flag Судова влада України

за 9 місяців 2011 року

Інформаційно-аналітична довідка

щодо результатів роботи територіального управління

Державної судової адміністрації України в Автономній Республіці Крим

за  9 місяців 2011 року

 

Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Автономній Республіці Крим на виконання вимог Закону України „Про судоустрій і статус суддів”, Положення про територіальні управління державної судової адміністрації, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 05.04.2011 року  № 82, у звітному періоді здійснювало роботу щодо організаційного та матеріально-технічного забезпечення діяльності місцевих загальних судів Автономної Республіки Крим відповідно до планів роботи теруправління на І  та П півріччя 2011 року, рішень колегії ДСА України.

В теруправлінні функціонують наступний відділ та сектори:

-   планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності;

та сектора:

-   кадрової роботи та проходження державної служби працівників апарату судів та територіального управління;

-   організаційного забезпечення діяльності судів та судової статистики;

       - матеріально-технічного і господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників та забезпечення безпеки суддів;

-   юридичний;

-   документування та контролю.

         Робота територіального управління Державної судової адміністрації в Автономній Республіці Крим планується  кожні півроку, відділом (секторами) – щоквартально.

 

Стан фінансового забезпечення  судів та територіального управління

У 2011 році  територіальному управлінню Державної  судової  адміністрації України в АРК за бюджетною програмою КПК 0501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» затверджено кошторисом    по загальному фонду  – 61 359,8 тис. грн.  За  кошторисом  видатки    розподілені  таким  чином: 

-  на  оплату  праці  та нарахування  на  заробітну плату  49 043,7 тис. грн. або  80 %  від  усіх видатків,

- на безпосереднє  здійснення  правосуддя – 5 755,7 тис.грн. або  9,4%,

-  на відрядження – 150 тис. грн. або  0,2 %;

- на оплату комунальних послуг – 2 695,0 тис.грн. або  4,4 % ;

- на виплату щомісячного грошового утримання 3 630,0 тис. грн. або  5,9 %,

- на капітальні видатки – 85,4тис.грн.  або  0,1 %.

         Профінансовано  за 9 місяців 2011 р. по загальному фонду   42 035,3 тис. грн.,  відповідно до плану асигнувань  78,4 % ( недофінансовано – 1 605,6 тис.грн.).

         Основною проблемою з фінансового  забезпечення  місцевих загальних судів у 2011 році  залишився  низький рівень  задоволення бюджетного запиту.  Оскільки  у І півріччі  2011 р.  критично не вистачало  асигнувань для оплати  комунальних послуг ,  енергоносіїв  та виплату  вихідної допомоги суддям ,  з метою  своєчасної оплати  територіальним  управлінням  постійно  направлялися листи ДСА  України  для перерозподілу  коштів  у межах  доведеного  кошторису.

         На заробітну  плату  суддів та працівників місцевих  загальних судів за  9 місяців  2011 року по загальному фонду профінансовано – 35 756,3 тис. грн.  і  на грошове утримання суддям   2 784,5 тис. грн.  Фонд  оплати праці на заробітну плату  суддів складає  47,5 відсотки   та  52,5 відсотків на – оплату праці інших працівників суду.  Територіальне управління  здійснює фактичні видатки  в межах фонду заробітної плати,  затвердженого на кожний місцевий загальний суд АР Крим згідно   ст. 51 Бюджетного кодексу України.  Щомісяця  проводиться аналітичний облік щодо витрат бюджетних  коштів.

         На придбання предметів постачання й матеріалів, оплату послуг та інших витрат  обсяг  бюджетних  асигнувань   на 2011 рік    визначене  в сумі   5 755,7 тис.  грн.   За  9  місяців п. р.  профінансовано  1 457,3 тис. грн. ( недофінансовано на 01.10.2011р. - 1 605,6 тис.грн.).  Слід  зазначити,  що із  введенням в дію Закону України « Про здійснення державних закупівель», процедуру  закупівель розтягнуто в часі,  що призводить до невчасного придбання предметів, матеріалів, надання послуг.   У зв’язку з цим  по спеціальному фонду  по КЕКР 1134 на оплату послуги консультативні з програмного забезпечення і послуги із  забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу суду у місцевих загальних судах АР Крим виникли залишки  коштів на реєстраційному  рахунку.  Також     територіальним  управлінням  проведені  процедури  закупівлі в одного учасника  на  продукції друкованої іншої ( поштові марки )  на суму  2 213,0,  на   послуги зв’язку   на суму  3 278,0 тис. грн.,  також  проведені   відкрити торги   на  закупівлю паперу,  комп’ютерної  техніки та інше. 

         Протягом звітного  періоду  найпроблемнішним питанням було  забезпечення потреб на комунальні послуги та енергоносії місцевих загальних  судів.   Протягом  9 місяців в межах лімітних  призначень  були збільшені  асигнування  на комунальні послуги  за рахунок  других кодів  економічної  класифікації    на суму  403,0 тис. грн.,  зазначені  зміни надали можливість вчасно розрахуватися за комунальні послуги та енергоносії.     Касові видатки  за 9 місяців п.р.   склали    1 847,2 тис.грн., а кредиторська заборгованість станом на 01.10.2011 р. склала – 85,6 тис.грн.   Для вирішення цих питань,  територіальним управлінням вживаються  засоби щодо сурового дотримання  судами доведених лімітів  та економного  використання енергоносіїв.

         Також слід зауважити, що відповідно до додатку 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» видатки для кожного  суду,  як у 2010 році  передбачені окремим  рядком, що унеможливлює  здійснення перерозділу коштів між судами для більш ефективного  їх використання.

На капітальни видатки  довідкою  внесені зміни до річного розпису бюджету  шляхом  перерозподілу  коштів  у межах  доведеного  кошторису   на 2011 рік    та затверджено  85,4  тис.грн. на  погашення  кредиторської  заборгованості  на придбання метало детекторів  з  2008 року.

  По спеціальному фонду  по оплаті  витрат з інформаційно –технічного забеспечення  розгляду  справ у судах   на  2011 рік    призначено  5 362,0  тис. грн.,   що  на 52 відсотки  більше у порівнянні з минулим роком.  Виділені асигнування  на утримання  судів  профінансовані за звітний період у сумі 3 163,3 тис.грн., відповідно  до  плану  асигнувань  на  78,8 %  . 

  Згідно інформації  Головного управління  Державного казначейства України в АР Крим  до спеціального  фонду  бюджету   за кодом бюджетної класифікації доходів 22050001 «Надходження  від оплати витрат з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах (територіальне  управління державної судової адміністрації  щодо місцевих судів)»   за 9 місяців 2011 р. поступило коштів у сумі  2 685,8  тис.  грн..

         З місцевого бюджету  на виконання Регіональної програми забезпечення діяльності судів Автономної Республіки Крим та заходів з профілактики злочинності в Автономній Республіці Крим  за 9 місяців  2011р. кошті не  виділялись.  

         За  бюджетною  програмою КПКВ 501010 “Організаційне забезпечення діяльності судів й установ судової системи ”   затверджено  у 2011 році – 1 187,9 тис. грн., що  на 5 відсотків   менше у порівнянні  з 2010 р.  За 9 місяців   2011року профінансовано 912,9 тис. грн., відповідно до плану  асигнувань 99 %  Слід зазначити,  що  по КФК 0501010  недостатньо  асигнувань  на  виплату  заробітної плати ,   робітникам територіального  управління  не виплачиваються  матеріальні допомоги  на оздоровлення  та  вирішення соціально-побудових питань.

         На комунальні  послуги та енергоносії  за зазначеною  бюджетною  програмою    обсяг  бюджетних  асигнувань  призначено  у сумі  73,0 тис. грн., що на  23 % менше у порівнянні з минулим роком.    Слід  звернути увагу ,  що  оскільки  недостатньо  асигнувань  на оплату комунальних послуг, не можливо зареєструвати  розрахунки на оплату комунальних послуг, керуючись п.46 Порядку складання , розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002  № 228 розпорядник бюджетних коштів має право брати бюджетні  зобов’язання   відповідно до кошторису.     У зв’язку з цим  зростає  кредиторська заборгованість по оплаті  за комунальні послуги  по  територіальному управлінню.

         Одним із проблемних аспектів організації забезпечення діяльності судів в контексті фінансового блоку є необхідність збільшення численності працівників бухгалтерії  в територіальному  управлінні .

      

 

 

Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення, забезпечення судів приміщеннями

  У звітному періоді ТУ ДСА України в АРК було проведено ремонт покрівель: Симферопольського районного суду, та Білогірського районного суду, яки знаходилися у незадовільному стані, шиферне покриття було замінено на металевий профнастіл. Також відремонтований козирок при вході до приміщення Бахчисарайського районного суду який знаходився у аварійному стані. Проводиться обладнання та ремонт приміщення колишнього військового суду. На даний час відремонтований та обладнаний другий зал судового засідання з нарадчою кімнатою, розроблена кошторисна документація на обладнання та ремонт конвойного приміщення.

            Теруправлінням проводиться підготовка до опалювального періоду, так було проведено ремонт та заміна старих труб теплотраси та ремонт внутрішніх тепломереж Ніжньогірського районного суду. Укладені договори на обслуговування газових котлів, проведення перевірці димовентиляційних каналів проведена перевірка тепломереж.

  За три квартали 2011 року кошти на будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт приміщень місцевих загальних судів не були перераховані.

  Теруправлінням прийняті певні заходи в межах фінансування щодо забезпечення судів АРК друкарською продукцією, офісним папером, паливно-мастильними матеріалами, канцтоварами, знаками поштової оплати та конвертами  для виконання покладених на них функцій. Зривів роботи судів в зв’язку з відсутністю ТМЦ першої необхідності допущено не було.

Проблемним питанням залишається недостатня кількість коштів на оплату комунальних послуг як за приміщення місцевих загальних судів так і за приміщення теруправління, так протягом трьох кварталів ПАТ «Крименерго» неодноразово ставилось питання про відключення від електромереж приміщення ТУ ДСА в АРК та деяких місцевих загальних судів АРК. Шляхом переговорів з керівництвом ПАТ «Крименерго» та написання гарантійних листів,  питання про відключення було тимчасово знято але на погашення боргів за спожиту електроенергію коштів не вистачає.

Забезпечення безпеки суддів та охорони приміщень судів

Проводилась робота, спрямована на забезпечення охорони приміщень  судів.

Протягом квітня міжвідомчою комісією ГУ МВС Украйни в Автономній Республіці Крим з залученням представника теруправління  проводилось обстеження технічної укріпленості приміщень місцевих загальних судів АР Крим. За результатами обстеження складені акти з вказівкою недоліків та шляхів їх усунення. Також складений план по усуненню вказаних в актах недоліків в якому визначені заходи яки необхідно виконати в порядку першочерговості.

Щоквартально проводяться наради за участю керівництва СБСМ „Грифон”, на яких вирішуються проблемні питання охорони судів.

У третьому кварталі в Автономії охоронялися спецпідрозділом «Грифон» 13 місцевих загальних судів(54,1%) з яких - 7 цілодобово та 6 в режимі робочого часу. Було проведено сумісне обстеження Красноперекопського міськрайонного суду АРК на предмет технічної укріпленості та готовності приміщення до взяття під охорону СБСМ „Грифон”, проведено дообладнання, суд буде взятий під охорону даним підрозділом з жовтня поточного року. 

 

Стан кадрового забезпечення

 

Забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової роботи та державної служби в територіальному управлінні державної судової адміністрації  в АРК та в апараті місцевих судів АРК сектор  кадрової роботи проходження державної служби працівників  апарату судів та територіального управління.                                                   

         Станом на 01.10.2011  року  у судах за штатом  219 суддів, фактично працює 190 суддів,  спеціалістів апарату судів за  штатом 808 одиниць, фактично працюють 797,  з   14.5 службовців по штату працюють 15 осіб, з 51 робочих по штату працює  51.

 У звітному періоді уперше призначено на посаду 20 суддів.  Звільнено за цей період 10 суддів, з них  троє  суддів переведено до місцевих загальних судів іншого регіону,   троє  призначені   в Апеляційний суд АРК, двох обрано до   апеляційних   судів іншого регіону, один суддя звільнений за власним бажанням, один у зв’язку зі смертю .    

У 2011 році  закінчилися повноваження у 8 суддів,  обрано безстроково  за цей період 6  суддів.   Всього на даний час не мають повноважень 2 суддів.          

            У першому кварталі  2011 року сектором кадрової роботи   підготовлені та здані  в управління статистики АР Крим статистичні звіти за 2010 рік – про кількість працівників, їхній якісний склад та професійне навчання (форма 6-ПВ) та звіт про кількісний та якісний склад державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, які займають посади керівників та спеціалістів (форма 9-ДС).   Згідно завдань Державної судової адміністрації України та планів роботи відділу  проведені аналізи та узагальнення по таких напрямках роботи:

 - щодо якісного та кількісного складу апарату місцевих судів;

 - щодо   використання відпусток у місцевих судах за 2010 рік та  по

    плануванню відпусток   на 2011 рік. 

          У березні 2011 року здійснені організаційні заходи щодо своєчасного  заповнення декларацій щодо доходів у 2010 році   суддями та державними службовцями   місцевих загальних судів АРК та територіального  управління.

            У звітному періоді  проведена щорічна оцінка виконання державними службовцями своїх посадових обов'язків та завдань за 2010 рік.   Була надана  організаційна та методична допомога в проведенні  щорічної оцінки місцевим загальним судам АРК.

            Проводилась робота по підвищенню кваліфікації суддів та  працівників апарату  місцевих загальних судів та територіального управління АРК.  За 9 місяців  2011 року згідно  Методичних вказівок щодо порядку формування критеріїв оцінки роботи територіального управління державної судової адміністрації (додаток 2 до наказу ДСА України від 25.08.2009 року № 97) та Закону України « Про судоустрій і статус суддів»   повинні були пройти навчання з підвищення кваліфікації 87 суддів та 201 працівник  апарату місцевих загальних судів АРК. 

   Пройшли навчання в Національній  школі суддів України     57  суддів та 39 працівників апарату судів.  План підвищення кваліфікації працівників апарату судів не виконаний   у зв’язку з тим, що було відмінено проведення декількох занять у Севастопольському регіональному відділенні Національної школи суддів України через відсутність фінансування.

            Крім того, проводились інші форми навчання з підвищення кваліфікації.  Пройшли  стажування в Апеляційному суді АРК 10 суддів місцевих загальних судів АРК. Двоє працівників, які відповідають за кадрову роботу в суді проходили стажування у відділі кадрової роботи територіального управління.  8 квітня та 12 травня 2011 року проведено семінари з працівниками місцевих судів, які відповідають за кадрову роботу з питань ведення кадрового діловодства у місцевих судах.  

         Також, проводилися заняття на базі  Кримського науково-дослідного інституту судових експертиз, де прийняли участь  у підвищенні кваліфікації 5 спеціалістів апарату місцевих загальних судів.

 Проводилась робота по  внесенню даних у Єдину інформаційну систему обліку суддівських кадрів та в локальну систему „Картка”      єдиної державної комп’ютерної системи "Кадри".  Надавалась  методична допомога місцевим судам по роботі з системою „ Картка”.

             За 9 місяців 2011 року проведено вивчення стану кадрової роботи у Центральному, Київському районних  судах міста Сімферополя,  Ялтинському міському суді, Сімферопольському та Первомайському районних  судах.             

На даний час  згідно статті 20 Закону України  «Про судоустрій і статус суддів»  призначення суддів на адміністративні посади   здійснюється Вищою радою юстиції за поданням відповідної ради суддів.  Було б добре  ввести якийсь порядок, щодо узгодження кандидатур  на адміністративні посади з начальником територіального управління, або інформувати територіальне управління про направлення матеріалів у Вищу раду юстиції.  Також треба вирішити питання, щоб Вища рада юстиції  інформувала   про призначення на адміністративні призначення через Державну судову адміністрацію   її територіальні управління для ведення належного обліку. Оскільки   про адміністративні призначення ми дізнаємося «випадково».

Крім того, було б добре скласти  план-графік навчання суддів та працівників апарату судів у Національній  школі суддів України  на 2012 рік до початку  грудня 2011 року, тому  що   згідно  Положення про порядок планування, надання відпусток, матеріальної допомоги та   визначення потреб у санаторно-курортному лікуванні суддів апеляційних та місцевих судів загальної юрисдикції, затвердженого рішенням Ради суддів України від 17.03.2005 року  №8 графіки відпусток у судах розробляються    до 5 грудня поточного року.  Маючи заздалегідь інформацію про періоди навчання у Національній  школі суддів України можна буде спланувати графіки відпусток   так,  щоб не було зриву занять унаслідок перебування працівників, які заплановані  пройти навчання у  відпустках.

 

 

Взаємодія із засобами масової інформації

 

Протягом  9 місяців 2011 року  ТУ ДСАУ в АР Крим здійснювалась взаємодія з органами ЗМІ. Так,  з метою  здійснення судами публікацій оголошень про виклик до суду осіб, фактичне місце перебування яких невідоме, ТУ ДСАУ в АР Крим  проведено роботу щодо укладання договорів  про публікацію відповідних оголошень у 2011 році з редакціями газет „Крымские известия» та „Урядовий кур’єр”.

Окрім того, ТУ ДСАУ в АР Крим підготовлено інформацію про стан правосуддя у 2011 році в місцевих загальних судах Автономної Республіки Крим (статистичні дані), яку надано для оприлюднення на веб-порталі Центру журналістських розслідувань  - у Бюро судової інформації.

Слід зазначити, що на першому поверсі приміщення ТУ ДСАУ в АР Крим розташовано інформаційний стенд, який містить графік прийому громадян та іншу корисну для  громадян інформацію про роботу ТУ ДСАУ в АР Крим.

 

Стан дотримання виконавської дисципліни та інше

 

Необхідно відмітити, що важливу роль в роботі територіального управління займає місце обговорення підсумків роботи управління, розгляд помилок та недоліків на оперативних нарадах теруправління, на нарадах з головами та керівниками апарату місцевих загальних судів АРК. Приділяється особлива увага доведенню до відома працівників управління змін у діюче законодавство, стану роботи зі зверненнями громадян, стану виконання контрольних документів та виконавської дисципліни у територіальному управлінні.

У територіальному управлінні  за звітний період  проведено  35  оперативних нарад.

       Також у зв’язку з набранням чинності Закону України «Про судоустрій і статус суддів» №2453-VI  від 07.07.2010 року і відсутністю Положення щодо проведення колегій,  ТУ ДСА України в АРК за участю голів та керівників  апарату місцевих загальних судів Автономної Республіки Крим були проведені  наради: 17.03.2011 р.- «Про підсумки роботи ТУ ДСА України в АРК та місцевих загальних судів АРК в 2010 році та перспективи на 2011 рік щодо організаційного забезпечення діяльності місцевих загальних судів АРК», 06.09.2011р. - «Про підсумки роботи ТУ ДСА України в АРК та місцевих загальних судів АРК за 6 місяців 2011 року”. Окрім того, планується проведення наради за участю голів та заступників  місцевих загальних судів Автономної Республіки Крим 28 жовтня 2011 року і за участю голів та керівників  апарату місцевих загальних судів АРК 04 листопада 2011 року, щодо  підсумки роботи ТУ ДСА України в АРК та місцевих загальних судів АРК за 9 місяців 2011 року.

  Важливу увагу приділяється роботі з розгляду звернень громадян.  Із 262 звернень, які надійшли на адресу територіального управління Державної судової адміністрації України в АРК станом на 01.10.11 р., спеціалістами теруправління розглянуто 201  звернення, з яких 15 звернень було визнано обґрунтованими.

   По кожному обґрунтованому зверненню прийняти заходи реагування: на адресу голів та керівників апарату судів надіслані листи щодо обговорення встановлених недоліків на оперативних нарадах суддів та працівників апарату судів та прийняття заходів реагування: деякі працівники апарату суду, винні в порушені прав громадян, були позбавлені преміальної винагороди.

         Постановою Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 28 грудня 2010 року № 170-6/10 затверджено Програму забезпечення громадської безпеки в Автономній Республіці Крим на 2011-2013 роки (далі – Програма), заходами якої з профілактики правопорушень (пунктом 49)  враховані пропозиції ТУ ДСАУ в АР Крим щодо забезпечення діяльності  судів та передбачено проведення комплексних заходів зі створення належних умов для відправлення правосуддя. На 2011 рік передбачено орієнтовний обсяг фінансування за рахунок коштів бюджету Автономної Республіки Крим 1,7 тис. грн. (виконавці - Територіальне управління Державної судової адміністрації України в АРК, Господарський суд АРК, Апеляційний суд АРК, Окружний адміністративний суд АРК, Севастопольський апеляційний господарський суд, Севастопольський апеляційний адміністративний суд, місцеві суди). Однак, у зв’язку з тим, що на теперішній час кошти не виділено, будь-яких заходів з виконання  Програми не проводилось. Окрім того, ТУ ДСА в АР Крим проведено роботу  щодо підготовки  пропозиції до Програми економічного та соціального розвитку Автономної республіки Крим на 2012 рік. Пропозиції надано   до Управління справами Ради міністрів  Автономної Республіки Крим та Міністерства економічного розвитку АР Крим.

         Рішенням 3 сесії 6 скликання Керченської міської ради від 27.12.2010 року затверджена Комплексна програма профілактики правопорушень у м. Керчі на 2011 рік, планом фінансування якої було передбачено виділення коштів у сумі 70 000, 00 грн. для проведення заходів з профілактики злочинності, створення належних умов для відправлення правосуддя у Керченському міському суді. Рішенням 8 сесії 6 скликання Керченської міської ради АРК суму асигнувань на виконання зазначених заходів із-за дефіциту бюджету було зменешено до 20 000, 00 грн., але протягом першого півріччя поточного року коштів виділено не було.

         Також рішенням 6 сесії 6 скликання Судацької міської ради АРК затверджено Комплексну програму профілактики правопоршунь, забезпечення пожежної, техногенної безпеки та безпеки дорожнього руху в Судацькому регіоні на 2011-2013 роки, пунктом 3 заходів якої передбачено створення належних умов для відправлення правосуддя Судацьким міським судом шляхом приведення приміщень суду відповідно з вимогами безпеки при розгляді судових справ. Програмою затверджені асигнування на виконання зазначеного пункту за рахунок коштів місцевого бюджету у розмірі 30 000, 00 грн.

          На виконання наказу ДСА України від 23.06.2004 року № 99/04 „Про забезпечення адміністрування та розміщення і постійного оновлення інформації на власних веб-сайтах судів та інших органів і установ судової системи у мережі Інтернет” та на виконання доручення Голови ДСА України від 26.08.2004 року № 19-4517/04 вих. щодо оновлення інформації на веб-сайтах судів у складі веб-порталу “Судова влада України” територіальним управлінням ДСА України в Автономній Республіці Крим забезпечується постійне розміщення оновленої інформації на власному веб-сайті ТУ ДСА та на веб-сайтах місцевих судів АР Крим у складі веб-порталу “Судова влада України” у мережі Інтернет.

          Протягом звітного періоду на веб-сайтах місцевих судів АРК  розміщено 152 матеріали та на веб-сайті теруправління 40 матеріалів.  У вересні 2011 року  з метою оперативного розташування інформації  щодо доступу к публічної інформації у місцевих судах  теруправлінням  проведено роботу   щодо  визначення судами  відповідальних осіб місцевих районних (міських) міськрайонних судів за  наповнення веб-сторінок судів на сайті «Судова   влада України» . Проведення такої роботи взято на контроль.

          Протягом  звітного періоду ТУ ДСА України в АРК з метою забезпечення діяльності судів здійснено роботу по укладенню 110 договорів та 75 додаткових угод.

З метою забезпечення представництва інтересів органів  ДСА  під час  розгляду  судових справ, спеціалістами ТУ ДСАУ в  АР Крим  протягом   9 місяців 2011 року забезпечено представництво інтересів ДСА     при розгляді господарських, цивільних та адміністративних справ у першій та апеляційній інстанціях та здійснено підготовку та надіслання заперечень на позови, апеляційних скарг у 164 судових справах,   у тому числі   у адміністративних справах про стягнення сум податку за позовами суддів АР Крим Адаменко О.Г., Опанасюка О.Д.,  Іщенка В.І., Мудрової В.В., Соболюка М.М., Полянської В.О., Кузнєцової О.О., Ломанової Л.О.,  Мамасуєвої Л.О., Ковальова О.В., Бельського В.І., Якушевої Т.В., Шкуліпи В.І., Панченко О.І., Муратової Ж.А., Цурцева В.М.; у  адміністративних справах про  стягнення заборгованості по заробітній платні (визначення розміру посадових окладів виходячи з мінімальної   заробітної платні згідно з Законом України про Державний бюджет на відповідний рік за позовами суддів АР Крим); у  адміністративних справах про стягнення вихідної допомоги у зв’язку із звільненням суддів  військових судів,  у  адміністративній справі за позовом Гуменюка Ю.П. про порушення законів та спонукання вчинити дії (по справі відкрито касаційне провадження); у  справі за позовом Чупрукова В.С. про стягнення суми довічного отримання (перерахунок у порядку постанови КМУ № 1310 – розгляд справи триває, ТУ ДСАУ в АР Крим – третя особа),  у  справі за позовом Долженка Ю.П. про стягнення коштів за вимушений прогул;  у  господарських справах за позовами ТОВ «Імпульс» щодо стягнення коштів за договором та за позовом ГУ ДКУ в АР Крим про стягнення коштів за теплопостачання; у  справі за позовом Татарнікової І.В. про стягнення моральної та матеріальної шкоди; у 2адміністративних справах за позовом Куренди В.Й. про спонукання до виконання дій (в одній із справ відкрито касаційне провадження); у  адміністративній справі за позовом Костюченка М.Г. про повернення витрат на ітз; у  адміністративній справі за позовом  щодо стягнення витрат на санаторно-курортне лікування та перерахунку довічного утримання; у  адміністративній справі за позовом Соболюка М.М. про зобов’язання вчинити дії (стягнення суми) та інших.

         За результатами проведення ревізії КРУ в АР Крим,  ТУ ДСА України в АР  Крим підготовлено та подано 5 позовів, зокрема щодо оскарження  дій КРУ, щодо оскарження вимог КРУ,  а також про стягнення коштів з організацій, що були підрядниками за договорами ремонту та будівництва. Їх розгляд триває у судах.

         Окрім того, спеціалістами ТУ ДСА України в АР Крим підготовлено та подано  до Окружного адміністративного суду АР Крим 52 заяви про перегляд справ  за позовами суддів про стягнення  (перерахунок) заробітної плати, приймається  участь   в якості представників ДСАУ та ТУ ДСАУ в АР Крим  під час  їх розгляду, подаються клопотання про зупинення,  апеляційні скарги.

         Щомісячно оперативна інформація про  розгляд  судових справ, стороною по яких є органи державної судової адміністрації подається до юридичного управління ДСА України.

          

Продовжено роботу щодо забезпечення судів належними приміщеннями, оформленню права  державної власності на будинки  судів та  оформленню права постійного користування земельними ділянками.

         Так, ТУ ДСАУ в АР Крим спільно з головою Евпаторійського міського суду підготовлено клопотання щодо передачі у державну власність будівлі за адресою: пр. Леніна, 30 у м.Євпаторія, загальною площею 923,4 кв.м для розміщення Євпаторійського міського суду. Рішенням від 25.03.2011 року Євпаторійською міською радою надано згоду щодо передачі будівлі у державну власність. Проводиться робота  щодо отримання документів, що підтверджують право комунальної власності на будівлю.

         Проведено роботу щодо передачі будівлі Військового місцевого суду Сімферопольського гарнізону за адресою: м. Сімферополь, пров. Учбовий, 8  зі сфери управління Міністерства оборони України до ДСА, оформлено відповідні акти приймання-передання будівлі.

          Продовжено роботу з оформлення земельних ділянок під будівлями  Київського та Залізничного районних судів м. Сімферополя.

         Під час  комплексних перевірок роботи суду вивчено роботу з організації бібліотеки суду, систематизації законодавства у Київському районному суді м. Сімферополя, Сімферопольському районному та Ялтинському міському судах Криму.

         04 серпня 2011 року заступником начальника ТУ ДСА України в АР Крим Морговкою Д.Л.  взято участь у міжвідомчої нараді щодо  виконання органами внутрішніх справ та судами вимог Інструкції «Про єдиний облік злочинів»,  за підсумками якої  проведено  звірки  правоохоронних органів з судами щодо результатів розгляду кримінальних справ, направлених до суду. Теруправлінням  за результатами  звірки проведено моніторинг та узагальнено інформацію, яку доведено до відома Прокуратури АР Крим   та учасників спільної наради для належного контролю за виконання вимог   вищевказаної Інструкції.

         Завідувачем  юридичним сектором  27.09.2011р.   взято участь у міжвідомчої нараді, що проводилась  Прокуратурою АР Крим  з питань виконання судових рішень про стягнення коштів до бюджету,  під час якої також обговорено питання  про можливість   проведення співпраці з органами державної виконавчої служби та  органами державної податкової служби з питання  здійснення контролю за виконання  судових рішень про стягнення коштів до бюджету, зокрема  витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу та налагодження взаємодії  щодо контролю за  виконанням  судових рішень про стягнення судового  збору у зв’язку з набранням з  1 листопада 2011 року Закону України «Про судовий збір». За результатами наради прийнято постанову, у відповідності до якої   ТУ ДСА України  в  АР Крим буде проведено моніторинг проблем, які виникають у судах АР Крим з питання   звернення до виконання судових рішень про стягнення коштів до бюджету (штрафів, конфіскацій, витрат на ІТЗ, судового збору) з метою  подальшої розробки спільних заходів  з їх усунення.

        

 

Щодо організації судової статистики, забезпечення достовірності та оперативності подання звітів про стан здійснення правосуддя

У період з  03.01.11 р. по 06.01.11 р. спеціалістами з судової статистики були прийняті статистичні звіти за підсумками роботи місцевих загальних судів автономії за 2010 рік.

З  10.01.11 р. по 20.01.11 р.  проведено обробку та зведення вказаних  звітів, а також звітів про стан судимості та склад засуджених за 2010 рік.

За результатами  зведення звітів за 2010 рік, у  лютому-березні 2011 року підготовлені аналітичні таблиці про стан здійснення правосуддя, які надіслані для відома  до Апеляційного суду АРК, місцевих загальних судів автономії.

У період з 04.07.11 р. по 08.07.11 р. спеціалістами з судової статистики були прийняті статистичні звіти за підсумками роботи місцевих загальних судів автономії за 1 півріччя 2011 року.

У період з 11.07.11 р. по 20.07.11 р. проведено обробку та зведення звітів за 1 півріччя 2011 року.

У вересні поточного року у зв’язку зі зверненням Вищого спеціалізованого суду України з розгляду кримінальних і цивільних справ на підставі статистичних звітів місцевих загальних судів автономії розраховані та зведені таблиці щодо середньомісячного надходження та середньомісячного навантаження на одного суддю районних, міських, міськрайонних, районних у містах судів АРК на підставі штатної та фактичної чисельності суддів.

Щомісячно, а потім щоквартально проводилась підготовка зведеного статистичного звіту за формою № 1-ОП «Звіт про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними  судами кримінальних справ».

Щоквартально проводилась підготовка зведеного статистичного звіту за формою № 1-Л «Звіт судів першої інстанції про стан розгляду справ про злочини, передбачені статтями 209, 209-1, 306 КК України».

Щомісячно на підставі контрольного листа голови Ради міністрів АРК на адресу Міністерства економічного розвитку та торгівлі АРК та листа Міністра освіти та науки, молоді та спорту АРК від 10.08.2011 року узагальнювалася та надавалася інформація місцевих загальних судів АРК щодо правопорушень законодавства у сфері інтелектуальної власності.

Відповідно до доручення Віце-прем’єр-міністра України від 07.06.10 року також щомісячно узагальнюється та надається до Міністерства економічного розвитку та торгівлі АРК інформація щодо виявлення порушників майнових прав на музичні фонограми та їх примірники.

У зв’язку із ліквідацією військових судів з вересня 2010 року впроваджений щомісячний контроль щодо обліку військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, засуджених місцевими загальними судами АР Крим за вчинення злочинів.

Крім того, на протязі звітного періоду у повному обсязі направлялись відповіді на запити органів прокуратури, МВС, СБУ, ГУ статистики та ін. щодо надання певної статистичної інформації у сфері судової статистики.   

На протязі звітного періоду поточного року  на адресу місцевих загальних судів, у тому числі на підставі відповідних запитів судів АР Крим, було надіслано багато листів методичного характеру з питань правильного ведення діловодства у суді, обліково-статистичної роботи, положень діючих Інструкцій, а також із прийняттям нових та внесенням  змін до діючого законодавства.

Також постійно здійснюється листування з Державною судовою адміністрацією України, Державним підприємством «Інформаційні судові системи» з питань належного функціонування комп’ютерної програми «Документообіг загальних судів»  та проблем, які пов’язані з реєстрацією справ, первинним обліком судових справ і матеріалів та можливістю на підставі належного первинного обліку, формування відповідних звітів про роботу судів.

         Сектором проведено моніторинг та узагальнено інформацію з питань    проведення  спільних звірок  правоохоронних органів з судами щодо результатів розгляду кримінальних справ, направлених до суду, та  виконання органами внутрішніх справ та судами вимог Інструкції «Про єдиний облік злочинів», у зв’язку із проведенням прокуратурою АР Крим міжвідомчої спільної наради від 04.08.2011 року.

         На підставі постанови міжвідомчої наради  від 28.09.2011р., що проводилась  прокуратурою АР Крим  з питань виконання судових рішень про стягнення коштів до бюджету  проводиться моніторинг проблем, які виникають у судах АР Крим з питання   звернення до виконання судових рішень про стягнення коштів до бюджету (штрафів, конфіскацій, витрат на ІТЗ, судового збору) з метою  подальшої розробки спільних заходів  з їх усунення.

 

 

Щодо контролю та надання практичної допомоги місцевим загальним  судам АР Крим

 

На виконання плану роботи на перше півріччя 2011 року спеціалістами сектору проведені перевірки щодо вивчення стану організації роботи з ведення діловодства та звернення судових рішень до виконання у наступних місцевих загальних судах АР Крим:

Київського районного суду м. Сімферополя –

                                                    з 12.04.по 19.04.2011 року;

Сімферопольського районного суду –

                                                    з 26.04. по 29.04.2011 року;

Ялтинського міського суду – з  24.05.по 30.05.2011 року.

 

Проведено цільову  перевірку стану організації та ведення архівної справи у:

         Первомайському районному суді -  08.06.2011 року.

 

  При цьому за звітний період спеціалістами сектору постійно надавалася  методична та практична допомога місцевим загальним судам автономії з питань організації обліково-статистичної роботи, діловодства, архіву, розгляду звернень громадян та іншим питанням, які викликають труднощі у роботі, в також у зв’язку із прийняттям нового законодавства.

 

Спеціалістами сектору щотижнево аналізуються статистичні відомості з додаванням переліку судових рішень, внесених до  Єдиного державного реєстру судових рішень за минулий тиждень місцевими загальними судами АР Крим, з метою прийняття заходів судами АР Крим щодо належної організації роботи по наповненню ЄДРСР та безумовного виконання  вимог Закону України «Про доступ до судових рішень», постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2006 р. № 740 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень»  та  рішення Ради суддів Апеляційного та місцевих судів АР Крим № 29 від 26.12.2008 року.

Крім того, спеціалістами сектору постійно проводиться моніторинг з питань функціонування автоматизованої системи документообігу «ДЗС» в місцевих загальних судах АР Крим, у зв’язку із періодичним надходженням оновлень версій КП «ДЗС» та виникненням проблемних питань в роботі судів. Вирішення цих проблемних питань необхідно для забезпечення  якості, своєчасності та достовірності подання статистичної інформації та запобіганню перекручень статистичних даних як по Автономній Республіці Крим, так і по Україні у цілому.

         Крім того, у зв’язку із формуванням бюджету на 2012 рік місцевих загальних судів АР Крим, спеціалістами сектору було вивчено та узагальнено інформацію місцевих загальних судів автономії по бюджетному запиту  в частині відповідності статистичних даних про розгляд справ місцевими загальними судами АР Крим щодо матеріального забезпечення судів у зв’язку з розглядом кількості судових справ.

 

 

Щодо підвищення професійного рівня працівників апарату судів,

 спеціалістів відділу

 

У рамках підвищення кваліфікації працівників апарату судів та у зв’язку з питань  впровадження та функціонування автоматизованої системи документообігу «Документообіг загальних судів» в місцевих  загальних судах Автономної Республіки Крим  20 та 21 січня 2011 року  були проведені  семінарські навчання з головними спеціалістами судів з інформаційних технологій місцевих загальних судів АР Крим за участю спеціалістів  регіональної служби підтримки інформаційно-технічної діяльності судів в Автономній Республіці Крим  ДП «Інформаційні судові системи», у тому числі з метою  визначення обсягу програмних та технічних  недоліків програми для надання зауважень та пропозицій щодо покращення роботи модулів програми розробникам (ТОВ «Інститут математики та системного аналізу») даного продукту програмного забезпечення. 

Крім того, 16 лютого 2011 року проведено зустріч-навчання з головними спеціалістами судів з інформаційних технологій місцевих загальних судів АР Крим  з питань   функціонування автоматизованої системи документообігу «Документообіг загальних судів» спеціалістом ДП «Інформаційні судові системи» Мацерою Б.С.

26 січня 2011 року завідуюча сектору Глухова І.С. прийняла участь в організаційному засіданні Міжвідомчої методичної ради з проблем судово-експертного забезпечення захисту правопорядку, прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб в АР Крим, створеної Кримським науково-дослідним інститутом судових експертиз.

10  травня 2011 року сектором було організовано та проведено нараду з керівниками апарату місцевих загальних судів АР Крим та головними спеціалістами судів з інформаційних технологій, які використають у якості автоматизованої системи документообігу суду КП «Lotus Notes 6.5» з питань необхідності ведення діловодства за допомогою комп’ютерної програми  «Документообіг загальних судів».

 Напередодні звітного періоду  17.06.2011 року проведено семінарське навчання з питань обліково-статистичної роботи та складання звітів, їх оформлення та подання до Теруправління  за формами №1, 2-А, 2-Ц, 3,4,5, 1-Л, 1-ОП, а також щодо загальних питань подання відповідної інформації до звітів. 

02.09.2011 року організовано та проведено нараду з керівниками апарату місцевих загальних судів АР Крим та їх заступниками щодо підсумків роботи за 1 півріччя 2011 року.

 

Щодо проведення аналітичних досліджень

 

На протязі  9 місяців 2011 року відповідно до плану роботи, спеціалістами сектору приділялась увага аналітиці. За цей період були проведені  аналітичні дослідження:

-  стану обліково-статистичної роботи в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України та місцевих загальних судах АРК у 2010 році;

-  стану здійснення правосуддя місцевими загальними судами АР Крим у 2010 році;

-    узагальнення інформації по навантаженню суддів місцевих загальних судів АР Крим  щодо розгляду справ у 2010 році;

- стану розгляду звернень громадян та юридичних осіб місцевими загальними судами за 2010 рік;

-    щомісячні узагальнення за строками передачі  справ після їх розгляду до канцелярії  місцевих загальних судів АР Крим;

   -  узагальнення достовірності заповнення карток на осіб, стосовно яких розглянуті кримінальні справи та судові рішення щодо яких набрали законної сили у  2010 році  місцевими загальними  судами АР Крим;

    -  стану обліково-статистичної роботи в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України та місцевих загальних судах АРК у  1 півріччі 2011 року;

-  узагальнення інформації по навантаженню суддів місцевих загальних судів АР Крим  щодо розгляду справ у 1 півріччі 2011 року.

 

Усі проведені аналізи та узагальнення надіслані на адресу голів та керівників апарату місцевих загальних судів Криму  для відома та прийняття заходів по усуненню недоліків, встановлених на тих чи інших ділянках роботи судів та недопущенню їх у подальшій роботі.

Розроблені методичні рекомендації щодо порядку проведення аналітичної роботи в місцевих загальних судах Автономної Республіки Крим  з наданням рекомендацій щодо проведення деяких аналітичних досліджень, у тому числі щодо стану обліково-статистичної роботи у суді, стану здійснення правосуддя, роботи із зверненнями громадян та інші, та оформлення результатів дослідження за допомогою аналітичної довідки.

         Також повідомляємо, що у період з 28.03.2011 по 12.05.2011 року Контрольно-ревізійним управлінням в АРК було проведено ревізію фінансово-господарської діяльності в територіальному управлінні Державної судової адміністрації в Автономній Республіці Крим за період з 01.01.2009р.по 01.02.2011р. Порушення та недоліки, встановлені за результатами ревізії КРУ в АР Крим та відображені в акті ревізії були усуненні в повному обсязі згідно пред’явлених вимог. Крім того, відповідно до законодавства інформація про результати ревізії з актом ревізії була направлена для перевірки до прокуратури АРК. За результатами перевірки матеріалів ревізії  прокуратурою АР Крим   було відмовлено у порушенні кримінальної справи щодо посадових осіб територіального управління Державної судової адміністрації в АРК за відсутністю складу злочину на підставі п.2 ч.1 ст.6 КПК України.