flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Засади використання автоматизованої системи документообігу Томаківського районного суду Дніпропетровської області

 ЗАТВЕРДЖЕНО:

рішенням зборів суддів Томаківського районного суду 

Дніпропетровської області 

від 19.08.2015 року  №  11



Засади використання автоматизованої системи документообігу

Томаківського районного суду Дніпропетровської області

 

1. Загальні положення

1.1. Засади використання автоматизованої системи документообігу суду в Томаківському районному суді Дніпропетровської області (далі – Засади) за допомогою автоматизованої системи документообігу суду (далі — АСДС) визначають порядок функціонування автоматизованої системи в Томаківському районному суді Дніпропетровської області (далі – суд), урегулювання яких відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» і Положення про автоматизовану систему документообігу, затвердженого рішенням Ради суддів України 26.11.2010 N 30 (у редакції рішення Ради суддів України  від 02.04.2015 року № 25) відноситься до повноважень зборів суддів суду.

 

2. Реєстрація справ і матеріалів

2.1. Усі справи та матеріали, що підлягають розподілу між суддями, реєструються в день надходження за допомогою АСДС.

 

3. Розподіл справ і матеріалів

 

3.1. Усі зареєстровані справи та матеріали, які підлягають розгляду суддями, щоденно розподіляються, у разі їх наявності, за допомогою АСДС згідно Розділу 2.3. «Розподіл судових справ між суддями» Положення про автоматизовану систему документообігу суду (далі - Положення).

3.2. Справи і матеріали, які мають скорочені терміни розгляду, у разі їх наявності, розподіляються одразу після їх реєстрації згідно підрозділу «Автоматизований розподіл судових справ між суддями» Розділу 2.3. «Розподіл судових справ між суддями» Положення.

3.3. Кожний робочий день о 09.30 посадова особа суду, відповідальна за ведення кадрової роботи або особа, яка виконує її обов'язки, перед початком розподілу будь-яких справ і матеріалів, надає керівнику апарату суду інформацію про відсутніх на робочому місці суддів (довідка, доповідна, витяг з табелю тощо) з вказівкою підстав відсутності (відпустка, відрядження, лікарняний тощо).

У разі невиходу судді на роботу з поважних причин, які будуть підтверджені документально, суддя зобов’язаний до 09-30 год. дня невиходу на роботу повідомити про це особу суду, відповідальну за ведення кадрової роботи або особу, яка виконує її обов’язки.

Невиконання суддею правил, визначених абзацом 2 п. 3.3. Засад позбавляє його права посилатись на те, що справи і матеріали розподілені йому помилково та не є підставою для їх повторного розподілу.

3.4. За вимогою голови суду, особа, відповідальна за автоматичний розподіл справ надає голові суду довідку про перелік справ, які надійшли до суду та розподілені.

3.5. Розподіл усіх справ і матеріалів здійснюється виключно особою, відповідальною за автоматичний розподіл справ.

3.6. Результат розподілу справ між суддями оформлюється в реєстрі розподілу справ і матеріалів, який формується автоматично за допомогою АСДС.

3.7. Повторний розподіл справ і матеріалів, у разі заміни головуючого судді здійснюється з урахуванням вимог пунктів 3.1. – 3.6. Засад.

3.8. У разі неможливості виконання суддею, який входить до складу колегії суддів, обов’язків судді (тимчасова непрацездатність, відрядження, відпустка, участь у семінарах, зайнятість судді у розгляді інших справ, закінчення повноважень, відсторонення від посади тощо), який не є головуючим суддею у судовій справі, заміна відсутнього судді, який входить до складу колегії суддів, здійснюється за допомогою автоматизованої системи документообігу суду в автоматичному режимі, з урахуванням Розділу 10 цих Засад.

Результат заміни відсутнього судді, який входить до складу колегії суддів, оформлюється протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями, форма якого затверджена Положенням, та підшивається до матеріалів справи.

3.9. На виконання пункту 2.3.17. Положення, з метою недопущення порушення строків розгляду справи, можуть бути повторно розподілені за резолюцією голови суду, з урахуванням пунктів 3.1. – 3.6. Засад, судові справи, що залишилися нерозглянутими суддею у разі:

- припинення його повноважень щодо здійснення ним правосуддя;

- звільнення його з посади судді;

- перебування у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку;

- тимчасової непрацездатності головуючого судді, якщо її тривалість становить більше ніж 21 календарний день;

- тимчасової непрацездатності головуючого судді, у день відкриття лікарняного, якщо нерозглянутими залишились справи і матеріали, зазначені у п. 3.2. Засад;

- відсторонення судді від посади.

3.10.     У суді може застосовуватися:

- автоматизований розподіл судових справ під час реєстрації відповідної судової справи;

- пакетний автоматизований розподіл судових справ після реєстрації певної кількості судових справ;

- розподіл судових справ шляхом передачі судової справи раніше визначеному у судовій справі судді;

- повторний автоматизований розподіл судових справ.

 

3.11.  Не розподіляються щодо конкретного судді судові справи, що надійшли:

- за два місяці до закінчення повноважень судді;

- за чотирнадцять днів, до початку відпустки, якщо її тривалість становить шістнадцять і більше  календарних днів;

- за три робочих дні до початку відпустки, якщо її тривалість становить п'ятнадцять і менше календарних днів;

- у період відпустки судді;

- за один робочий день до відрядження (за три робочі дні – якщо тривалість відрядження становить більше семи календарних днів) та в дні перебування судді у відрядженні;

- під час тимчасової непрацездатності судді;

- за один робочий день до направлення судді на навчання, підвищення кваліфікації, для участі у семінарських заняттях, діяльності органів суддівського самоврядування, Вищої ради юстиції тощо без відбуття у відрядження (за наявності наказу голови суду);

- у дні перебування судді на навчанні, підвищенні кваліфікації, участі у семінарських заняттях, діяльності органів суддівського самоврядування, Вищої ради юстиції тощо без відбуття у відрядження (за наявності наказу голови суду);

- у разі призначення судді членом Вищої кваліфікаційної комісії суддів України – з моменту прийняття рішення про призначення;

- в інших передбачених законом випадках, у яких суддя не може здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ.

3.12. З метою своєчасного внесення відповідних даних до АСДС особою, відповідальною за здійснення автоматичного розподілу справ, особа, відповідальна за ведення кадрового діловодства в суді зобов'язана своєчасно повідомляти зазначеній особі про настання обставин, визначених п.3.11. Засад щодо кожного конкретного судді:

- не пізніше 8-00 години робочого дня, що передує дню настання двохмісячного терміну до закінчення повноважень судді;

- не пізніше 8-00 години робочого дня, від якого відраховуються  чотирнадцять днів, до початку відпустки судді, якщо її тривалість становить не менше шістнадцяти календарних днів;

- не пізніше 8-00 години робочого дня, від якого відраховуються  три робочих дні до початку відпустки, якщо її тривалість становить п'ятнадцять та менше календарних днів;

- не пізніше 8-00 години робочого дня, від якого відраховується один робочий день до відрядження (не пізніше 8-00 години робочого дня, від якого відраховуються  три робочі дні – якщо тривалість відрядження становить більше семи календарних днів);

- не пізніше 9-40 години робочого дня, в який настала тимчасова непрацездатність судді;

- не пізніше 8-00 години робочого дня, від якого відраховується один робочий день до направлення судді на навчання, підвищення кваліфікації, для участі у семінарських заняттях, діяльності органів суддівського самоврядування, Вищої ради юстиції тощо без відбуття у відрядження (за наявності наказу голови суду).

Дні, у які не розподіляються щодо конкретного судді судові справи, не враховуються при розрахунку коефіцієнту навантаження судді на момент автоматизованого розподілу судової справи.

 

4. Розгляд справ і матеріалів стосовно неповнолітніх чи малолітніх

4.1. Кримінальні провадження або кримінальні справи, де злочини скоєні неповнолітнім чи малолітнім розглядають судді, уповноважені зборами суддів суду розглядати дані справи  з врахуванням вимог ст.18 ЗУ «Про судоустрій і статус суддів».

5. Слідчі судді

5.1. Слідчі судді, які здійснюють повноваження з судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні в порядку, передбаченому процесуальним законом, обираються в суді рішенням зборів суддів на строк до трьох років.

5.2. Відсоток справ, що підлягає розгляду слідчими суддями визначається рішенням зборів суддів суду.

5.3. Розподіл судових справ із судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні у вихідні, святкові та неробочі дні в порядку, передбаченому процесуальним законом, здійснюється серед слідчих суддів з урахуванням графіку їх роботи в такі дні, затвердженого наказом голови суду.

6. Коефіцієнт адміністративних посад

 

6.1. В суді визначений наступний коефіцієнт  адміністративних посад (відсоток справ, що підлягає розгляду суддею, в разі виконання ним інших повноважень, не пов’язаних із здійсненням правосуддя):

- голова  суду – 0,6.

 

7. Коефіцієнт, що враховує форму участі судді

в розгляді судової справи

 

7.1. Коефіцієнт, що враховує форму участі судді у розгляді судової справи розраховується згідно Положення.

7.2. Визначити наступні коефіцієнти, що враховують форму участі  в  розгляді судової справи:

- головуючий ( в т.ч. у складі колегії)  - 0,6;

- учасник колегії – 0,5;

- запасний суддя – 0,5.

 

8. Коефіцієнти складності категорій судових справ

 

8.1. Визначити наступні коефіцієнти складності категорій судових справ в суді:

 

8.1.1.  Коефіцієнти складності кримінальних справ (проваджень):

- злочини у сфері господарської діяльності – 6,

- злочини проти життя, здоров’я особи -  9,

- злочини проти волі, честі  та гідності особи – 7,

- злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості особи  - 8, 

- злочини проти виборчих, трудових та інших особистих праві свобод людини і громадянина – 5,

- злочини проти власності -  4,

- злочини проти довкілля – 1,

- злочини проти громадської безпеки – 2, 

- злочини проти безпеки виробництва –  1,

- злочини проти безпеки руху та експлуатації транспорту – 3,

- злочини проти громадського порядку та моральності – 2,

- злочини у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів та інші злочини проти здоров'я населення -  7,

- злочини у сфері охорони державної таємниці, недоторканності державних кордонів, забезпечення призову та мобілізації  - 1,

       - злочини проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування та об'єднань громадян  - 2,

- злочини у сфері використання електронно-обчислювальних машин (комп'ютерів), систем та комп'ютерних мереж і мереж електрозв'язку – 2,

- злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг - 8,

- злочини проти правосуддя – 8,

- злочини проти встановленого порядку несення військової служби (військові злочини) – 3,

- злочини проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку – 10,

- злочини у сфері службової діяльності (усього) – 8, з них:

- злочини у сфері службової діяльності в юридичних особах приватного права та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг – 6.

 

8.1.2. Коефіцієнт складності справ щодо неповнолітніх – 1.

 

8.1.3. Коефіцієнт складності цивільних справ – 2, з них:

- окреме провадження -  2;

- позовне провадження – 3.

 

 

9. Особливості розподілу справ у разі виконання суддею інших повноважень, не пов’язаних із здійсненням правосуддя

 

9.1. Відсоток справ, що підлягає розподілу для розгляду суддею, у разі виконання ним інших повноважень, не пов’язаних із здійсненням правосуддя для голови суду визначається рішенням зборів суддів суду.

9.2. Відсоток справ, що підлягає розподілу для розгляду суддею у випадках виконання ним іншої роботи, не пов’язаної із здійсненням правосуддя (узагальнення судової практики, аналізи стану здійснення судочинства, участь у спеціальній підготовці кандидата на посаду судді, підготовці суддів та працівників апаратів судів, а також здійснення науково-викладацької діяльності в Національній школі суддів України, підготовка семінарів, тренінгів, навчальних програм для суддів, участь в робочих групах, заходах щодо підвищення кваліфікації тощо) – складає від 50 до 80 %, застосування якого визначається в порядку передбаченому у п.п. 9.3.-9.5. цих Засад.

9.3. Збори суддів суду за письмовим зверненням судді, або доповідною запискою керівника апарату суду, з метою забезпечення умов для належного виконання суддею своїх обов’язків судді та виконаннях інших завдань, які не пов’язані безпосередньо зі здійсненням судочинства, мають право зменшити навантаження щодо розгляду справ на суддів, які обіймають адміністративні посади в суді або виконують інші обов'язки, не пов'язані із здійсненням правосуддя, але не більш ніж на шістдесят відсотків порівняно з навантаженням інших суддів:

- у випадках виконання цим суддею іншої роботи, не пов’язаної із здійсненням правосуддя (узагальнення судової практики; аналізи стану судочинства; участь у спеціальній підготовці кандидата на посаду судді; підготовці суддів та працівників апаратів судів; здійснення науково-викладацької діяльності в Національній школі суддів України; спеціальна підготовка семінарів, тренінгів, навчальних програм для суддів, участь в робочих групах, заходах щодо підвищення кваліфікації тощо);

- у випадках виявлення значної різниці в навантаженні на суддів.

Введення зменшеного коефіцієнту навантаження судді, зменшення відсотку справ, що підлягає розподілу для розгляду суддею, здійснюється до відпадіння підстав, у зв'язку з якими було здійснено таке введення.

9.4. Виявлення значної різниці в навантаженні здійснюється головою суду, або особою, яка тимчасово виконує його обов’язки, шляхом порівняння кількості справ отриманих суддею для розгляду з середньорічним навантаженням за останні 3 повні роки на одного суддю. З метою проведення порівняння, голова суду дає усне або письмове доручення про підготовку відповідної обліково-статистичної інформації  керівникові апарату суду, чи іншому працівникові апарату суду, до посадових обов'язків якого входять повноваження з підготовки статистичної та аналітичної інформації. 

9.5. Рішення зборів суддів, визначене у п.9.3. цих Засад є підставою для надання керівником апарату суду або особою, яка його замінює, технічному адміністраторові суду відповідного розпорядження, про внесення змін до налаштувань в АСДС в частині особливостей розподілу справ на відповідного суддю.

10. Спеціалізація щодо розгляду судових справ

та засади формування колегії суддів

 

10.1. Автоматизований розподіл судових справ в суді здійснюється між усіма суддями (спеціалізація в суді відсутня) з урахуванням спеціалізації зі здійснення кримінального провадження щодо неповнолітніх. За допомогою автоматизованого розподілу визначається також запасний суддя та слідчий суддя.           

10.2.  У випадку, якщо справа підлягає розгляду колегією суддів, склад колегії суддів по розгляду конкретної судової справи визначається автоматизованим розподілом з одночасним визначенням судді, головуючого у справі. Кількісний склад колегії суддів визначається процесуальним законодавством.

До складу колегії може бути включений резервний або запасний суддя на заміну основного судді зі складу колегії суддів у разі неможливості останнім здійснювати правосуддя.

10.3. За рішенням зборів суддів у суді можуть формуватися колегії суддів без здійснення повторного автоматизованого розподілу судових справ у випадках:

- необхідності внесення змін до складу колегії суддів у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю судді (крім головуючого) (суддів), його (їх) відпусткою, відрядженням та в інших випадках, у яких суддя (крім головуючого) не може здійснювати правосуддя або брати участь у розгляді судових справ;

- розподілу позовних заяв, які надійшли до суду повторно з передбачених процесуальним законом підстав.                                  

Копія протоколу зборів суддів з зазначеного питання, або витяг з нього передається для виконання відповідальним працівникам апарату суду не пізніше наступного робочого дня з дня його підписання.

10.4.  Відмова судді від отримання розподіленої в установленому порядку судової справи не допускається.

10.5. У разі задоволення відводу (самовідводу) судді або всього складу суду (якщо справа розглядається колегією суддів), якому розподілено справу для розгляду, справа підлягає повторному автоматичному розподілу без урахування цього судді (суддів), з урахуванням засад формування колегій суддів встановлених цими Засадами.

11. Керівник апарату суду

11.1. Керівник апарату суду на вимогу голови суду звітує перед зборами суддів з питань функціонування автоматизованої системи документообігу суду, стану розподілу судових справ з метою дотримання збалансованого навантаження на суддів.

11.2. Керівник апарату подає голові суду щомісячно інформацію (усно, або за вимогою у письмовому вигляді) про надходження справ та матеріалів до суду та стану їх розгляду.

12. Відповідальність

12.1. Внесення недостовірних даних в АСДС, допущення інших порушень, які можуть вплинули на розподіл справ і матеріалів між суддями, працівниками суду, відповідальними за реєстрацію справ і матеріалів, внесення даних до обліково-статистичних карток, може бути підставою для притягнення винних працівників до дисциплінарної відповідальності.

 

13. Автоматизований розподіл судових справ між суддями після відновлення роботи автоматизованої системи

 

13.1. Знеструмлення електромережі суду, вихід з ладу обладнання або комп'ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи та тривають понад п’ять робочих днів, фіксуються актами, складеними комісією під головуванням керівника апарату (особи, яка виконує його обов’язки), із зазначенням у них дати, часу настання та закінчення дії відповідних обставин, причин виникнення, заходів, вжитих для їх усунення.

Електронні примірники зазначених актів вносяться до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після усунення обставин.

13.2. Автоматизований розподіл судових справ між суддями здійснюється невідкладно після налагодження роботи автоматизованої системи або на наступний робочий день після усунення обставин.

13.3. У разі настання обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи, розподіл судових справ, які за законом мають розглядатися невідкладно з метою недопущення порушення конституційних прав громадян (судові справи, пов’язані з виборчим процесом, судові справи про встановлення або усунення обмежень щодо реалізації права на мирні зібрання, вирішення питання про обрання міри запобіжного заходу у виді взяття під варту, клопотання слідчого, прокурора про забезпечення кримінального провадження, клопотання про проникнення у житло, обшук чи огляд житла тощо) здійснюється з урахуванням графіку роботи суддів, затвердженого зборами суддів та погодженого наказом голови суду, шляхом випадкового визначення головуючого (складу суду) по справі.

13.4. Не пізніше наступного робочого дня після усунення обставин, які унеможливлюють функціонування АСДС, до неї вноситься передбачена Положенням інформація із зазначенням у хронологічному порядку номера та дати фактичного надходження кореспонденції до суду, а також інформація про її розподіл.