flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Обмеження встановлені законами України

Примірний зразок

ПОПЕРЕДЖЕННЯ

про спеціальні обмеження, встановлені законами України «Про державну службу» та «Про запобігання корупції», щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби

Згідно зі статтею 5 Закону України «Про державну службу» державні службовці повинні сумлінно виконувати свої службові обов'язки, шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам державної служби чи негативно вплинути на репутацію державного службовця.

Відповідно до статті 12 Закону України «Про державну службу» не можуть бути обраними або призначеними на посаду в державному органі та його апараті особи, які:

Відповідно до статті 16 Закону України «Про державну службу» державні службовці не можуть брати участь у страйках та вчиняти інші дії, що перешкоджають нормальному функціонуванню державного органу. На них поширюються вимоги та обмеження, передбачені Законом України «Про запобігання корупції».

Інші обмеження, пов'язані з проходженням державної служби окремими категоріями державних службовців, встановлюються виключно законом.

Законом України «Про запобігання корупції» встановлено спеціальні обмеження щодо державних службовців, а саме:

Стаття 22 «Обмеження щодо використання службових повноважень чи свого становища» - забороняє використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов’язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.

Стаття 25 «Обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності» забороняє державним службовцям:

1)           займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України;

2)           входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.

Стаття 23 «Обмеження щодо одержання подарунків» - забороняє державним службовцям безпосередньо або через інших осіб вимагати, просити, одержувати подарунки для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб:

1)           у зв’язку із здійсненням такими державними службовцями діяльності, пов’язаної із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;

2)           якщо особа, яка дарує, перебуває в підпорядкуванні державного службовця.

Рішення, прийняті державним службовцем на користь особи, від якої він чи його близькі особи отримали подарунок, вважаються такими, що прийняті в умовах конфлікту інтересів.

Стаття 27 «Обмеження спільної роботи близьких осіб» - забороняє державним службовцям мати у прямому підпорядкуванні близьких їм осіб або бути прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким їм особам.

Державні службовці зобов’язані повідомити керівництво органу, на посаду в якому вони претендують, про працюючих у цьому органі близьких їм осіб.

Стаття 26 «Обмеження після припинення діяльності, пов’язаної з виконанням функцій держави, місцевого самоврядування» - забороняє державним службовцям, які звільнилися або іншим чином припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування:

1)           протягом року з дня припинення відповідної діяльності укладати трудові договори (контракти) або вчиняти правочини у сфері підприємницької діяльності з юридичними особами приватного права або фізичними особами - підприємцями, якщо державний службовець протягом року до дня припинення виконання функцій держави або місцевого самоврядування здійснював повноваження з контролю, нагляду або підготовки чи прийняття відповідних рішень щодо діяльності цих юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців;

2)           розголошувати або використовувати в інший спосіб у своїх інтересах інформацію, яка стала їм відома у зв’язку з виконанням службових повноважень, крім випадків, встановлених законом;

3)           протягом року з дня припинення відповідної діяльності представляти інтереси будь-якої особи у справах (у тому числі в тих, що розглядаються в судах), в яких іншою стороною є орган, підприємство, установа, організація, в якому (яких) вони працювали на момент припинення зазначеної діяльності.

Стаття 28 «Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів» - зобов'язує державних службовців:

1)           вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;

2)           повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли державний службовець дізнався чи повинен був дізнатися про наявність у нього реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування державного службовця на посаді, яка не передбачає наявності у нього безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство з питань запобігання корупції чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;

3)           не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;

4)           вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Державні службовці не можуть прямо чи опосередковано спонукати у будь - який спосіб підлеглих до прийняття рішень, вчинення дій або бездіяльності всупереч закону на користь своїх приватних інтересів або приватних інтересів третіх осіб.

Державні службовці зобов’язані протягом ЗО днів після призначення (обрання) на посаду передати в управління іншій особі належні їм підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом. При цьому їм забороняється передавати в управління належні їм підприємства та корпоративні права на користь членів своєї сім’ї.

Стаття 60 «Вимоги щодо прозорості інформації» - забороняє державним службовцям:

1)           відмовляти фізичним або юридичним особам в інформації, надання якої цим фізичним або юридичним особам передбачено законом;

2)           надавати несвоєчасно, недостовірну чи не в повному обсязі інформацію, яка підлягає наданню відповідно до закону.

Стаття 65 «Відповідальність за корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» передбачає, що за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень державні службовці притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.

Стаття 40 «Політична нейтральність» - зобов’язує державних службовців при виконанні своїх службових повноважень дотримуватися політичної нейтральності, уникати демонстрації у будь-якому вигляді власних політичних переконань або поглядів, не використовувати службові повноваження в інтересах політичних партій чи їх осередків або окремих політиків.

Стаття 43 «Нерозголошення інформації» - забороняє державним службовцям розголошувати або використовувати в інший спосіб конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, що стала їм відома у зв’язку з виконанням своїх службових повноважень та професійних обов’язків, крім випадків, встановлених законом.

Стаття 44 «Утримання від виконання незаконних рішень чи доручень» - вимагає від державних службовців утримуватися, незважаючи на приватні інтереси, від виконання рішень чи доручень керівництва, якщо вони суперечать закону.

Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції» до початку роботи системи подання та оприлюднення відповідно до цього Закону декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, суб’єкти декларування подають декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру в порядку, встановленому Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції». Зазначені декларації підлягають оприлюдненню в порядку, встановленому Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції».

Стаття 12 «Фінансовий контроль» Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» зобов’язує державних службовців подавати декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру у випадках і в порядку, що визначені цією статтею, та за формою, що додається до Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції».

 

Про спеціальні обмеження, встановлені Законами України «Про державну службу» та «Про запобігання корупції» щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби попереджений(на)

 

Із Законом України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року № 1700-\/ІІ ознайомлений(на)

 

___________________________                        ______________________________

           (підпис)                                                                     (прізвище, ініціали)

 

«            »                 20              р.