Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Відповідно до вимог статі 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Крім того, відповідно до ч. 5 ст. 90 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» громадські об’єднання мають право організовувати незалежне оцінювання роботи судді у відкритих судових засіданнях. Результати незалежного оцінювання роботи судді в судовому засіданні фіксуються в анкеті, що містить інформацію про тривалість розгляду справи, дотримання суддею правил судочинства і прав учасників процесу, культуру спілкування, рівень неупередженості судді, рівень задоволення поведінкою судді учасниками процесу, зауваження щодо ведення процесу, інші відомості. Заповнена анкета незалежного оцінювання роботи судді в судовому засіданні може бути включена до суддівського досьє.
Згідно частині 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядники інформації зобов'язані оприлюднювати:інформацію про механізми чи процедури, за допомогою яких громадськість може представляти свої інтереси або в інший спосіб впливати на реалізацію повноважень розпорядника інформації.
Існує дві функції випливу громадської думки на прийняття суддею рішення суду – контрольна та консультативна. Контрольна функція громадської думки пов’язана з оцінкою діяльності суду з точки зору дотримання нею вимог, задекларованих Конституцією України та процесуальним законодавством, відповідності цієї діяльності моральним та етичним нормам. Консультативна функція громадської думки полягає в тому, що сформувавшись у конкретній справі, ця думка є каналом зв’язку громадськості з судом, допомагає суддям правильно оцінити особистість підсудного і скоєне ним. Тому громадська думка є специфічним засобом соціального контролю за дотриманням законності в судочинстві.
Виходячи з наведеного, з метою дотримання вимог чинного законодавства та відновлення довіри до судової влади, Апеляційний суд Донецької області повідомляє про те, що представляти свої інтереси або в інший спосіб впливати на реалізацію повноважень суду як розпорядника інформації громадськість може за допомогою механізмів які передбачені Законами України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», а саме:
Апеляційний суд Донецької області періодично проводить опитування відвідувачів суду з метою вдосконалення взаємодії з громадськістю. Зокрема, протягом червня 2016 року в Апеляційному суді Донецької області на виконання рішення Ради суддів України від 12 травня 2016 року № 35 в рамках Проекту «Система оцінки якості роботи суду: стандарти, критерії, показники та методи» проведено анкетування, яке включало в себе опитування відвідувачів щодо якості функціонування суду, в тому числі ефективності та якості судочинства. В анкетування взяли участь 231 респондент.
Апеляційним судом Донецької області було ретельно вивчено та проаналізовано анкети відвідувачів суду, які взяли участь в цьому опитуванні. Треба зазначити велику кількість позитивних відгуків учасників опитування щодо якісного надання правосуддя нашим судом. Крім того, учасники опитування висловили й низку рекомендацій та побажань щодо поліпшення процесу роботу Суду. Проведення подібних моніторингів громадської думки сприяє підвищенню рівня правосуддя та налагодженню результативної комунікації з відвідувачами Суду.