flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Дзержинський районний суд м. Харкова

Правила внутрішнього трудового розпорядку

 

 

 

 

 

 

Затверджено

 

             загальними зборами трудового колективу Печенізького

Печенізький районний суд

   районного суду Харківської області

Харківської області

                  протокол №2 від14 червня 2017 р.

62801,смт.Печеніги,вул.Незалежності, 48-а

 

 

 

 

 

Правила

внутрішнього трудового розпорядку

для суддів та працівників апарату

Печенізького районного суду Харківської області

 

 

 

  1. Загальні положення

 

1.1. Правила внутрішнього трудового розпорядку для працівників Печенізького районного суду  Харківської області (далі – Правила) розроблені відповідно до Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про державну службу», «Про відпустки», Кодексу законів про працю України та інших нормативно-правових актів.

         1.2. Правила визначають функціональні обов’язки працівників, режим праці, засади регулювання трудових відносин та запроваджуються з метою удосконалення організації праці, зміцнення трудової і виконавської дисципліни, забезпечення раціонального використання робочого часу, високої ефективності і якості роботи працівників, умов стимулювання, відповідальності за порушення трудової дисципліни.

            1.3. Правила внутрішнього трудового розпорядку є обов’язковими для всіх працівників суду незалежно від посади. Недотримання або порушення зазначених правил є підставою для застосування до винних передбаченої чинним законодавством відповідальності.

  1. Порядок прийняття, переведення та звільнення працівників.

 

            2.1. Призначення, припинення повноважень та звільнення суддів Печенізького районного суду Харківської області здійснюється згідно з законом України «Про судоустрій і статус суддів».

            2.2. Порядок прийняття на державну службу регулюється Законом України «Про державну службу» та здійснюється на конкурсній основі. Проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців здійснюється відповідно до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 246 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної  служби».

            2.3. Помічники суддів призначаються на посаду та звільняються з посади керівником апарату суду за поданням відповідного судді.

            2.4. Прийом на роботу інших працівників суду здійснюється на загальних підставах згідно з Кодексом законів про працю України та іншими актами законодавства.

            2.5. Працівники реалізують право на працю шляхом укладання трудового договору.

            При прийнятті на роботу кандидат повинен пред’явити:

-          трудову книжку, оформлену у встановленому порядку,

-          паспорт,

-          при прийнятті на посаду, яка потребує спеціальних знань, кандидат пред’являє диплом або інший документ, що засвідчує необхідну освіту чи професійну підготовку.

2.6. Укладення трудового договору з суддями оформляється наказом голови суду, а з державними службовцями, службовцями та робітниками, зайнятими обслуговуванням – наказом керівника апарату,  які доводяться до відома працівника під розписку.

2.7. При укладенні трудового договору може застосовуватися обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності працівника роботі, яку йому доручається виконувати. Випробування встановлюється згідно з законодавством на строк:

-          для державних службовців - до шести місяців,

-          для службовців та робітників, зайнятих обслуговуванням  – один місяць.

Якщо після закінчення випробування працівник продовжує працювати, то він вважається таким, що витримав випробування, і трудовий договір з ним може бути розірвано лише на загальних підставах.

2.8. При прийнятті працівника на роботу чи при переведенні його у встановленому порядку на іншу посаду керівник апарату зобов’язаний:

-          ознайомити працівника з його функціональними обов’язками, правилами внутрішнього трудового розпорядку, обмеженнями, що передбачені для державних службовців Законом України «Про державну службу», умовами оплати праці, роз’яснити його права та обов’язки;

 

-          провести інструктаж з техніки безпеки, гігієни праці, протипожежної охорони.

2.9. Припинення трудового договору може мати місце тільки з підстав, визначених законодавством.

Крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, державна служба припиняється у випадках, передбачених Законом України «Про державну службу».

2.10. В день звільнення працівнику видається його трудова книжка з внесеним до неї записом про звільнення і проводиться з ним повний розрахунок. Записи про причини звільнення у трудову книжку повинні вноситись у повній відповідності з наказом та законодавством, з посиланням на відповідну статтю закону. Днем звільнення вважається останній день роботи.

III. Основні права і обов’язки працівників.

            3.1. Основні обов’язки суддів передбачені Законом України «Про судоустрій і статус суддів».

Судді зобов’язані:

- справедливо, безсторонньо та своєчасно розглядати і вирішувати судові справи відповідно до закону з дотриманням засад і правил судочинства;

- дотримуватися правил суддівської етики, у тому числі виявляти та підтримувати високі стандарти поведінки у будь-якій діяльності з метою укріплення суспільної довіри до суду, забезпечення впевненості суспільства в чесності та непідкупності суддів;

 

- подавати декларацію доброчесності судді та декларацію родинних зв’язків судді;

 

- виявляти повагу до учасників процесу;

 

- не розголошувати відомості, які становлять таємницю, що охороняється законом, у тому числі таємницю нарадчої кімнати і закритого судового засідання;

 

- виконувати вимоги та дотримуватися обмежень, установлених законодавством у сфері запобігання корупції;

 

- подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;

 

- систематично розвивати професійні навички (уміння), підтримувати свою кваліфікацію на належному рівні, необхідному для виконання повноважень у суді, де він обіймає посаду;

- звертатися з повідомленням про втручання в його діяльність як судді щодо здійснення правосуддя до Вищої ради правосуддя та до Генерального прокурора упродовж п’яти днів після того, як йому стало відомо про таке втручання;

 

- підтверджувати законність джерела походження майна у зв’язку з проходженням кваліфікаційного оцінювання або в порядку дисциплінарного провадження щодо судді, якщо обставини, що можуть мати наслідком притягнення судді до дисциплінарної відповідальності, викликають сумнів у законності джерела походження майна або доброчесності поведінки судді.

 

3.2 Голова суду зобов’язаний:

 

- представляти суд як орган державної влади у зносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами;

 

- визначати адміністративні повноваження керівника апарату суду;

 

- контролювати ефективність діяльності апарату суду, вносить керівникові територіального управління Державної судової адміністрації України подання про призначення на посаду керівника апарату суду, та про звільнення його з посади, а також про застосування до керівника апарату суду, заохочення або накладення дисциплінарного стягнення відповідно до законодавства;

 

- видавати на підставі акта про призначення (обрання) суддею чи звільнення судді з посади відповідний наказ;

 

- повідомляти Вищу кваліфікаційну комісію суддів України про наявність вакантних посад у суді в десятиденний строк з дня їх утворення;

 

-забезпечувати виконання рішень зборів суддів

місцевого суду;

 

- контролювати ведення в суді судової статистики, дбає про інформаційно-аналітичне забезпечення суддів з метою підвищення якості судочинства;

 

- забезпечувати виконання вимог щодо підвищення кваліфікації суддів місцевого суду;

 

- вносити на розгляд зборів суду пропозиції щодо кількості та персонального складу слідчих суддів;

 

- здійснювати інші повноваження, визначені законом.

 

Голова суду з питань, що належать до його адміністративних повноважень, видає накази і розпорядження.

У разі відсутності голови суду виконання його обов'язків здійснюється відповідно до встановленого ним розподілу обов'язків щодо організації діяльності суду.

 

3.3.Керівник апарату суду відповідно до наданих повноважень зобов’язаний:

-здійснює безпосереднє керівництво апаратом суду, забезпечує організацію роботи структурних підрозділів суду, працівників апарату суду, їх взаємодію у виконанні завдань, покладених на апарат суду;

-організовує та контролює ведення діловодства в суді відповідно до інструкції з діловодства;

 

-забезпечує підготовку планів роботи суду, які затверджуються головою суду, а також здійснює контроль за виконанням запланованих заходів;

 

-затверджує плани роботи структурних підрозділів суду;

 

-координує здійснення організаційних заходів щодо підготовки оперативних нарад, виконання інших завдань;

 

-здійснює заходи щодо забезпечення належних умов діяльності суддів та працівників апарату суду, інформаційно-нормативного забезпечення їх діяльності;

 

-організовує та забезпечує розроблення і подання на затвердження в установленому порядку структури та штатної чисельності апарату суду, а також кошторису видатків на утримання суду;

 

-затверджує положення про структурні підрозділи та посадові інструкції працівників апарату суду;

 

-організовує та контролює роботу з фінансового та кадрового обслуговування апарату суду;

 

-забезпечує виконання працівниками апарату суду Правил поведінки працівника апарату суду, затверджених рішенням Ради суддів України, а також правил внутрішнього службового розпорядку і службової  дисципліни;

 

-є керівником державної служби суду, забезпечує реалізацію єдиної державної політики у сфері державної служби;

 

-організовує планування роботи з персоналом апарату суду, в тому числі організовує проведення конкурсів на зайняття вакантних посад державної служби категорії  "В", забезпечує прозорість і об'єктивність таких конкурсів відповідно до вимог Закону України "Про державну службу";

 

-забезпечує планування службової кар'єри, планове заміщення посад державної служби в апараті суду підготовленими фахівцями згідно з вимогами до професійної компетентності та стимулює просування по службі;

 

-забезпечує своєчасне оприлюднення та передачу центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, інформації про вакантні посади державної служби в апараті суду з метою формування єдиного переліку вакантних посад державної служби, який оприлюднюється;

 

-призначає громадян України, які пройшли конкурсний відбір, на вакантні посади державної служби категорії "В" в апарат суду, звільняє з таких посад;

 

-присвоює ранги державним службовцям апарату суду, які займають посади державної служби категорії  "В";

 

-виконує функції роботодавця для працівників апарату суду, які не є державними службовцями;

 

-забезпечує підвищення кваліфікації державних службовців апарату суду;

 

-здійснює планування навчання персоналу з метою вдосконалення рівня володіння державними службовцями державною мовою, регіональною мовою або мовою національних меншин, визначеною відповідно до закону, а також іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи, у випадках, якщо володіння такою мовою є обов'язковим відповідно до Закону України "Про державну службу";

 

-забезпечує ефективне функціонування системи оцінювання результатів службової діяльності державних службовців;

 

-здійснює контроль за дотриманням виконавської та службової дисципліни працівниками апарату суду;

 

-приймає в межах своїх повноважень рішення про заохочення державних службовців та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності;

 

-розглядає скарги на дії або бездіяльність державних службовців, які займають посади державної служби категорії "В";

 

-подає на затвердження до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, перелік посад працівників апарату суду, які виконують функції з обслуговування;

 

-забезпечує надання Вищій кваліфікаційній комісії суддів України наявної в суді інформації про суддів, їх професійну діяльність для наповнення суддівського досьє;

 

-здійснює повноваження з питань організації роботи інших працівників апарату суду;

 

-визначає місце, строк відрядження, режим роботи у період службового відрядження працівників апарату суду та завдання до виконання;

 

-подає спільно з виборним органом первинної профспілкової організації (за наявності) для затвердження загальними зборами (конференцією) державних службовців апарату суду Правила внутрішнього службового розпорядку апарату суду, розроблені на основі Типових правил внутрішнього службового розпорядку, які затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби;

 

-встановлює надбавки, доплати та премії працівникам апарату суду;

 

-затверджує Положення про преміювання працівників апарату суду за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (за наявності) на підставі Типового положення про преміювання, яке затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері трудових відносин, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби;

-утворює дисциплінарну комісію стосовно державних службовців апарату суду з розгляду дисциплінарних справ; 

 

-здійснює інші повноваження керівника державної служби суду відповідно до Закону України "Про державну службу";

 

-здійснює організаційні заходи щодо підтримання приміщення суду в стані, придатному для належного його функціонування, проведення капітального та поточного ремонтів, технічного оснащення приміщень, інформаційно-технічного забезпечення, створення безпечних і комфортних умов для суддів, працівників апарату суду та осіб, які перебувають у суді;

 

-забезпечує виконання рішень зборів суддів з питань внутрішньої діяльності суду;

 

-здійснює організаційне забезпечення ведення судової статистики, діловодства, обліку та зберігання судових справ, належного ведення архіву та роботи бібліотеки суду;

 

-організовує облік, видачу, знищення посвідчень працівників апарату суду, помічників суддів;

 

-організовує контроль за обліком речових доказів, не приєднаних до справи, вживає заходів щодо обладнання спеціальних приміщень і сховищ для їх зберігання;

 

-виконує доручення голови суду, рішення зборів суддів щодо організаційного забезпечення діяльності суду;

- в межах повноважень, наданих йому законами України "Про судоустрій і статус суддів", "Про державну службу", Кодексу законів про працю України  видає накази з кадрових питань щодо працівників апарату суду, а саме: призначення на посади, звільнення з посад, просування по службі, переведення на інші посади, присвоєння рангів державних службовців, надання відпусток, застосування заохочень, накладення дисциплінарних стягнень, проведення щорічного оцінювання результатів службової діяльності, встановлення надбавок, доплат і премій, а також з адміністративно-господарських питань (службових відряджень, підвищення рівня професійної компетентності та підвищення кваліфікації працівників апарату суду);

-неухильно дотримуватися вимог чинного законодавства України про працю;

-створювати для працівників Суду умови, необхідні для ефективного виконання функціональних обов'язків, підвищення продуктивності праці;

-забезпечити здійснення заходів, спрямованих на зміцнення трудової і виконавської дисципліни, дотримання встановленого режиму праці та відпочинку;

-забезпечувати матеріальне стимулювання і заохочення державних службовців та інших працівників за результатами їх особистої роботи, раціональне витрачання фонду оплати праці та фонду матеріального заохочення, виплачувати заробітну плату в установлені терміни з наданням розрахункових листів відповідно до статті 110 Кодексу законів про працю України;

-забезпечувати систематичне підвищення рівня кваліфікації, економічних і правових знань працівників, у тому числі за рахунок бюджетних коштів на підставі статті 201 Кодексу законів про працю України;

-під час прийняття на роботу роз’яснити працівникові його права і обов’язки, поінформувати про умови праці та розмір заробітної плати; 

-належним чином організувати працю та забезпечити кожного працівника робочим місцем;

-затвердити чітко визначений обсяг службових повноважень за посадою кожного працівника;

-забезпечувати вимоги охорони праці, техніки безпеки, санітарії, гігієни праці та протипожежної безпеки;

-у випадках, передбачених чинним законодавством України, своєчасно надавати пільги і компенсації з урахуванням умов праці, забезпечувати засобами індивідуального захисту

-застосовувати необхідні заходи з профілактики виробничого травматизму та захворювань, створювати необхідні соціально-побутові умови в Суді;

-уважно ставитися до потреб і запитів працівників, забезпечувати поліпшення їх житлових і соціально-побутових умов, сприяти організації оздоровлення та відпочинку працівників;

-контролювати виконання працівниками вимог законодавства, правил внутрішнього трудового розпорядку, застосовувати до порушників дисципліни заходи дисциплінарного впливу;

-постійно вдосконалювати організацію роботи Суду, забезпечувати підвищення кваліфікації та професійної майстерності працівників;

-створювати умови для ефективного використання робочого часу, підтримувати та розвивати ініціативу та активність працівників;

Керівник апарату суду підзвітний зборам суддів.

            3.4. Основними обов’язками державних службовців та інших категорій працівників Печенізького районного суду Харківської області є:

 

 

3.5.Працівники апарату суду повинен діяти у межах своїх повноважень:

-додержуватися Конституції України, закону України, Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Закону України «Про державну службу», трудового законодавства та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України;

-суворо дотримуватися вимог законодавства про запобігання та протидії корупції;

 

  1. Основні обов’язки керівництва суду.

 

            4.1. Керівництво Печенізького  районного суду Харківської області зобов’язане:

 

  1. Робочий час і його використання.

 

            5.1. Тривалість робочого часу працівників Печенізького районного суду Харківської області відповідно до законодавства не може перевищувати 40 годин на тиждень.

            У суді встановлюється наступний режим роботи, який зобов’язані дотримувати усі працівники:

- початок роботи      - о 8.00 год. впродовж тижня,

- перерва для відпочинку і харчування     - з 12.00 год. до 12.45 год. впродовж тижня,

- кінець робочого дня          - о 17.00 год., у п’ятницю – о 16.00 год.

            Вихідні дні – субота і неділя.

            Напередодні святкових днів тривалість роботи працівників скорочується  на одну годину.

            Для виконання невідкладної та непередбаченої роботи працівники суду зобов’язані за розпорядженням керівництва суду з’явитись на службу у вихідні, святкові та неробочі дні, робота за які компенсується відповідно до чинного законодавства.

            5.2. Працівник, який з’явився на роботу у стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння, не допускається до роботи в цей день. При виявленні впродовж робочого дня працівника у нетверезому стані, останній відсторонюється від роботи. Питання про відповідальність таких працівників вирішується відповідно до чинного законодавства.

 

            У випадку несвоєчасної явки на роботу або дострокового залишення свого робочого місця від винної особи одержується письмове пояснення та до неї застосовуються передбачені законодавством заходи дисциплінарного впливу.

            5.3. Питання зміни часу початку та закінчення роботи для окремих працівників при необхідності вирішується головою суду в індивідуальному порядку.

            5.4. Всі працівники виконують свої службові обов’язки, як правило, в закріплених за ними робочих кабінетах, в інших призначених для цього приміщеннях, а також за дорученням керівництва в інших установах, організаціях, на підприємствах.

            5.5. За рішенням голови суду у зв’язку з невідкладною виробничою потребою працівник може бути відкликаний із щорічної або додаткової відпустки. Частина невикористаної відпустки надається у будь-який інший час відповідного року чи приєднується до відпустки у наступному році.

         5.6.Черговість надання працівникам щорічної а додаткової відпусток  встановлюється керівництвом з урахуванням необхідності забезпечення нормальної роботи суду  і особистих інтересів працівників та можливостей для їх відпочинку. Графік відпусток складається на кожний календарний рік не пізніше 15 січня.

         5.7. Щорічна основна відпустка надається державним службовцям  надається щорічна основна оплачувана відпустка тривалістю 30 календарних днів, якщо законом не передбачено більш тривалої відпустки, з виплатою грошової допомоги у розмірі середньомісячної заробітної плати.

5.8.За кожний рік державної служби після досягнення п’ятирічного стажу державної служби державному службовцю надається один календарний день щорічної додаткової оплачуваної відпустки, але не більш як 15 календарних днів.

5.10.Щорічна основна відпустка іншим працівникам апарату суду (крім державних службовців) надається тривалістю 24 календарні дні з виплатою допомоги на оздоровлення у розмірі середньомісячної заробітної плати.

5.11.Щорічна додаткова відпустка за роботу за комп’ютером  надається  помічникам голови суду та суддів за відпрацьований  робочий рік, який відлічується від дати укладення трудового договору, залежно  від часу  фактичної зайнятості роботою на комп’ютері, тривалістю до 4 календарних днів. 

 

5.9. Додаткові відпустки у зв’язку з навчанням, творчі відпустки, соціальні відпустки, відпустки без збереження заробітної плати та інші види відпусток надаються працівникам апарату суду відповідно до закону.

 

  1. Заохочення за успіхи в роботі.

6.1. За сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків та за інші досягнення в роботі у Печенізькому районному  суді Харківської області передбачаються такі форми матеріального та морального заохочення:

-          оплата праці (надбавки, доплати, преміювання);

-          оголошення подяки;

-          нагородження почесною грамотою.

          Заохочення оголошується в наказі, доводиться до відома колективу та записується до трудової книжки працівника.

            6.2. За особливі заслуги судді, державні службовці та інші працівники можуть представлятись до державних нагород та присвоєння почесних звань.

            6.3. Заохочення оголошуються в наказі Голови суду, Керівника апарату, доводяться до відома працівника або всього колективу і заносяться до трудової книжки працівника у відповідності з правилами їх ведення.

 

VII. Відповідальність за порушення трудової дисципліни

та незадовільне виконання службових обов’язків.

            7.1. Порушення трудової дисципліни, тобто невиконання або неналежне виконання з вини працівника покладених на нього трудових обов’язків, тягне за собою застосування заходів дисциплінарного чи громадського впливу, а також інших заходів, передбачених законодавством.

            7.2. До суддів Печенізького районного  суду Харківської області відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» застосовуються дисциплінарне стягнення.

          За наявності підстав дисциплінарне провадження щодо суддів порушується у порядку, передбаченому чинним законодавством.  Дисциплінарне стягнення знімається за умов, передбачених законами України «Про судоустрій і статус суддів».

 

            7.3. До державних службовців та інших працівників суду за невиконання чи неналежне виконання службових обов’язків, перевищення своїх повноважень та скоєння вчинків, які дискредитують Печенізький районний  суд Харківської області, застосовуються дисциплінарні стягнення, передбачені діючим законодавством:

-          догана,

-          звільнення.

          7.4. Незалежно від накладення дисциплінарного стягнення керівник має право позбавити працівника премії частково чи повністю за допущене порушення трудової чи виконавської дисципліни, невиконання функціональних обов’язків, низьку ефективність праці.

            Дисциплінарне стягнення застосовується за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з його виявлення, не рахуючи відсутності працівника на роботі у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці.

            Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку.

            До накладення стягнення від порушника трудової дисципліни повинно бути отримане пояснення в письмовій формі. Відмова працівника від надання пояснення не може бути перешкодою для накладення стягнення.

            Стягнення оголошується в наказі і повідомляється працівнику під розписку.

            7.5. До державних службовців, крім дисциплінарних стягнень, передбачених чинним законодавством про працю в Україні, відповідно до Закону України «Про державну службу» можуть застосовуватись інші заходи дисциплінарного впливу.

 

VIII. Заключні положення. 

          8.1. Ці Правила доводяться до відома усіх працівників суду під розписку та розміщуються у доступному для всіх працівників місці.

 

8.2. Контроль за дотриманням Правил покладається на голову суду.

 

Керівник апарату суду

 

В.М.Стадник