flag Судова влада України

за 2012 рік

Інформаційно-аналітична довідка
щодо результатів роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Автономній Республіці Крим
за 2012 рік

 

Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Автономній Республіці Крим на виконання вимог Закону України „Про судоустрій і статус суддів”, Положення про територіальні управління Державної судової адміністрації України, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 05.04.2011 року № 82, у звітному періоді здійснювало роботу щодо організаційного та матеріально-технічного забезпечення діяльності місцевих загальних судів Автономної Республіки Крим відповідно до плану роботи теруправління на І півріччя та П півріччя 2012 року.

В теруправлінні функціонують наступні структурні підрозділи:

-   відділ планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності;

-   відділ організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій;

-   відділ матеріально-технічного та господарського забезпечення, організації діяльності служби судових розпорядників;

-   сектор кадрової роботи;

       - юридичний сектор.

        

Робота територіального управління Державної судової адміністрації України в Автономній Республіці Крим планується кожні півроку; відділами (секторами) – щоквартально.

 

Стан фінансового забезпечення судів та територіального управління

         На  забезпечення місцевих загальних судів АР Крим по КПКВ 0501040 «Здійснення правосуддя    місцевими   судами  »   в  2012 році  передбачені асигнування в сумі 103  162 тис. грн., з них   загальний фонд державного бюджету складає  70 471,7 тис.  грн.,  ( на  9,1 млн. грн. більше порівняно з  2011 роком),    спеціальний – 32 690,3 тис. грн (що на 23 млн. грн. більше порівняно з 2011 роком). Передбачені Державною судовою адміністрацією України  прогнозовані об'єми надходження спеціального фонду державного бюджету в  2012 році забезпечили  приріст фінансування судової системи. Проте, практично весь цей приріст направлений на збільшення фонду оплати праці разом з нарахуванням на заробітну плату для забезпечення введення в дію статті 129 Закону України «Про судовий устрій і статус суддів».

      За  кошторисом  видатки   по загальному  фонду  розподілені  таким  чином: 

-  на  оплату  праці  та нарахування  на  заробітну плату  69 702,9 тис. грн. або  98,9 %  від  усіх видатків,

- на оплату комунальних послуг – 768,8 тис.грн. або  1,1 % .

      Профінансовано  в 2012 році  по загальному фонду  70 471,7  тис. грн.,  відповідно до плану асигнувань  100 %. Фінансування здійснювалося в межах кошторисних   призначень. 

По спеціальному фонду по 22030000 «Судовий збір»   асигнування були  затверджені  таким чином:

- на оплату  праці та нарахування  на  заробітну плату – 16 676,9  тис. грн.  або 51,1 % від усіх видатків,   

- на безпосереднє  здійснення  правосуддя – 12 630,8 тис.грн. або  38,6 %,

- на відрядження – 240 тис. грн. або  0,7 %;

- на оплату комунальних послуг – 2 776,2 тис.грн. або  8,5  % ;

- на капітальні видатки – 366,4 тис.грн.  або  1,1 %.

     Профінансовано   по спеціальному  фонду в 2012 році  22 996,0 тис. грн.,  з них  7 663,9 тис. грн.  складають  соціальні витрати ( заробітна плата і нарахування податків), на забезпечення судочинства і погашення кредиторської заборгованості за 2011 рік – 11 951,4 тис. грн.,  на витрати на відрядження - 240,0 тис.грн., на  комунальні послуги – 2 776,2  тис. грн., на капітальні задатки – 366,4 тис.грн.

      По  спеціальному  фонду  згідно плану асигнувань  недофінансування  на 01.01.2013 р. склало   9 694,3  млн. грн. 

         У зв’язку  з недофінансуванням  у грудні 2011 року  по спеціальному фонду ( 4 398,2 тис. грн.)  в І півріччі 2012 році  була погашена  заборгованість по договорам,  по якім  були  проведені  процедури закупівлі у 2011 році  на поставку товарів ( комп’ютерної техніки,  поштові марки ),   та послуг  (зв’язку та   консультативні послуги з програмного забезпечення і послуги із  забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу суду у місцевих загальних судах АР Крим). 

          У 2012 році відповідно до  Закону України « Про здійснення державних закупівель »    територіальним  управлінням були проведені  процедури  закупівлі в одного учасника  на  комунальні послуги ( теплопостачання, електроенергію, поставку природного газу ),   на   продукції друкованої іншої ( поштові марки ),   на   послуги зв’язку,   також  проведені  відкрити торги   на  закупівлю паперу, комп’ютерної  техники,  на закупівлю  послуги консультативні з програмного забезпечення і послуги із  забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу суду у місцевих загальних судах АРК, на заправку картриджів   та ін.  По  даним закупівлям  були укладені договори, але     з  недофінансуванням по спеціальному фонду та з  відсутністю  підкріплення  коштів на рахунку 1711  ( субрахунок  єдиного казначейського рахунку)  Головним управлінням  Державної казначейської служби України в АР Крим  платіжні доручення  на  придбання товарів і послуг, видатки на відрядження та на капітальні видатки не були  сплачені  у зв’язку з чим   утворилась  кредиторська заборгованість  станом  на 01.01.2013 року у сумі  4 975,8 тис.грн. 

       Протягом звітного  року  найпроблемнішим питанням було -  забезпечення потреб на комунальні послуги та енергоносії місцевих загальних  судів.   В межах лімітних  призначень  були збільшені  асигнування  на комунальні послуги  за рахунок  других кодів  економічної  класифікації    на суму  420,0 тис. грн.,  зазначені  зміни надали можливості вчасно розрахуватися за комунальні послуги та енергоносії. Кредиторської та дебіторської заборгованості  за  2012  рік по оплаті за комунальні послуги  немає.    Також слід зауважити, що відповідно до додатку 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2012 рік» видатки для кожного  суду    передбачені окремим  рядком, що унеможливлює  здійснення перерозподілу коштів між судами для більш ефективного  їх використання. 

            Згідно інформації  Головного управління  Державної казначейської служби України в АР Крим  до спеціального  фонду  бюджету   за кодом бюджетної класифікації доходів 22030001 «Судовий збір »   в   2012 р. поступило    коштів у сумі  38 295,1  тис.  грн., у т.ч.  находження місцевих  судів  склали  18 313,8 тис.грн. 

         З місцевого бюджету  на виконання Регіональної програми забезпечення діяльності судів Автономної Республіки Крим та заходів з профілактики злочинності в Автономній Республіці Крим  у  2012р. було  призначено та профінансовано  на проведення поточного ремонту  будівлі Судацького міського  суду 60,0 тис. грн.

         ТУ ДСА України в АРК  детально вивчаються проблемні питання кожного місцевого  суду та вживаються заходи щодо фінансового і матеріально-технічного забезпечення їх діяльності.

          За  бюджетною  програмою КПКВ 501010 “Організаційне забезпечення діяльності судів й установ судової системи ”   затверджено  у 2012 році – 1 568,9 тис. грн., що  на 22,4 відсотків  більше у порівнянні  з 2011 р. Профінансовано  відповідно до плану  асигнувань 100 %.  На комунальні  послуги та енергоносії  за зазначеною  бюджетною  програмою    обсяг  бюджетних  асигнувань  призначене  у сумі  274,6 тис. грн., що на  160 тис. грн. більше у порівнянні з минулим роком.   Кредиторської  та дебіторської  заборгованості  по даної бюджетної програмі не має.

         Територіальним  управлінням  Державною судовою адміністрації України   в АР Крим у 2012 році  вживалися всі  заходи  щодо  раціонального та  ефективного  використання  бюджетних коштів,  фінансового  забезпечення  діяльності судів.

 


Матеріально-технічне, інформаційне забезпечення, забезпечення судів приміщенням,  забезпечення безпеки суддів та охорони приміщень судів

 

У 2012 році проводилась робота, спрямована на забезпечення охорони приміщень  судів.

Протягом квітня міжвідомчою комісією ГУ МВС Украйни в Автономній Республіці Крим з залученням представника теруправління  проводилось обстеження технічної укріпленості приміщень місцевих загальних судів АР Крим. За результатами обстеження складені акти з вказівкою недоліків та шляхів їх усунення. Також за результатами обстеження було поставлено питання щодо зняття з обслуговування конвойними підрозділами судів в яких відсутні умови утримання. З даного питання неодноразово були  проведені координаційні наради з керівництвом ГУ МВС України в АРК та за результатами нарад, дякуючи зусиллям представників теруправління досягнута домовленість з боку ГУ МВС України в АРК - подовження доставки підсудних до судів в яких є суттєві недоліки, а з боку ТУ ДСА України в АР Крим усунення недоліків   вказаних в актах згідно плану та фінансування на дані цілі.

Щоквартально проводяться наради за участю керівництва СБСМ „Грифон”, на яких вирішуються проблемні питання охорони судів. На підставі рішення наради сумісно з представниками СБСМ «Грифон» проведено обстеження технічної укріпленості приміщень судів, які взяті під охорону цим підрозділом та судів які плануються братись під охорону найближчим часом. За результатами обстеження складені акти, розроблений план усунення виявлених недоліків. Також за рішеннями нарад періодично проводяться сумісні непланові перевірки несення служби міліціонерами в судах, в ході яких суттєвих порушень несення служби не встановлено.

         У 2012 році в Автономії охоронялися спецпідрозділом «Грифон» 12 місцевих загальних судів(50%) з яких - 7 цілодобово та 5 в режимі робочого часу. Співробітники судової міліції несуть службу відповідно до діючого законодавства, жалоб з боку керівництва судів на їх діяльність не надходило.

Незважаючи на значні поліпшення стану охорони судів співробітниками судової міліції, є питання, які заважають визнати стан охорони судів задовільним. Основне питання - це штатна чисельність та оплата праці працівників судової міліції. Відповідно до внутрішніх інструкцій для забезпечення роботи посту судової міліції у режимі робочого часу необхідно не менш двох співробітників. Для забезпечення цілодобової охорони приміщення одного суду потрібно 9 співробітників. Таки вимоги, з одного боку, при існуючій штатній чисельності СБСМ „Грифон” при ГУ МВД України в АРК не дають можливості забезпечити охорону більш ніж 50 відсотків приміщень судів автономії, але, з другого боку, це дає можливість забезпечити належну охорону судів, де встановлені пости судової міліції. Пости забезпечені працівниками відповідно до нормативної чисельності, всі співробітники забезпечені вогнепальною зброєю. З метою вирішення цього питання управління сумісно з керівництвом судової міліції зверталось до ГУ МВС України в АР Крим з клопотанням  збільшення штатної чисельності для автономії, але питання поки ще не вирішено. Але, на даний час сумісними зусиллями розпочата робота по розрахунку та підготовці змін до штатного розпису батальйону судової міліції «Грифон» при ГУ МВС України в АР Крим.

Хотілось би відмітити роботу теруправління щодо забезпечення правопорядку в період проведення виборів народних депутатів  у жовтні цього року. У результаті прийнятих мір по координації роботи працівників судів, працівників теруправління з працівниками міліції, організації чергувань, вдалося  забезпечити відповідну охорону та уникнути надзвичайних подій та зриву роботи судів.

          Протягом  2012 року ТУ ДСА України в АРК з метою забезпечення діяльності судів та теруправління здійснено роботу щодо укладення 220  договорів та більш ніж 150 додаткових угод.

  У звітному періоді теруправлінням було проведено ремонт покрівлі Судацького міського суду яка знаходилася у незадовільному стані, шиферне покриття було замінено на металевий профнастіл. Проведено поточні ремонти камер для тимчасового тримання підсудних та залів судового засідання для розгляду кримінальних справ Сімферопольського районного та Роздольненського районного судів АРК. Проведено обладнання конвойного приміщення та камер у другому приміщенні Київського районного суду м. Сімферополя (м. Сімферополь, пров. Учбовий, 8) та Судацькому міському суді. У Совєтському районному суді проведено ремонт санвузла.

Красноперекопський міськрайонний суд був обладнаний системами охоронної та ситуативної сигналізації та відеонагляду.

З метою забезпечення енергозбереження завершено обладнання приміщень Керченського міського та Сакського міськрайонного судів металопластиковимі вікнами.

Було проведено заміну електролічильників у Бахчисарайському та Чорноморському районних  судах та у приміщенні теруправління.

В процесі підготовки до опалювального періоду 2012-2013 територіальним управлінням державної судової адміністрації України в Автономній Республіці Крим були проведені наступні заходи.

В судах які підключені до центрального опалення були розроблені плани організаційно-технічних заходів щодо підготовки теплових господарств до наступного опалювального періоду.

Одним з важливих пунктів до підготовки до опалювального сезону 2012-2013 є обслуговування обладнання теплогенераторних в судах які мають автономне опалення.

Проведено технічне обслуговування і ремонт газових котлів встановлених в будівлях тих судів, що використовують газ, як основний вид палива.

1.     Армянському міському суді АРК

2.     Красноперекопському міськрайонному суді АРК

3.     Первомайському районному суді АРК

4.     Залізничному районному суді м. Сімферополя

5.     Київському районному суді м. Сімферополя.

Бахчисарайський, Нижньогірський та Советський  районні суди обслуговує ЧП «Промвентиляция», яке постачає теплову енергію від модульних котелень.

  Також  теруправлінням при підготовці до опалювального періоду було проведено ремонт  внутрішніх тепломереж Красногвардійського районного, Бахчисарайського районного, Красноперекопського міськрайонного, Алуштинського міського судів.

  Однак незважаючи на проведений великій обсяг робот ТУ ДСА в АРК не виконало всі заплановані заходи щодо  приведення приміщень судів до стану який відповідає вимогам щодо здійснення правосуддя в зв’язку з недостатнім фінансуванням на проведення поточного ремонту, а також з відсутністю коштів на  будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт. Деякі роботи по  поточним ремонтам яки були проведені ще у третьому кварталі поточного року досі не оплачені в зв’язку з затримкою коштів Держказначейством.

  Теруправлінням прийняті певні заходи в межах фінансування щодо забезпечення судів АРК друкарською продукцією, офісним папером, паливно-мастильні матеріалами, канцтоварами, знаками поштової оплати та конвертами  для виконання покладених на них функцій. Всі місцеві загальні суди Автономної Республіки Крим забезпечені сучасними інформаційними стендами та табличками на кабінети. В другому півріччі поточного року у  зв’язку з затримкою оплати рахунків Держказначейством виникла проблема з забезпечення судів товарно-матеріальними цінностями, але шляхом переговорів з постачальниками та написанням гарантійних листів суди були забезпечені, в першу чергу поштовими марками, офісним папером, канцтоварами.   Зривів роботи судів в зв’язку з відсутністю ТМЦ першої необхідності допущено не було. Але теруправління наприкінці року, в зв’язку з вищевказаними проблемами, було вимушено знизити обсяг забезпечення судів знаками поштової оплати, в зв’язку з боргами які не були погашені Укрпошта призупинила видачу марок теруправлінню.   

Актуальною  є проблема  використанням програми автоматизованого діловодства, а саме  потреба в сучасної техніці. Для нормального функціонування програми необхідно придбати щонайменше 250 одиниць комп’ютерної техніки і 27 серверів, що відповідають сучасним вимогам, а також в зв’язку з погодними умовами дообладнати серверні кондиціонерами. Для вирішення цього питання, теруправлінням проведено процедуру закупівлі та  отримано 90 одиниць комп’ютерної техніки, яка до сьогодні залишилась неоплаченою.

Також проблемним питанням залишається недостатня кількість коштів на оплату комунальних послуг як за приміщення місцевих загальних судів так і за приміщення теруправління, так протягом трьох кварталів ПАТ «Крименерго» та іншими комунальними службами неодноразово ставилось питання про відключення від комунальних послуг приміщення ТУ ДСА в АРК та деяких місцевих загальних судів АРК. Шляхом переговорів та написання гарантійних листів,  питання про відключення було знято  у четвертому кварталі усі борги були погашені.

Протягом звітного періоду також продовжено роботу щодо забезпечення судів належними приміщеннями, оформлення права  державної власності на будівлі (приміщення) судів та права постійного користування земельними ділянками.

            Так, у 2012 році завершено роботу по оформленню та   отримано   6 актів на право постійного користування земельними ділянками під будівлями Бахчисарайського, Білогірського, Роздольненського районних судів, Красноперекопського міськрайонного суду, Київського та Залізничного районних судів м. Сімферополя, розпочато роботу з оформлення земельної ділянки під будівлями Первомайського  та Красногвардійського районних судів АРК. 

 

Стан кадрового забезпечення

 

Забезпечує реалізацію державної політики з питань кадрової роботи та державної служби в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України  в АРК та в апараті місцевих загальних судів АРК сектор  кадрової роботи. 

Станом на 31.12.2012  року  у судах за штатом  219 суддів, фактично працює 191 суддя,  спеціалістів апарату судів за  штатом 810 одиниць, фактично працюють 767,  з   14,5 службовців по штату працюють 15 осіб, з 49 робочих по штату працює  49.

 За період 2012 року вперш призначено на посаду 21 суддя.  Звільнено за цей період 17 суддів, з них  2-е  суддів  звільнені у відставку,  2-е   суддів за власним бажанням,  1 суддя обраний до господарського суду АРК,  8 суддів обрані до Апеляційного суду АР Крим, 4 суддів переведено в суди інших регіонів.

У звітному періоді    закінчилися повноваження у 13 суддів,  усі вони своєчасно обрані  безстроково.  

  У звітному періоді сектором кадрової роботи   підготовлені та здані  в управління статистики АРК статистичні звіти за 2012 рік – про кількість працівників, їхній якісний склад та професійне навчання (форма 6-ПВ) та звіт про кількісний та якісний склад державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, які займають посади керівників та спеціалістів (форма 9-ДС).    

          Здійснені організаційні заходи щодо своєчасного  заповнення декларацій щодо доходів у 2012 році   суддями та державними службовцями   місцевих загальних судів АРК та територіального  управління.

         У звітному періоді проведена щорічна оцінка виконання державними службовцями своїх посадових обов’язків та завдань за 2011 рік. Була надана організаційна та методична допомога в проведенні щорічної оцінки місцевими загальними судами АРК.

Проводилась робота по підвищенню кваліфікації суддів та  працівників апарату  місцевих загальних судів та територіального управління АРК.      Протягом року пройшли навчання в Національній  школі суддів України з підвищення кваліфікації 115  суддів та 256 працівників апарату судів.  

Крім того, проводились інші форми навчання з підвищення кваліфікації.  Пройшли  стажування у судовій палаті по кримінальним справам та судовій палаті по цивільним справам Апеляційного суду АРК 81 суддя місцевих загальних судів АРК.

Проведені   семінари  з працівниками місцевих судів, які відповідають за кадрову роботу з питань ведення кадрового діловодства у місцевих судах (17березня 2012 року та 22 жовтня 2012 року). 

  Проводилась робота по  внесенню даних до Єдиної інформаційної системи обліку суддівських кадрів та до локальної системи „Картка»,     єдиної державної комп’ютерної системи "Кадри".  Надавалась  методична допомога місцевим судам по роботі з системою „ Картка”.

             У звітному періоді  проведено вивчення стану кадрової роботи у Центральному районному  суді м.Сімферополя,  Совєтському, Роздольненському , Кіровському та Нижньогірському районних судах, Феодосійському ,Судацькому, Євпаторійському, Армянському міських судах  Автономної Республіки Крим.         У зв’язку з набранням чинності Кримінального процесуального кодексу України, з листопада 2012 року у місцевих загальних судах введено посаду слідчих суддів. Наказами Державної судової адміністрації України № 83 від 13 липня 2012 року «Про визначення кількості суддів у місцевих загальних судах» та № 84 від 16 липня 2012 року «Про затвердження штатної чисельності працівників апаратів місцевих та апеляційних судів» передбачено збільшення чисельності суддів місцевих загальних судів Автономної Республіки Крим на 28 одиниць та працівників апарату цих судів на 110,5 одиниць. Однак, наказом ДСА України від 28 грудня 2012 року № 177 введення додаткових посад призупинено до 01 липня 2013 року, наказом ДСА України від 29 грудня 2012 року № 182 надання додаткових посад в апарати місцевих загальних судів АР Крим зовсім відмінено.

         Таким чином, за умов надання додаткової штатної чисельності суддів з 01.07.2013 року, яка за нашими розрахунками має складати 11 одиниць, відповідно виникає потреба збільшення штатних одиниць робітників апарату суду на 117 одиниць.

         Згідно Закону України «Про судоустрій і статус суддів» до повноважень територіальних управлінь Державної судової адміністрації України належить вивчення кадрових питань апарату судів, прогнозування потреби у спеціалістах. Проблема складається в тому, що при переведенні суддів місцевих загальних судів до судів вищої інстанції чи судів інших регіонів копія Постанова ВР України про переведення судді не надсилається до ТУ ДСА України в АРК.

 

Взаємодія із засобами масової інформації

 

Протягом  2012 року ТУ ДСА України в АР Крим здійснювалась взаємодія з органами ЗМІ. Так,  з метою  здійснення судами публікацій оголошень про виклик до суду осіб, фактичне місце перебування яких невідоме, ТУ ДСАУ в АР Крим  проведено роботу щодо укладання договорів  про публікацію відповідних оголошень у 2012 році з редакціями газет „Крымские известия» та „Урядовий кур’єр”.

Крім того, ТУ ДСАУ в АР Крим підготовлено інформацію про стан правосуддя у 2011 році в місцевих загальних судах Автономної Республіки Крим (статистичні дані), яку надано для оприлюднення у засобах масової інформації.

У серпні 2012 року начальником ТУ ДСА України в АР Крим надано інтерв’ю  журналісту  газети «Крымские известия» з нагоди 10-річчя створення Державної судової адміністрації. Окрім того, урочисте засідання  з нагоди 10-ї річниці Державної судової адміністрації, у якому  взяли  участь    постійний представник Президента України в АР Крим  Плакида В.Т., заступник голови Ради міністрів АР Крим Абдуллаєв А.Р., заступник голови  Верховної  Ради АР Крим Иоффе Г.А.,  заступник  голови Сімферопольської міської ради  Глазков І.С., начальник ГУ Міністерства юстиції України в АР Крим Сотникова О.О., заступник прокурора АР Крим Шапкин І.С., голова Союзу юристів АР Крим Ковітіди О.Ф., голова Апеляційного суду АР Крим Чорнобук В.І.,  голови місцевих судів та керівники апарату судів, було висвітлено  у програмах новин на телеканалі ДТРК «Крим» та   ТРК «Чорноморська».

Урочисті заходи, з нагоди Дня працівників  суду, що було проведено за  участю голів судів, суддів, працівників апарату судів, та   на яких   працівників судової системи Криму привітали голова Ради міністрів АР Крим  Могильов А.В. заступник голови  Верховної Ради АР Крим Донич С.Г. було висвітлено  у програмі новинна ДТРК «Крим» та на офіційних сайтах  Ради міністрів АР Крим та Верховної Ради АР Крим.

У грудні 2012 році  ТУ ДСА в АР Крим та  журналістами Центру  журналістських розслідувань обговорено   можливість співпраці  та прийняття  спеціалістами теруправління участі у 2013 році під час проведення спільних   круглих столів та  семінарів с журналістами.

Слід зазначити, що на першому поверсі приміщення ТУ ДСАУ в АР Крим розташовано інформаційний стенд, який містить графік прийому громадян та іншу корисну для  громадян інформацію про роботу ТУ ДСАУ в АР Крим, за проханням Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим також на інформаційному стенді розміщено надану     ГУ юстиції інформацію про отримання безоплатної правової допомоги.

 

          На виконання наказу ДСА України від 23.06.2004 року № 99/04 „Про забезпечення адміністрування та розміщення і постійного оновлення інформації на власних веб-сайтах судів та інших органів і установ судової системи у мережі Інтернет” та на виконання доручення Голови ДСА України від 26.08.2004 року № 19-4517/04 вих. щодо оновлення інформації на веб-сайтах судів у складі веб-порталу “Судова влада України” територіальним управлінням ДСА України в Автономній Республіці Крим забезпечується постійне розміщення оновленої інформації на власному веб-сайті ТУ ДСА та на веб-сайтах місцевих загальних судів АР Крим у складі веб-порталу “Судова влада України” у мережі Інтернет.

          Протягом звітного періоду на веб-сайтах місцевих загальних судів АРК  розміщено 355 матеріалів та на веб-сайті теруправління 46 матеріалів. Крім того, теруправлінням здійснюється постійний контроль за розміщенням інформації на веб-сторінках місцевих судів АР Крим.

 

Стан дотримання виконавської дисципліни та інше

 

Необхідно відмітити, що важливу роль в роботі територіального управління займає місце обговорення підсумків роботи управління, розгляд помилок та недоліків на оперативних нарадах теруправління, на нарадах з головами та керівниками апарату місцевих загальних судів АРК. Приділяється особлива увага доведенню до відома працівників управління змін у діюче законодавство, стану роботи зі зверненнями громадян, стану виконання контрольних документів та виконавської дисципліни у територіальному управлінні.

У територіальному управлінні за звітний період проведено 32 оперативних наради.

         Крім того, протягом першого кварталу поточного року ТУ ДСА України в АРК за участю керівників апарату місцевих загальних судів Автономної Республіки Крим 30.03.2012 року проведено нараду щодо підсумків роботи ТУ ДСА України в АРК та місцевих загальних судів АРК за 2011 рік, перспектив на 2012 рік щодо організаційного забезпечення діяльності місцевих загальних судів АРК.

Також начальником теруправління 06.04.2012 року прийнято безпосередню участь у проведенні спільної наради  за участю голів місцевих загальних судів автономії  та голови Апеляційного суду АРК щодо результатів роботи територіального управління та судів Криму за підсумками 2011 року.

  Важлива увагу приділяється роботі з розгляду звернень громадян та юридичних осіб на виконання законів України «Про звернення громадян» та  «Про доступ до публічної інформації».

  Відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються та вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, ті які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

  Статтею 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено, що розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

  Із 274 звернень відповідно до Закону України «Про звернення громадян», які надійшли на адресу територіального управління Державної судової адміністрації України в АРК станом на 01.01.2013 р. розглянуто  265  звернень громадян та юридичних осіб, з яких 25 звернень було визнано обґрунтованими.

  На протязі звітного періоду надійшло 7  інформаційних запитів.

  По кожному обґрунтованому зверненню прийняти заходи реагування: на адресу керівників апаратів місцевих загальних  судів АР Крим надіслані листи щодо обговорення встановлених недоліків на оперативних нарадах суддів та працівників апаратів судів та прийняття відповідних заходів реагування.

  Випадків порушень термінів розгляду звернень громадян та юридичних осіб  та запитів фізичних, юридичних осіб, об’єднань громадян щодо надання публічної інформації впродовж 2012 року згідно діючого законодавства  не встановлено.

З метою забезпечення представництва інтересів органів ДСА під час  розгляду судових справ спеціалістами ТУ ДСАУ в  АР Крим  протягом звітного періоду забезпечено представництво інтересів ДСА при розгляді  170  господарських, цивільних та  адміністративних справ у першій та апеляційної інстанціях та  здійснено підготовку та надіслання  заперечень на позови, апеляційних      та касаційних скарг, у тому числі  75 заяв щодо перегляду  постанов суду з ново виявлених обставин.

Не дивлячись на те, що навантаження на спеціалістів юридичного сектору  ТУ ДСА України в АР Крим із здійснення представництва інтересів органів Державної судової адміністрації  у 2012 році  порівняно з 2011 роком дещо зменшилося, фактично кількість справ, з яких було здійснено представництво інтересів залишилася на тому ж рівні - у 2012 році 170 справ (241 судове засідання), у 2011 році – 173 судових справи (330 судових  засідань). Проте нове надходження справ, де стороною є органи ДСА , у суди першої інстанції зменшилося   в 6,69 рази   та  склало  13 справ (у 2011 році - 87 справ).           Всього протягом 2012 року спеціалістами ТУ ДСА України в АР Крим  підготовлено та подано   41  заперечення  на позови, що менше  порівняно з 2011 роком на 39,71% ( у 2011 році кількість поданих заперечень склала 68),  також протягом  2012 року  спеціалістами підготовлено та подано 8  апеляційних  скарг на  судові рішення (постанови, ухвали), у 2011 році така кількість склала  97 скарг,  та 5 касаційних скарг (у 2011 році - 12). Окрім того, протягом  2012 року  ТУ ДСА України в АР Крим  підготовлено та подано 278  заяви та клопотання, що більше, ніж у 2011 році  на 21,22%  (219 заяв та клопотань), у тому числі  75 заяв щодо перегляду  постанов суду з нововиявлених обставин, що більше, ніж у 2011 році  на  32%  (51 заява у 2011 році).

Так, у зв’язку   з тим,  що постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.07.2011 р. у адміністративній справі № 2а-7271/11/2670 було задоволено заяву ДСА України про перегляд судового рішення у зв’язку з нововиявленими обставинами та скасовано постанову Печерського районного суду міста Києва від 19.03.2007 р. в частині визнання протиправним та скасування пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2005 р. № 865 «Про оплату праці суддів» і в задоволенні позовних вимог Одинака О.О. в цій частині відмовлено, виникли підстави для перегляду    судових рішень, постановлених протягом 2010-2011 років Окружним адміністративним  судом  Автономної Республіки Крим  за позовам суддів про перерахунок заробітної платні.    З  75  поданих спеціалістами теруправління заяв про перегляд вказаних рішень за нововиявленими обставинами, у прийнятті  однієї заяви було відмовлено Окружним адміністративним судом АР Крим у зв’язку з неоплатою судового збору (перегляд судового рішення за позовом судді  Берзіньш В.С., справ №2а-9418/10/18/0170), у зв’язку з чим згідно до роз’яснень  ДСА України підготовлено звернення до органів Державної казначейської служби України   про подання нової заяви від імені  ДКС України, проте, органами ДКС було відмовлено у поданні заяви з підстав, що представництво інтересів  держави здійснюють органи прокуратури.  Разом з тим,  повторно подану   представником  Державної судової адміністрації  заяву  було прийнято до провадження Окружним адміністративним  судом  АР Крим  та призначено до розгляду вже у 2013 році. Окрім того,   Севастопольським апеляційним адміністративним судом  повернуто одну заяву  про  перегляд за нововиявленими обставинами  рішення по справі за позовом Бордачова В.М. з роз’ясненням про можливість доповнення заяви ДСА України за нововиявленими обставинам, яку було подано у 2011 році  на підставі рішення по справі Горелої Н.Н, у зв’язку  з чим  було підготовлено та подано  додаток до заяви на підставі рішення по справі Горелої Н.Н., однак у задоволенні заяви  ДСА  відмовлено,  тому по справі  підготовлено та подано касаційну скаргу.

Інші заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами було прийнято до провадження  Окружним адміністративним  судом АР Крим. Розгляд заяв триває. Разом з тим,  практика суду по розгляду  цієї категорії справ складається   на користь  органів Державної судової адміністрації України. Так,    станом на  01.01.2012 року задоволено 29 заяв та скасовані попередні судові рішення про здійснення  стягнень з ДСА України. Окрім того,  у позовах, що  розглядаються судом по першій інстанції, позивачам відмовляється – таких постанов  у 2012 року Окружним адміністративним судом АР Крим  прийнято 26,  у  тому  числі  у  двох позовах суддів АР Крим  відмовлено Окружним адміністративним  судом  м.Києва.

 Севастопольським апеляційним адміністративним  судом було задоволено 48 апеляційних скарг ДСА  на ухвали суду першої інстанції     про відмову у задоволенні заяв ДСА України про перегляд  судових рішень на підставі ухвали Вищого адміністративного суду України від 13.04.2011 р., якою  відмовлено у задоволені позову Горелої Н.Н. до Кабінету Міністрів України, треті особи – Конституційний суд України, Верховний суд України, Вищий адміністративний суд України, Вищий господарський суд України про визнання незаконними та скасування актів та на постанови  суду  першої інстанції  про задоволення  позовів та стягнення коштів  з ДСА України.

Разом з тим,  по  36   заявам  провадження зупинено у зв’язку з тим, що по справах відкрито касаційне провадження  або  справи знаходяться на розгляді  у Севастопольському апеляційному  адміністративному  суді    по апеляційних скаргах ДСА України на  судові рішення Окружного адміністративного суду АР Крим. Станом на  01 січня 2013 року у провадженні  судів першої інстанції перебуває 38  судових справ, стороною по яких є  органи державної судової адміністрації , що менше  на 11 справ ніж   на початок 2012 року,  та 10 справ  знаходяться на розгляді судів апеляційної інстанції, що менше  на 50 справ.

          Щомісячно оперативна інформація про розгляд судових справ, стороною в яких є органи державної судової адміністрації, подається до юридичного управління ДСА України.

Спеціалістами юридичного сектору 26 вересня 2012 року прийнято участь у семінарі – відео конференції, який проводився  управлінням правового забезпечення ДСА України з проблем, які виникають при забезпеченні представництва інтересів Державної судової адміністрації України та/або територіальних управлінь Державної судової адміністрації України у загальних і адміністративних судах та договірної роботи в територіальних управліннях Державної судової адміністрації України, а також під час підготовки матеріалів до судового розгляду; звітності територіальних управлінь Державної судової адміністрації України та окремі кадрові проблеми в територіальних управліннях Державної судової адміністрації України.   

Протягом звітного періоду також продовжено роботу щодо забезпечення судів належними приміщеннями, оформлення права  державної власності на будівлі (приміщення) судів та права постійного користування земельними ділянками.

Так, у 2012 році завершено роботу по оформленню та   отримано   6 актів на право постійного користування земельними ділянками під будівлями Бахчисарайського, Білогірського, Роздольненського районних судів, Красноперекопського міськрайонного суду, Київського та Залізничного районних судів м. Сімферополя, розпочато роботу з оформлення земельної ділянки під будівлями Первомайського  та Красногвардійського районних судів АРК. 

Проведено   співпрацю з органами місцевого самоврядування щодо формування та затвердження списків присяжних.  Станом на 01.01.2013 року   затверджено списки  присяжних для   всіх судів автономії,   проблема існує   тільки у Кіровському районі, де Кіровською районною радою список присяжних затверджено частково у кількості  6 осіб замість 15, що  було зазначено у поданні теруправління. Це питання можливо було б вирішити шляхом затвердження списку присяжних  Верховною Радою Автономної Республіки Крим, проте статтею 58-1 Закону України «Про судоустрій  і статус суддів»  не передбачено права Верховної Ради Автономної Республіки Крим на  затвердження списків присяжних (зазначено право тільки обласних рад).

            Під час цільових перевірок роботи суду вивчено роботу з організації бібліотеки суду, систематизації законодавства у Центральному районному суді м. Сімферополя та Совєтському районному суді АР Крим, Роздольненскому районному  суді,  Судацькому, Армянському  та Євпаторійському  міських судах  суді та надані методичні рекомендації судам  щодо поліпшення роботи.

 

Організація діяльності судів та судової статистики

 

Відповідно до Положення про територіальні управління Державної судової адміністрації України, на виконання плану роботи теруправління на 2012 рік, та з метою покращення стану організації  діловодства та судової статистики у місцевих загальних  судах Автономної Республіки Крим,  у 2012 році відділом організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики і інформаційних технологій проведені наступні заходи.

          

Щодо організації судової статистики, забезпечення достовірності та оперативності подання звітів про стан здійснення правосуддя

 

     У період з  03.01.12 р. по 06.01.12 р. спеціалістами з судової статистики були прийняті статистичні звіти за підсумками роботи місцевих  загальних судів автономії за 2011 рік.

  З  09.01.12 р. по 20.01.12 р.  проведено обробку та зведення вказаних  звітів, а також звітів про стан судимості та склад засуджених за 2011 рік.

  За результатами  зведення звітів за 2011 рік, у  лютому-березні 2012 року підготовлені аналітичні дослідження  про стан здійснення правосуддя та здійснено у ручному режимі розрахунок показників середньомісячного навантаження та надходження справ до місцевих загальних судів автономії, а також показники щодо розгляду, залишку та порушення строків розгляду справ та матеріалів, оскільки на даний час не було надано відповідних шаблонів та формул для розрахунку таких показників автоматично, які надіслані для відома  до Апеляційного суду АРК, місцевих загальних судів автономії.

Щоквартально проводилась підготовка зведеного статистичного звіту за формою № 1-ОП „Звіт про оперативність розгляду місцевими та апеляційними загальними  судами кримінальних справ.

Щоквартально проводилась підготовка зведеного статистичного звіту за формою № 1-Л «Звіт судів першої інстанції про стан розгляду справ про злочини, передбачені статтями 209, 209-1, 306 КК України».

Щомісячно на підставі контрольного листа голови Ради міністрів АРК на адресу Міністерства економічного розвитку та торгівлі АРК та листа Міністра освіти та науки, молоді та спорту АРК від 10.08.2011 року узагальнювалася та надавалася інформація місцевих загальних судів АРК щодо правопорушень законодавства у сфері інтелектуальної власності.

Відповідно до доручення Віце-прем’єр-міністра України від 07.06.10 року також щомісячно узагальнюється та надається до Міністерства економічного розвитку та торгівлі АРК інформація щодо виявлення порушників майнових прав на музичні фонограми та їх примірники.

У зв’язку із ліквідацією військових судів з вересня 2010 року впроваджений щомісячний контроль щодо обліку військовослужбовців та працівників Збройних Сил України, засуджених місцевими загальними судами АР Крим за вчинення злочинів.

  На виконання листів та завдань ДСА України  проведено звірку щодо фактів відкладення розгляду справ у зв’язку із нездійсненням доставки підсудних у судові засідання у місцевих загальних судах АР Крим. Це питання знаходиться на контролі теруправління.

Узагальнено інформацію про кількість судових рішень винесених з посиланням на рішення Європейського суду з прав людини.

Також постійно здійснюється листування з Державною судовою адміністрацією України, Державним підприємством «Інформаційні судові системи» з питань належного функціонування комп’ютерної програми «Д-3», яка впроваджена в місцевих загальних судах автономії з 27.02.2012 року, та проблем, які пов’язані з реєстрацією справ, первинним обліком судових справ і матеріалів та можливістю на підставі належного первинного обліку, формування відповідних звітів про роботу судів.

На протязі звітного періоду поточного року  на адресу місцевих загальних судів, у тому числі на підставі відповідних запитів судів АР Крим, було надіслано багато листів методичного характеру щодо надання роз’яснень з питань правильного ведення діловодства у суді, обліково-статистичної роботи,  роз’яснень положень діючих Інструкцій, а також із прийняттям нових та внесенням  змін до діючого законодавства та оброблено багато запитів органів прокуратури, МВС України в АР Крим та інших державних органів.

На виконання завдання ДСА України відділом було вивчено проект Інструкції про порядок проведення перевірки стану роботи місцевих загальних судів ТУ ДСА України та надіслані відповідні зауваження та пропозиції.

З 02.07.12 р. по 06.07.12 р., відповідно до графіку, затвердженого заступником  начальника територіального управління 18 червня 2012 р., були прийняті та оброблені статистичні звіти за підсумками роботи за перше півріччя 2012 р., які  формувалися в основному  в ручному режимі.

Прийняття статистичних звітів за підсумками роботи за  2012 р. проводилося з 24.12.12 р. по 28.12.12 р., відповідно до графіку, затвердженого заступником  начальника територіального управління 04 грудня 2012 р. Звіти за 2012 рік місцевими загальними судами складалися  в паперовому та електронному вигляді та подавалися за допомогою КП «Д-3». У зв’язку з рядом проблемних питань щодо роботи КП «Д-3», звіти судів формувалися у ручному режимі з використанням шаблонів звітів.

Попереднє прийняття звітів спеціалістами теруправління, яке почалося з 24.12.2012 року, обумовлено  впровадженням нових версій КП «Д-3», затвердженням нових форм звітності, набранням чинності Кримінального процесуального кодексу України. Це дозволило судам автономії сформувати основні показники та внести дані щодо розгляду матеріалів та справ судами, та у зв’язку з постійними змінами та оновленнями у програмі лише коригувати попередні  дані, а не витрачати час на формування нової звітності.

 

Щодо контролю та надання практичної допомоги місцевим загальним  судам АР Крим

 

 На виконання плану роботи на 2012 рік  спеціалістами відділу проведено відповідно до плану роботи відділу:

 

цільову перевірку щодо ведення номенклатурних справ та обліково-статистичної роботи по кримінальним справам:

Кіровського районного суду    06.02.2012 року;

перевірки стану організації діяльності суду за результатами попереднього вивчення організації діяльності суду:

Центрального районного суду м. Сімферополя

                                                        з 28.02. по 29.02.2012 р.;

Совєтського районного суду    20.03.2012 року.

Роздольненського районного суду - 10.04.2012 р.

Феодосійського міського суду – 17-18.05.2012 р.

Нижньогірського районного суду – 14.06.2012 р.

Судацького міського суду -  з 02 по 03.10.2012 р.;

Євпаторійського міського суду – з 16 по 18.10.2012 р.;

Армянського міського суду – 21.11.2012 р.

 

Вказані перевірки проведені відповідно до  планів, які затверджені начальником  територіального управління. Майже всі перевірки  були проведені за участю головного інженера та техніка  РСП ДП «ІСС» в Автономній Республіці Крим, що дозволяє повноцінно оцінити фактичну працездатність програмного забезпечення судів на місцях.

За результатами вивчень спеціалістами відділу, які приймають участь у перевірках, проводяться оперативні наради з головами, суддями та працівниками апаратів вищевказаних судів, де висвітлюються найбільш актуальні  та проблемні питання, виявлені у ході проведення вивчень стану діловодства, які спрямовані на надання практичної та методичної допомоги працівникам апаратів судів.

     Слід зазначити, що при проведенні вищезазначених вивчень стану організації забезпечення діяльності судів спеціалістами відділу значна увага приділяється таким аспектам судового адміністрування, як загальні питання організації діяльності суду (у тому числі,  стосовно планування роботи суду, підвищення кваліфікації працівників суду), а також щодо оформлення та ведення справ Номенклатури справ суду, судових справ та матеріалів, звернення судових рішень до виконання, організації обліково-статистичної роботи, організації та контролю за веденням архівної справи суду, стану розгляду звернень громадян та юридичних осіб, щодо розміщення судових рішень у Єдиному державному реєстрі судових рішень та інше.

     Ведення діловодства в судах АР Крим здійснюється як у паперовій формі, так і за допомогою КП «Документообіг загальних судів», а з 27.02.2012 р. – КП «Д-3», при цьому своєчасно використовувались впроваджені оновлення чергових версій програми.

         З урахуванням вимог  статті 10 Конституції України та  пункту 1.10 Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 27 червня 2006 року № 68, діловодство в судах ведеться державною мовою. Усі судові документи також складаються державною мовою з урахуванням вимог процесуального законодавства України.

     Згідно розпоряджень голів місцевих загальних судів автономії та на підставі  рішень зборів суддів автоматичний розподіл судових справ в  судах  здійснюється за допомогою КП «Д-3», з урахуванням затвердженої  спеціалізації по розгляду справ. 

     Відділом проводиться моніторинг та узагальнюється інформація з питань   проведення  спільних звірок  правоохоронних органів з судами щодо результатів розгляду кримінальних справ, направлених до суду, та  виконання органами внутрішніх справ та судами вимог Інструкції «Про єдиний облік злочинів», у зв’язку із проведенням прокуратурою АР Крим міжвідомчої спільної наради від 04.08.2011 року.

     На виконання постанови міжвідомчої наради  від 28.09.2011р., що проводилась  прокуратурою АР Крим  з питань виконання судових рішень про стягнення коштів до бюджету  проводиться моніторинг проблем, які виникають у судах АР Крим з питання   звернення до виконання судових рішень про стягнення коштів до бюджету  (штрафів, конфіскацій, витрат на ІТЗ, судового збору) на підставі проведених взаємозвірок з органами податкової служби на місцях та  узагальнена інформація надіслана до Державної податкової служби в АР Крим  з метою  прийняття відповідних заходів та покращення контролю з боку ДПС в АР Крим, при цьому ця інформація доведена до відома прокуратури АР Крим.

     Спеціалістами відділу аналізуються статистичні відомості з додаванням переліку судових рішень, внесених до  Єдиного державного реєстру судових рішень за минулий тиждень місцевими загальними судами АР Крим, з метою прийняття заходів судами АР Крим щодо належної організації роботи по наповненню ЄДРСР та безумовного виконання  вимог Закону України «Про доступ до судових рішень», постанови Кабінету Міністрів України від 26.05.2006 р. № 740 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень».

     Також спільно розроблено механізм автоматичного формування описів тимчасового, тривалого та постійного зберігання справ, про який повідомлено ДСА України для внесення пропозицій  в межах компетенції щодо змін та доповнень до обліково-статистичних карток.

         Крім того, у зв’язку із формуванням бюджету на 2013 рік місцевих загальних судів АР Крим, спеціалістами відділу було вивчено та узагальнено інформацію місцевих загальних судів автономії по бюджетному запиту  в частині відповідності статистичних даних про розгляд справ місцевими загальними судами АР Крим щодо матеріального забезпечення судів у зв’язку з розглядом кількості судових справ.

  Проведено та узагальнено інформацію спільно з прокуратурою АР Крим, ДПС АРК, Державними виконавчими службами  автономії щодо стану виконання судових рішень по справам про адміністративні правопорушення в частині надходження коштів до державного бюджету.

     На виконання завдання ДСА України щомісячно аналізується  інформація місцевих судів Автономної Республіки Крим  про забезпечення доступу судів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

     За звітний період було здійснено обробку статистичної інформації, яка повинна бути розміщена на відповідних сторінках веб-сайту місцевих загальних судів АР Крим.

  На протязі звітного періоду спеціалістами відділу спільно зі спеціалістами Регіональної служби підтримки Державного підприємства «Інформаційні судові системи» в АР Крим, яка на виконання доручення ДСА України продовжує здійснювати технічну  та інформаційну підтримку КП «Д-3»,  проводиться постійний моніторинг з питань функціонування автоматизованої системи   документообігу «Д-3» в місцевих загальних судах АР Крим.



Щодо підвищення професійного рівня працівників апарату судів,

 спеціалістів відділу

       У рамках підвищення кваліфікації працівників апаратів судів, покращення стану організації діловодства та обліково-статистичної роботи та у зв’язку з питань  впровадження та функціонування автоматизованої системи документообігу «Д-3» 24 лютого 2012 року проведено  семінарське навчання з головними спеціалістами судів з інформаційних технологій місцевих загальних судів АР Крим за участю спеціалістів  регіональної служби підтримки інформаційно-технічної діяльності судів в Автономній Республіці Крим  ДП «Інформаційні судові системи», у тому числі. з метою  визначення обсягу програмних та технічних  недоліків програми для надання зауважень та пропозицій щодо покращення роботи модулів програми розробникам даного продукту програмного забезпечення. 

     На підставі листа  в.о. Голови  Державної судової адміністрації України Півторака В.В. з метою підвищення ефективності роботи працівників, що займаються судовою статистикою і головними спеціалістами з ІТ 21 червня  2012 року організовано та проведено загальний відеосемінар з підготовки та формування статистичних звітів засобами КП «Д-3» за участю фахівців Державної судової адміністрації України та департаменту розробки програмного забезпечення ДП «Інформаційні судові системи», 20 червня 2012 р. організовано  та проведено зазначений семінар в приміщенні Теруправління з працівниками  апарату Апеляційного суду АР Крим, що займаються судовою статистикою.

         Проведення  семінарів дозволило його учасникам в тісній  робочій атмосфері обмінятися досвідом роботи на даній ділянці, в ході дискусії вирішити спірні моменти і усунути багато питань, суперечностей, що виникають в роботі, при цьому, з'явилася можливість висловити свою думку і почути думку колег, поділитися напрацьованою практикою.

     Також прийнято участь в підготовці інформації до нарад територіального управління ДСА в АРК, відповідно до планів їх проведення:  з питань здачі обліково-статистичних звітів місцевими судами АР Крим за 2011 рік (від 30.03.2012 р.) та інших.

         В рамках реалізації Програми дій правоохоронних та контролюючих органів з боротьби з правопорушенням у сфері інтелектуальної власності в Автономній Республіці Крим начальник відділу Глухова І.С. прийняла участь в XV Ювілейній Міжнародній науково-практичній конференції «Захист прав інтелектуальної  власності», яку було проведено в м. Алушта  12 червня 2012 р.  та планових засіданнях робочої групи, членом якої вона є.

21 грудня 2012 року Глухова І.С. також  прийняла участь в проведенні семінару з докладом для представників міст та районів автономії з питань охорони та захисту прав інтелектуальної власності у м. Сімферополі.

Згідно графіку навчання Севастопольського регіонального відділення Національної школи суддів України на 2012 рік  з 03 по 06 вересня 2012 року спеціалістами відділу по статистиці у м. Севастополі  проведено навчання з підготовки спеціалістів із судової статистики апаратів судів загальної юрисдикції АР Крим, м. Севастополя та Херсонської області.

         26 вересня 2012 р. проведено чергову нараду з керівниками апаратів місцевих загальних судів та головними спеціалістами судів з інформаційних технологій  з питань ведення діловодства за допомогою комп’ютерної програми автоматизації документообігу загальних судів «Д-3» та перспективи автоматичної побудови статистичних звітів у судах.

         На підставі листа заступника Голови Державної судової адміністрації України Положишника В.В. з метою підвищення ефективності роботи працівників, що займаються  судовою статистикою, 19 жовтня 2012 р. організовано та  проведено загальний відеосемінар щодо ознайомлення з новими функціональними можливостями КП «Д-3» версії з ведення обліку справ її засобами за участю фахівців управління з питань судового діловодства ДСА України та департаменту розробки програмного забезпечення ДП «ІСС»       

     На підставі листа заступника Голови Державної судової адміністрації України Положишника В.В., 05 грудня 2012 р. організовано та проведено з керівниками апаратів місцевих загальних судів, а також з працівниками апаратів, які відповідальні за первинну реєстрацію та облік кримінальних справ та матеріалів, складання та формування звітності щодо розгляду справ кримінального провадження та головними спеціалістами з ІТ загальний відеосемінар щодо ознайомлення з функціональністю версії 5 КП «Д-3» та з ведення обліку справ її засобами за участю фахівців управління з питань судового діловодства ДСА України та департаменту розробки програмного забезпечення ДП «ІСС».

  Заступником начальника теруправління Прокудіною Л.П. та в.о. начальника відділу організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій ТУ ДСА України в АР Крим  Кравцовою М.О. 31 жовтня 2012 р. прийнято участь у міжвідомчої нараді керівників органів державної виконавчої служби АР Крим ГУ Пенсійного фонду України в АР Крим, Державної податкової служби в АР Крим, ТУ ДСА України в АР Крим, Прокуратури АР Крим, Управління ДАІ ГУ МВС України в АР Крим, Територіального  відділення Антимонопольного комітету України в АР Крим з питань стягнення коштів за рішеннями судів до державного бюджету України, за результатами якої складений план заходів щодо ефективної взаємодії органів державної виконавчої служби з органами державної влади при виконанні рішень про стягнення коштів на користь держави.

     Головним спеціалістом відділу Готовчиць Г.А. прийнято участь у семінарі за сприянням Проекту Агентства США з міжнародного розвитку «Україна: справедливе правосуддя» для спеціалістів з питань з ведення судової статистики, який відбувся з 18 по 19 грудня 2012 р. у м. Ірпінь.       

     У рамках підвищення професійного рівня та ділової кваліфікації працівників апарату місцевих загальних судів було залучено 10 працівників апаратів судів, у тому числі головних спеціалістів по ІТ інших судів для вивчення стану організації діловодства та роботи по зверненню судових рішень в місцевих загальних судах АР Крим згідно плану роботи відділу.

     Так, при проведенні вивчення стану організації роботи з ведення діловодства та звернення судових рішень до виконання  в Роздольненському районному суді залучалися працівники апаратів   Судацького міського,  Первомайського районного судів,   в Совєтському районному суді залучався працівник апарату Центрального районного суду м. Сімферополя, Феодосійському міському суді - керівник апарату  Центрального районного суду м. Сімферополя, Судацькому міському суді - працівники апаратів Сімферопольського, Білогірського районних, Алуштинського міського судів, Євпаторійського міського суду - працівники апаратів Чорноморського районного, Сакського міськрайонного судів.  

  Вказана практика є дуже позитивною та результативною, що  дозволяє не тільки більш заглиблено підходити до вивчення стану організації тих чи інших ділянок роботи суду, з урахуванням певної специфіки роботи на тих чи інших ділянках роботи, а й на місці вирішувати проблемні питання, обмінюватися досвідом роботи, а також переймати більш удосконалені розробки та ідеї для розповсюдження в інших судах.  

     При цьому також традиційно напередодні свята «Дня працівника суду»,  в рамках реалізації програми підвищення кваліфікації працівників апаратів місцевих загальних судів АР Крим з 26 по 29 листопада 2012 року відділом організовано та проведено конкурс на звання «Найкращий за професією – 2012» за участю суддів автономії з наступних номінацій: головних спеціалістів з інформаційних технологій у суді; керівників апаратів судів та їх заступників, секретарів судового засідання місцевих загальних судів автономії.

При цьому, слід зазначити, що особи, що приймають участь у таких конкурсах, підвищують свій професійний рівень, у тому числі, прослуховуючи відповіді інших осіб, доповнюючи їх. Особи, яки не проходять в інші тури, залишаються у приміщенні, де проводиться  конкурс, та мають можливість, завдяки цьому навчатися  та опосередковано приймати участь у конкурсі.

Переможців конкурсу було нагороджено на урочистому святкуванні Дня працівників суду, яке проводилось 14.12.2012 р. у Домі культури профспілок м. Сімферополя із залученням ЗМІ та висвітлення цієї урочистої події у республіканських новинах на телебаченні та у пресі.

  Щодо проведення аналітичних досліджень

 

     З метою встановлення недоліків та проблем, що негативно впливають на стан організації діловодства у судах, на протязі звітного періоду спеціалістами відділу багато уваги приділялось  аналітичній роботі у вигляді аналітичних досліджень та узагальнень щодо:

-   стану обліково-статистичної роботи в  територіальному управлінні Державної судової адміністрації України  в Автономній Республіці Крим, в місцевих загальних судах Автономної Республіки Крим за 2011 рік;

-   стану здійснення правосуддя місцевими загальними судами Автономної Республіки Крим за 2011 рік;

-  стану обліково-статистичної роботи в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України  в АР Крим у 2011 році;

-  стану розгляду звернень громадян та юридичних осіб місцевими загальними судами АР Крим за 2011 рік;

-  стану обліково-статистичної роботи в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в АР Крим, в місцевих загальних судах АР Крим за перше півріччя  2012 року;

- стану розгляду звернень громадян та юридичних осіб місцевими загальними судами АР Крим за перше півріччя  2012 року;

- стану звернення до виконання судових рішень у місцевих загальних судах АР Крим за перше півріччя 2012 року;

- стану роботи місцевих загальних судів АР Крим щодо направлення судових рішень для розміщення у ЄДРСР у першому півріччі 2012 року відповідно ЗУ «Про доступ до судових рішень»;

-  стану здійснення правосуддя районними, міськими, міськрайонними, районними у містах судами АР Крим у першому  півріччі 2012 року.

     Крім того проведені узагальнення:

-   узагальнення інформації щодо навантаження суддів місцевих загальних судів Автономної Республіки Крим у 2011 році та за перше півріччя 2012 р.;

-  щодо стану розгляду звернень громадян та юридичних осіб місцевими загальними судами АР Крим за перший квартал 2012 року;

-   узагальнення достовірності заповнення карток на осіб, стосовно яких розглянуті кримінальні справи та судові рішення щодо яких набрали законної сили у першому півріччі 2012 року;

-    щомісячні та щоквартальні узагальнення щодо кількості розглянутих судових справ, переданих  до канцелярій місцевих загальних судів АР Крим з порушенням встановлених строків.

     Вищезазначені аналізи та узагальнення надсилались в місцеві загальні суди Автономної Республіки Крим для відома, обговорення на оперативних нарадах та прийняття заходів по усуненню недоліків, встановлених на тих чи інших ділянках роботи судів  та недопущенню їх у подальшій роботі.