення на підвищення кваліфікації тощо).

2.7. Правовий статус працівників апарату суду визначається законом України «Про державну службу». Умови оплати праці, матеріально-побутового, медичного, санаторно-курортного і транспортного забезпечення працівників апарату суду визначаються на засадах, що встановлені для відповідної категорії працівників апаратів центральних та місцевих органів виконавчої влади.

2.8. В апараті суду можуть створюватись структурні підрозділи, що здійснюють свої функції на підставі положень, затверджених керівником апарату суду. Керівник апарату розробляє штатний розпис суду, визначає структуру підпорядкованого йому апарату суду, створює відділи, затверджує положення про структурні підрозділи та посадові інструкції працівників апарату суду. Структура і штатна чисельність апарату місцевого суду за погодженням з головою суду затверджується територіальним управлінням Державної судової адміністрації у Черкаській області в межах видатків на утримання відповідного суду.

 

 

3. Порядок призначення, переміщення та звільнення працівників.

 

3.1. Призначення, переміщення та звільнення працівників здійснюється:

- голови та заступника голови – строком на п’ять років із числа суддів цього суду та звільняються з посад Вищою радою юстиції за поданням відповідної ради суддів;

- суддів місцевого суду - Президентом України за поданням Вищої ради юстиції, а в разі безстрокового обрання - Верховною Радою України за поданням Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;

- керівника апарату суду, його заступника призначає на посаду та звільняє з посади начальник територіального управління державної судової адміністрації у Черкаській області за поданням голови суду. Виходячи із змісту статті 15 закону України «Про державну службу» та статті 149 закону України «Про судоустрій і статус суддів» призначення на посади керівників апаратів та їх заступників здійснюється без конкурсного відбору. Перед призначенням на посади керівників апарату або їх заступників кандидати проходять співбесіду відповідно у територіальному управлінні Державної судової адміністрації у Черкаській області. Збори суддів можуть висловити недовіру керівнику апарату суду, що тягне за собою звільнення його з посади. Звільнення з посади за цією підставою здійснюється за поданням голови відповідного суду, протоколу зборів суддів та з урахуванням письмового пояснення керівника апарату суду;

- помічників суддів – керівником апарату суду за поданням судді. Помічники суддів прикріплюються для кадрового та фінансового обслуговування до апарату відповідного суду, на них поширюється дія Закону України «Про державну службу». Судді самостійно здійснюють добір помічників;

- всіх інших працівників суду – керівником апарату суду.

3.2. Добір та прийом на державну службу працівників апарату суду здійснюється на конкурсній основі з обов’язковим дотриманням вимог законодавства про державну службу. Порядок і умови проведення конкурсу для вступу на державну службу регулюються Постановою Кабінету Міністрів від 15.02.2002 року № 169 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців». А також стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, проводиться спеціальна перевірка, у тому числі щодо відомостей, поданих особисто. Організація проведення спеціальної перевірки покладається на керівника (заступника керівника) апарату суду. Спеціальна перевірка проводиться у п»ятнадцятиденний строк за письмовою згодою особи, яка претендує на зайняття посади. У разі ненадання особою такої згоди питання щодо призначення її на посаду не розглядається. Уразі встановлення за результатами спеціальної перевірки факту подання претендентом на посаду неправдивих відомостей про себе посадова особа (орган), який здійснює призначення на посаду, відмовляє претенденту у призначенні на посаду, а також протягом трьох робочих днів повідомляє про виявлений факт правоохоронні органи для реагування в установленому законом порядку, крім випадків, визначених законом.

Порядок організації проведення спеціальної перевірки затверджується Президентом України.

Для проведення спеціальної перевірки особа подає такі документи:

1) письмову згоду на проведення спеціальної перевірки;

2) автобіографію;

3) копію документа, який посвідчує особу;

4) декларацію про майно, доходи, витрати і зобов»язання фінансового характеру за минулий рік за формою, що додається до цього Закону;

5) копії документів про освіту, вчені звання та наукові ступені;

6) медичну довідку про стан здоров»я за формою, затвердженою Міністерством охорони здоров»я України;

7)копію військового квитка (для військовослужбовців або військовозобов»язаних);

8) довідку про допуск до державної таємниці ( у разі її наявності).

 Орган, на посаду в якому претендує особа, на підставі одержаної інформації готує довідку про результати спеціальної перевірки.

 Особи, щодо яких проведена спеціальна перевірка, мають право на ознайомлення з довідкою про результати спеціальної перевірки та вразі незгоди з результатами перевірки можуть подавати зазначеним органам свої зауваження у письмовій формі.

3.3. Під час укладання трудового договору забороняється вимагати від осіб, які поступають на роботу документи, подання яких не передбачено законодавством.

3.4. З наказом про прийняття працівника на роботу (про призначення на посаду) він ознайомлюється під розписку в особовій картці, в якій повторюється відповідний запис в трудовій книжці.

В наказі зазначаються назва професії (посади) відповідно до штатного розпису та умови оплати праці. Допуск до роботи новопризначених працівників провадиться тільки після видання відповідного наказу.

3.5. До початку роботи за укладеним трудовим договором, або у разі переведення працівника на іншу роботу в суді, керівництво управління державної судової адміністрації або керівництво суду, зобов'язані:

- роз'яснити працівникові його права та обов'язки і інформувати під розпис про умови праці;

- ознайомити працівника із Законом України "Про державну службу України", Законом України "Про судоустрій і статус суддів", Законом України "Про боротьбу з корупцією", Положенням про Державну судову адміністрацію України, Правилами поведінки працівника суду;

- визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами;

- проінструктувати працівника з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці і протипожежної охорони.

3.6. На всіх працівників ведуться трудові книжки у порядку, встановленому чинним законодавством.

3.7. Припинення трудового договору з працівниками може мати місце тільки з підстав, передбачених законодавством.

Працівник має право за власним бажанням розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це керівництво за два тижні. У разі коли заява працівника про звільнення з роботи за власним бажанням зумовлена неможливістю продовжувати роботу (випадки, передбачені частиною першою ст.38 КЗпП України) керівництво апарату повинне розірвати трудовий договір у строк, про який просить працівник.

Після закінчення строку попередження працівник має право припинити роботу, а керівництво зобов'язане видати працівнику трудову книжку і провести з ним остаточний розрахунок.

За згодою між працівником і керівництвом трудовий договір може бути розірваний і до закінчення строку попередження про звільнення.

Строковий трудовий договір (пункти два і три ст.23 КЗпП України) підлягає розірванню достроково на вимогу працівника в разі його хвороби або інвалідності, які перешкоджають виконанню роботи за договором, порушення керівництвом законодавства про працю, колективного або трудового договору та у випадках, передбачених частиною першою статті 38 КЗпП України.

3.8. Перед розірванням трудового договору працівник зобов'язаний повністю розрахуватися за одержані ним матеріальні цінності, повернути всі документи та літературу.

3.9. Розірвання (припинення) трудового договору з працівником оформлюється наказом.

3.10. Днем звільнення є останній день роботи.                                       

В день звільнення керівництво зобов'язане видати працівнику його трудову книжку з внесеним до неї записом про звільнення.  Записи про причини звільнення у трудовій книжці повинні робитися у точній відповідності з формулюванням чинного законодавства та з посиланням на відповідну статтю КЗпП України.

 

4. Основні обов’язки працівників.

 

4.1. Працівники зобов’язані:

- додержуватися Конституції України та інших актів законодавства України;

- працювати чесно, сумлінно виконувати покладені на них обов’язки, виявляти ініціативу і творчість  у роботі;

- забезпечувати ефективну роботу;

- постійно вдосконалювати організацію своєї роботи і підвищувати професійну кваліфікацію;

- дотримуватися трудової дисципліни;

- своєчасно виконувати директиви Державної судової адміністрації України, накази керівництва;

- використовувати весь робочий час для продуктивної праці;

- не припускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам держави чи негативного впливу на репутацію працівника суду; не брати участь у діях, що суперечать національним інтересам України, ускладнюють функціонування державних органів;

- не вчиняти дій, що можуть бути розцінені як використання свого службового становища в корисливих цілях у власних інтересах, а також дій, які відповідно до чинного законодавства вважаються корупційними;

- шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників; дотримуватися високої культури спілкування;

- не виявляти всупереч інтересам справи упередженість або прихильність до будь якого підприємства, установи, організації, об'єднання громадян або конкретної особи;

- зберігати службову, конфіденційну, а також іншу інформацію, яка згідно законодавству не підлягає розголошенню;

- додержуватися вимог з охорони праці і протипожежної безпеки; додержуватися встановленого порядку збереження документів та матеріальних цінностей;

- утримувати свої робочі місця в чистоті.

4.2. Коло обов'язків, які виконує кожний працівник суду за своєю посадою визначається посадовими інструкціями, що затверджується керівництвом суду.

 

5. Основні обов'язки керівництва.

 

5.1. Керівництво управління державної судової адміністрації у Черкаській області, керівники судів зобов'язані:

- правильно організовувати роботу працівників таким чином, щоб кожен з них працював за своєю спеціальністю і кваліфікацією, мав закріплене за ним робоче місце, був ознайомлений з установленими завданнями;

- забезпечити безпечні та нешкідливі умови праці; 

- забезпечувати в установленому порядку підвищення кваліфікації працівників за їх фахом у відповідних навчальних закладах, на лекційних заняттях, курсах;

- забезпечувати матеріальну зацікавленість працівників у результатах їх особистої праці та загальних підсумках роботи; економне і раціональне витрачання фонду оплати праці;

- забезпечувати додержання працівниками трудової та виконавської дисципліни;

- неухильно додержуватися законодавства про працю;

- створювати належні для високопродуктивної роботи умови праці;

- справедливо вирішувати питання про моральне та матеріальне заохочення працівників, які досягли значних результатів у роботі.

Керівництво повинне забезпечувати виплату заробітної плати працівникам в установлені терміни та в розмірах, передбачених законодавством і трудовим договором.

 

6. Робочий час і його використання.

 

6.1. Для працівників суду встановлюється п'ятиденний робочий тиждень .з двома вихідними днями - субота і неділя, тривалість робочого часу працівників становить 40 годин на тиждень (за винятком працівників віком до 18 років та інших категорій працівників, передбачених чинним законодавством).

У випадках, передбачених статтею 56 КЗпП України, окремим працівникам на їх прохання може встановлюватися неповний робочий день чи тиждень з оплатою праці пропорційно відпрацьованому ними часу.

6.2. Час початку і закінчення роботи працівників та час перерви для відпочинку і харчування встановлюються такі:

 

 

З понеділка по четвер:

Пятниця:

Початок роботи

8 - 00

8 - 00

перерва

з 13 - 00  до 14 - 00

              без перерви

Закінчення роботи

17 - 15

15 - 00

Напередодні святкових і неробочих днів (стаття 73 КЗпП України) тривалість робочого дня з 40 - годинним робочим тижнем скорочується на одну годину.

За рішенням керівника окремим працівникам може встановлюватися гнучкий графік роботи на умовах та в порядку передбачених законодавством.

6.3. Для виконання невідкладної і непередбаченої роботи працівники зобов'язані за розпорядженням керівництва з'явитися на роботу у вихідні, святкові та неробочі дні.

Робота в неробочі дні оплачується відповідно до статті 107 КЗпП України.

На бажання працівника, який працював у вихідний, святковий або неробочий день, йому може бути наданий інший день відпочинку.

6.4. Працівникам, на яких не поширюється дія Закону України "Про державну службу", робота понад встановлену тривалість робочого часу оплачується відповідно до статті 106 КЗпП України.

6.5. Облік робочого часу працівників управління проводиться шляхом занесення відповідних даних до табелю. Наказом керівництва призначається відповідальна особа, а також визначається порядок ведення табелю обліку робочого часу.

6.6. Забороняється в робочий час відволікати працівників від їх безпосередньої роботи, відзивати та знімати з роботи для виконання громадських обов'язків і проведення різних заходів, не пов'язаних із виробничою діяльністю.

6.7. Черговість надання працівникам щорічної та додаткової оплачуваної відпусток встановлюється керівництвом з урахуванням необхідності забезпечення нормальної роботи управління і особливих інтересів працівників та можливостей для їх відпочинку. Графік відпусток складається на кожний календарний рік і доводиться до відома всіх працівників.

 

7. Заохочення за сумлінну працю.

 

7.1. За зразкове виконання трудових обов'язків, тривалу і бездоганну роботу, інші успіхи у праці до працівників застосовуються такі заохочення:

- оголошення подяки;

- видача грошової премії;

- нагородження Почесною грамотою.

За виконання особливо відповідальних завдань працівнику, на якого поширюється дія Закону України "Про державну службу", може бути присвоєно черговий ранг достроково в межах відповідної категорії посад.

7.2. Працівникам, які успішно й сумлінно виконують свої трудові обов'язки, надаються в першу чергу переваги та пільги щодо соціально - культурного обслуговування. Таким працівникам надається також перевага в просуванні по службі (роботі).

За сумлінну безперервну працю в державних органах, зразкове виконання трудових обов’язків державним службовцям надається грошова винагорода в розмірі та порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

За особливі трудові заслуги державні службовці представляються до державних нагород та присвоєння почесних звань.

7.3. Заохочення оголошуються наказом і заносяться до трудових книжок згідно з правилами їх ведення.

 

8. Відповідальність за порушення трудової дисципліни.

 

8.1. Порушення трудової дисципліни, тобто невиконання чи неналежне виконання без поважних причин працівником покладених на нього трудових та службових обов'язків, порушення державним службовцем обмежень, пов'язаних з проходженням державної служби, а також за вчинок, який порочить його як державного службовця або дискредитує державний орган, в якому він працює, тягне за собою застосування заходів дисциплінарного чи громадського стягнення, а також застосування інших заходів, передбачених чинним законодавством.

8.2. За порушення трудової дисципліни до працівника застосовується один із видів стягнення:

- догана;             

- звільнення.

До державних службовців за невиконання чи неналежне виконання службових обов'язків, перевищення своїх повноважень, порушення обмежень, пов'язаних з проходженням державної служби, а також за вчинок, який порочить його як державного службовця або дискредитує державний орган, в якому він працює, крім вказаних вище дисциплінарних стягнень, можуть застосовуватися такі заходи дисциплінарного впливу:

- попередження про неповну службову відповідність;

- затримка до одного року у присвоєнні чергового рангу або у призначенні на вищу посаду.

8.3. Дисциплінарні стягнення застосовуються керівництвом територіального управління Державної судової адміністрації у Черкаській області стосовно керівника апарату суду та заступника керівника апарату суду за поданням голови місцевого суду;, стосовно інших працівників – керівником апарату суду. Застосування дисциплінарного стягнення оформлюються наказом. Накази доводяться до відома працівника під розписку.

8.4. Колективи структурних підрозділів зобов'язані створювати обстановку неприпустимості до порушень трудової дисципліни, проявляти вимогливість до працівників, які несумлінно виконують свої трудові обов'язки.

8.5. Дисциплінарне стягнення застосовується безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніш одного місяця з дня виявлення, не враховуючи часу звільнення працівника від роботи у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю або перебуванням його у відпустці.

Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку.

До застосування дисциплінарного стягнення керівництво управління, керівник апарату суду повинні витребувати від порушника письмове пояснення.

8.6. За кожне порушення трудової дисципліни може бути застосоване лише одне дисциплінарне стягнення.

Під час вибору виду стягнення повинні враховуватися ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяна ним шкода, обставини, за яких вчинено проступок і попередня робота працівника.

8.7. Якщо працівник не допустив нового порушення трудової дисципліни і до того ж виявив себе сумлінним працівником, стягнення може бути зняте до закінчення року.

Протягом дії дисциплінарного стягнення заходи заохочення до працівника не застосовуються.

 

 

9. Порядок вирішення трудових спорів.

 

9.1. Трудові спори, що виникають між працівником і керівництвом, розглядаються в порядку, передбаченому чинним законодавством.

 

 

10.  Пропускний режим

 

10.1. Відвідувачі допускаються в суд в робочий час при пред»явленні документів, які посвідчують їх особу.

10.2. У неробочий час, вихідні та неробочі дні допуск у приміщення суду суддів, працівників апарату суду та інших осіб здійснюється з дозволу голови суду.