flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення роботи Рожищенського районного суду Волинської області по розгляду звернень громадян за 2016 рік

 Узагальнення роботи Рожищенського районного суду Волинської області по розгляду звернень громадян за 2016 рік

Право на звернення є невід'ємним й невіддільним від особи правом відстоювати свої права та охоронювані законом інтереси.

 Порядок роботи зі зверненнями громадян регулюється Законом України «Про звернення громадян» № 393/96-ВР від 02. 10. 1996 року, Указом Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» 7 лютого 2008 року № 109/2008, Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, в організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації»  № 348 від 14 квітня 1997 року із змінами та доповненнями.

Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. 

На виконання плану роботу Рожищенського районного суду на  І квартал 2017 року проаналізовано роботу Рожищенського районного суду  по розгляду звернень громадян за 2016 рік.

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

Керівники та інші посадові особи органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян зобов'язані проводити особистий прийом громадян. 

Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години, у зручний для громадян час, за місцем їх роботи і проживання. Графіки прийому доводяться до відома громадян.

Порядок прийому громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, об'єднаннях громадян визначається їх керівниками. 

Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються. Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.

Відповідно до наказу голови суду від 26 березня 2013 року № 17/01-06 відповідальною за введення діловодства по зверненню громадян в Рожищенському районному суді Волинської області призначено заступника керівника апарату суду Крупінську Вікторію Андріївну, а в разі її відсутності керівника апарату Сімінську Ірину Вікторівну.

Відповідно до графіку прийому громадян керівництвом Рожищенського районного суду Волинської області, затвердженого головою суду 08.07.15 № 20/01-06, прийом громадян головою суду проводиться у вівторок та п’ятницю з 10.00 до 13.00, керівником апарату суду – у понеділок та четвер з 10.00 до 13.00. Графік прийому громадян розміщений в приміщенні суду та на офіційному  веб –  сайті суду.

Особистий прийом громадян фіксується у Журналах прийому громадян, які ведуть особи, що здійснюють прийом.

В основному на прийом приходять особи, які звернулися (або мають намір звернутися) до суду з тих чи інших питань. З будь-якими усними скаргами (зверненнями) на дії (чи бездіяльність) працівників суду громадяни протягом 2016 року не звертались.

Під час особистого прийому протягом звітного періоду керівництвом суду було прийнято 15 громадян.  В основному звертаються до суду робітники, службовці, пенсіонери.

У зверненнях,  на особистому прийомі, порушувалися такі питання:

- дотримання норм законодавства при розгляді справи в суді;

- щодо звернення в суд;

- отримання безкоштовної правової допомоги.

 У кожному випадку громадянам були надані чіткі роз’яснення відповідно до чинного законодавства. Скарг на дії голови суду та керівника апарату суду не надходило.

У звітному періоді до Рожищенського районного суду Волинської області надійшло 5 письмових звернень, а саме 05 лютого 2016 року із заявою щодо підстав звільнення із займаної посади звернулася помічник судді Рожищенського районного суду Волинської області Омельчук О.В.  (О-1/16). Дана заява була розглянута у встановлений законодавством термін та заявниці надано вичерпну, обґрунтовану відповідь з роз’ясненнями питань, зазначених у зверненні. Дана відповідь не оскаржувалась.

18.08.2016 року гр. Домбровський А.І. (Д-3/16) звернувся із заявою щодо повернення сина. Дану заяву було направлено в Рожищенський РВ УМВС у Волинській області для розгляду та вжиття відповідних заходів.

16.08.2016 року надійшло колективне звернення жителів сіл. Городині та Романів щодо заміни запобіжного заходу гр. Романюку М.А. (КО/2/16 ). Дане звернення було розглянуто у встановлений законодавством термін та  було надано відповідь. Дана відповідь не оскаржувалась.

Також на адресу суду надійшло 2 заяви від гр. Домбровського А.І. про вчинення злочину при продажі, купівлі та підпалі трьох поверхового млина в с. Уляники (Д-4/16 надійшла 29.11.2016) та  заява щодо підпалу соломи у гр. Медведя Р.А. (Д-5/16, надійшла 05.12.2016). Дані заяви було направлено в Рожищенське ВП Ківерцівського ВП ГУНП у Волинській області для розгляду та вжиття відповідних заходів.

Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них  проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно знаходяться під контролем голови суду та керівника апарату.

Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи зі зверненнями громадян, суд забезпечує:

- узагальнення, аналіз стану роботи суду в частині організації роботи зі зверненнями громадян;

- особистий прийом громадян головою суду та керівником апарату суду;

- обговорення звернень громадян на нарадах.

Результати проведеного узагальнення свідчать, що у Рожищенському районному суді робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам. Відповіді на звернення надаються судом своєчасно, є змістовними, повними, вичерпними та достовірними. Суд при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, вживає інші заходи для об’єктивного вирішення питань авторів звернень. Для підвищення рівня організації даної ділянки роботи, відповідальним працівникам апарату суду за введення діловодства по зверненню громадян, необхідно постійно працювати над підвищенням свого кваліфікаційного рівня, вживати всіх необхідних заходів для належного ведення діловодства по зверненню громадян.

 

Заступник керівника апарату                                              В.А. Крупінська

 

05.01.2017 року