flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Ухвала по справі №200/10379/20-а

08 листопада 2020, 13:30

завантажити

Донецький  окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про повернення позовної заяви

 

«08» листопада 2020 року                                                                                справа №200/10379/20-а

 

Донецький окружний адміністративний суд у складі  головуючого судді - Кониченка Олега Миколайовича, ознайомившись з позовною заявою

Донецької обласної організації політичної партії “УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи Віталія Кличка” (83061, Донецька область, м. Авдіївка, вул. Крупської,             буд. 22, код ЄДРПОУ 38144617)

до Мангушської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольсього району Донецької області (Донецька область, смт Мангуш, пр. Миру, буд. 72, код ЄДРПОУ 43789509)

про визнання протоколів протиправними та їх скасування, зобов'язання здійснити перерахунок голосів,

 

ВСТАНОВИВ:

 

07 листопада 2020 року від Донецької обласної організації політичної партії “УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи Віталія Кличка” до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов до Мангушської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольсього району Донецької області, про: визнання протоколів Мангушської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області «Про підсумки голосування з виборів депутатів Мангушської селищної ради у межах територіальних виборчих округів №1, №2, №3 складених без дати та часу протиправними та скасувати; зобов’язати Мангушську селищну територіальну виборчу комісію Маріупольського району Донецької області здійснити перерахунок голосів з виборів депутатів Мангушської селищної ради Маріупольського району Донецької області по дільничним виборчим комісіям №140413; 140417; 140418; 140426.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 08.11.2020 року адміністративну справу № 200/10379/20-а передано на розгляд судді Кониченку О.М.

Дослідивши матеріали адмністративного позову, суд встановив, що позовна заява надіслана позивачем до суду в електронній формі засобами електронної пошти та не підписана за допомогою електронного підпису, а містить лише відскановану копію підпису.

Згідно із ч. 7 ст. 44 КАС України, документи (в тому числі процесуальні документи, письмові та електронні докази тощо) можуть подаватися до суду, а процесуальні дії вчинятися учасниками справи в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 10 ст. 44 КАС України, якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в електронній формі, такі документи скріплюються електронним цифровим підписом учасника справи (його представника). Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в паперовій формі, такі документи скріплюються власноручним підписом учасника справи (його представника).

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг", електронний документ - документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов`язкові реквізити документа.

Згідно з ст. 7 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов`язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги".

Відповідно до ст.12 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" перевірка цілісності електронного документа проводиться шляхом перевірки електронного цифрового підпису.

Отже, обов`язковою умовою для чинності електронного документу являється його підписання електронним-цифровим підписом.

 Відповідно до ч.ч. 1, 2, 6, 8 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України, у судах функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система.

Позовні та інші заяви, скарги та інші визначені законом процесуальні документи, що подаються до суду і можуть бути предметом судового розгляду, в порядку їх надходження підлягають обов’язковій реєстрації в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в день надходження документів.

 Адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, судові експерти, державні органи та органи місцевого самоврядування, суб’єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в обов’язковому порядку. Інші особи реєструють свої офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в добровільному порядку.

Реєстрація в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі не позбавляє права на подання документів до суду в паперовій формі в порядку, визначеному цим Кодексом.

Особи, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, подають процесуальні та інші документи, письмові та електронні докази, вчиняють інші процесуальні дії в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, з використанням власного електронного цифрового підпису, прирівняного до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", якщо інше не визначено цим Кодексом.

Закон України "Про електронний цифровий підпис" втратив чинність 07.11.2018 року на підставі Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05 жовтня 2017 року
№ 2155-VIII.

Закон України «Про електронні довірчі послуги» визначає правові та організаційні засади здійснення електронної ідентифікації.

Статтею 1  Закону України «Про електронні довірчі послуги» визначено, що електронний підпис це - електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис, а  електронні дані - будь-яку інформацію в електронній формі.

Особливості використання електронного цифрового підпису в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі визначаються Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.

За правилами статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України заяви, клопотання і заперечення подаються в письмовій або усній формі. У випадках, визначених цим Кодексом, заяви і клопотання подаються тільки в письмовій формі.

Абзацом другим підпункту 15.16 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система починає функціонувати через 90 днів з дня опублікування Державною судовою адміністрацію України у газеті «Голос України» та на веб-порталі судової влади оголошення про створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.

На момент подачі до суду позовної заяви про, Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система не розпочала свою роботу.

Підпунктом 15.1 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційної-телекомунікаційної системи подання, реєстрація, надсилання процесуальних та інших документів, доказів, формування, зберігання та надсилання матеріалів справи здійснюється у паперовій формі.

На підставі наказу Державної судової адміністрації від 01 червня 2020 року №247 “Про запровадження в дослідну експлуатацію підсистем “Електронний суд” та “Електронний кабінет” з 1 червня 2020 року в дослідну експлуатацію підсистеми “Електронний суд” та “Електронний кабінет” (далі – Підсистеми) у всіх місцевих та апеляційних судах України (крім Київського апеляційного суду) та Касаційному адміністративному суді у складі Верховного Суду (далі – пілотні суди).

Згідно з пунктом 2 цього наказу пілотним судам у ході проведення дослідної експлуатації Підсистем слід керуватися вимогами, визначеними в “Положенні про автоматизовану систему документообігу суду”, затвердженому рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 (із змінами), у частині функціонування Підсистем.

Отже, надсилання процесуальних документів в електронному вигляді передбачає використання сервісу “Електронний суд”, розміщеному за посиланням: https://cabinet.court.gov.ua/login, відповідно з попередньою реєстрацією офіційної електронної адреси (Електронного кабінету) та з обов`язковим використанням власного електронного підпису.

Таким чином, альтернативою звернення учасників справи до суду із позовними заявами, скаргами та іншими визначеними законом процесуальними документами, оформленими в паперовій формі та підписаними безпосередньо учасником справи або його представником, безумовно є звернення з процесуальними документами в електронній формі з обов`язковим їх скріпленням власним електронним підписом учасника справи через Електронний кабінет.

Обмеження, що пов`язанні з використанням підсистеми “Електронний суд”, у тому числі щодо подачі процесуальних документів через Електронний кабінет, є легітимними, пропорційними та не перешкоджають доступу до правосуддя.

Відповідно до п. 3 ч. 4 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України, позовна заява повертається позивачеві, якщо позов не підписано або підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано.

Враховуючи викладене, позовна заява не може вважатись підписаною позивачем в порядку та у спосіб, визначені Кодексом адміністративного судочинства України та законодавством, що регламентує використання електронно-цифрового підпису.

Отже, позовна заява підлягає поверненню позивачу.

Керуючись ст.ст. 18, 44, 166, 169 Кодексом адміністративного судочинства України, суд, -     

 

УХВАЛИВ:

 

Позовну заяву Донецької обласної організації політичної партії “УДАР (Український Демократичний Альянс за Реформи Віталія Кличка” до Мангушської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольсього району Донецької області про визнання протоколів Мангушської селищної територіальної виборчої комісії Маріупольського району Донецької області «Про підсумки голосування з виборів депутатів Мангушської селищної ради у межах територіальних виборчих округів №1, №2, №3 складених без дати та часу протиправними та скасувати; зобов’язати Мангушську селищну територіальну виборчу комісію Маріупольського району Донецької області здійснити перерахунок голосів з виборів депутатів Мангушської селищної ради Маріупольського району Донецької області по дільничним виборчим комісіям №140413; 140417; 140418; 140426– повернути позивачу.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання.

Ухвала може бути оскаржена.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом двох днів з дня її проголошення. Якщо справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідності до пп. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень  (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

 

 

Суддя                                                                                                                         О.М. Кониченко