flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення роботи Рожищенського районного суду Волинської області по розгляду звернень громадян за І квартал 2014 року

 Узагальнення роботи Рожищенського районного суду Волинської області по розгляду звернень громадян за І квартал 2014 року

Право на звернення є невід'ємним й невіддільним від особи правом відстоювати свої права та охоронювані законом інтереси.

 Порядок роботи зі зверненнями громадян регулюється Законом України «Про звернення громадян» № 393/96-ВР від 02. 10. 1996 року, Указом Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» 7 лютого 2008 року № 109/2008, Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, в організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації»    № 348 від 14 квітня 1997 року.

Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. 

На виконання плану роботу Рожищенського районного суду на  ІІ квартал 2014 року проаналізовано роботу Рожищенського районного суду  по розгляду звернень громадян за І квартал 2014 року.

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

Керівники та інші посадові особи органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян зобов'язані проводити особистий прийом громадян. 

Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години, у зручний для громадян час, за місцем їх роботи і проживання. Графіки прийому доводяться до відома громадян.

Порядок прийому громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, об'єднаннях громадян визначається їх керівниками. 

Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються. Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.

Відповідно до наказу голови суду від 26 березня 2013 року № 17/01-06 відповідальною за введення діловодства по зверненню громадян в Рожищенському районному суді Волинської області призначено заступника керівника апарату суду Крупінську Вікторію Андріївну, а в разі її відсутності керівника апарату Сімінську Ірину Вікторівну.

Відповідно до графіку прийому громадян керівництвом Рожищенського районного суду Волинської області, затвердженого головою суду 04 березня 2013 року № 5/01-06, прийом громадян головою суду проводиться у вівторок та п’ятницю з 10.00 до 13.00, керівником апарату суду – у робочі дні з 09.00 до 17.00, п’ятниця з 09.00 до 16.45. Графік прийому громадян розміщений в приміщенні суду та на офіційному            веб –  сайті суду.

Особистий прийом громадян фіксується у Журналах прийому громадян, які ведуть особи, що здійснюють прийом.

В основному на прийом приходять особи, які звернулися (або мають намір звернутися) до суду з тих чи інших питань. З будь-якими усними скаргами (зверненнями) на дії (чи бездіяльність) працівників суду громадяни в першому кварталі 2014 року не звертались.

За І квартал 2014 року на особистому прийомі голови суду побувало 12 громадян. В основному звертаються до суду робітники, службовці, пенсіонери. Основними питаннями, які були порушені громадянами на особистому прийому голови суду стали питання про фіксування судового процесу технічними засобами, про встановлення факту родинних відносин, про повернення державного мита,  про видачу дублікату виконавчого листа,  про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, про перегляд заочного рішення. У кожному випадку громадян були надані чіткі роз’яснення відповідно до чинного законодавства. Скарг на дії голови суду та керівника апарату суду не надходило.

Протягом І кварталу 2014 року до Рожищенського районного суду Волинської області надійшло 2 письмових зверненнь.

Заява  Домбровського А.І.  (Д-1/14)  про надання копій документів щодо призначення медико – психіатричної експертизи Домбровському А.І. Заявнику надіслано, що заяви  про направлення Домбровського А.І. на           медико – психіатричну експертизу на розгляд Рожищенського районного суду Волинської області не надходили та судові рішення по даному питанню не постановлялись.

  Заява Джуся Ф.Я., Джусь М.П. (Д-2/14)  про проведення перевірки щодо бездіяльності правоохоронних органів. Заявникам роз’яснено, що відповідно до  п. 1 ст. 303 Кримінального процесуального кодексу України  на досудовому провадженні можуть бути оскаржені такі рішення, дії чи бездіяльність слідчого або прокурора: бездіяльність слідчого, прокурора, яка полягає у невнесенні відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань після отримання заяви чи повідомлення про кримінальне правопорушення, у неповерненні тимчасово вилученого майна згідно з вимогами статті 169 цього Кодексу, а також у нездійсненні інших процесуальних дій, які він зобов’язаний вчинити у визначений цим Кодексом строк, - заявником, потерпілим, його представником чи законним представником, підозрюваним, його захисником чи законним представником, володільцем тимчасово вилученого майна. Тому заявникам рекомендовано звернутися із скаргою на бездіяльність слідчого та прокурора до суду за місцем проведення досудового слідства.

Звернення були розглянуті у встановлений законодавством термін. Заявникам надана вичерпна відповідь з роз’ясненням  питань, зазначених у заявах, дані відповіді не оскаржувались.

На кінець І кварталу 2014 року нерозглянуті звернення відсутні.

Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них  проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно знаходяться під контролем голови суду та керівника апарату.

Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи зі зверненнями громадян, суд забезпечує:

- узагальнення, аналіз стану роботи суду в частині організації роботи зі зверненнями громадян;

- особистий прийом громадян головою суду та керівником апарату суду;

- обговорення звернень громадян на нарадах.

Отже, підсумовуючи вищевикладене можна зробити висновок, про те, що стан розгляду звернень громадян в суді знаходиться на належному рівні. Для підвищення рівня організації даної ділянки роботи, відповідальним працівникам апарату суду за введення діловодства по зверненню громадян, необхідно постійно працювати над підвищенням свого кваліфікаційного рівня, вживати всіх необхідних заходів для належного ведення діловодства по зверненню громадян.

 

Заступник керівника апарату                                              В.А. Крупінська