flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення роботи Рожищенського районного суду Волинської області по розгляду звернень громадян за 2015 рік

 Узагальнення роботи Рожищенського районного суду Волинської області по розгляду звернень громадян за 2015 рік

Право на звернення є невід'ємним й невіддільним від особи правом відстоювати свої права та охоронювані законом інтереси.

 Порядок роботи зі зверненнями громадян регулюється Законом України «Про звернення громадян» № 393/96-ВР від 02. 10. 1996 року, Указом Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» 7 лютого 2008 року № 109/2008, Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, в організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації»  № 348 від 14 квітня 1997 року.

Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. 

На виконання плану роботу Рожищенського районного суду на  І квартал 2016 року проаналізовано роботу Рожищенського районного суду  по розгляду звернень громадян за 2015 рік.

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

Керівники та інші посадові особи органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян зобов'язані проводити особистий прийом громадян. 

Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години, у зручний для громадян час, за місцем їх роботи і проживання. Графіки прийому доводяться до відома громадян.

Порядок прийому громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, об'єднаннях громадян визначається їх керівниками. 

Усі звернення громадян на особистому прийомі реєструються. Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.

Відповідно до наказу голови суду від 26 березня 2013 року № 17/01-06 відповідальною за введення діловодства по зверненню громадян в Рожищенському районному суді Волинської області призначено заступника керівника апарату суду Крупінську Вікторію Андріївну, а в разі її відсутності керівника апарату Сімінську Ірину Вікторівну.

Відповідно до графіку прийому громадян керівництвом Рожищенського районного суду Волинської області, затвердженого головою суду 08.07.15 № 20/01-06, прийом громадян головою суду проводиться у вівторок та п’ятницю з 10.00 до 13.00, керівником апарату суду – у понеділок та четвер з 10.00 до 13.00. Графік прийому громадян розміщений в приміщенні суду та на офіційному  веб –  сайті суду.

Особистий прийом громадян фіксується у Журналах прийому громадян, які ведуть особи, що здійснюють прийом.

В основному на прийом приходять особи, які звернулися (або мають намір звернутися) до суду з тих чи інших питань. З будь-якими усними скаргами (зверненнями) на дії (чи бездіяльність) працівників суду громадяни протягом 2015 року не звертались.

Під час особистого прийому протягом 2015 року керівництвом суду було прийнято 30 громадяни. На 30 усних  зверненнь громадян керівництвом  суду   були надані роз’яснення у відповідності  до норм діючого законодавства. В основному звертаються до суду робітники, службовці, пенсіонери. Основними питаннями, які були порушені громадянами на особистому прийому стали питання про фіксування судового процесу технічними засобами, про тяганину в розгляді справи, про повернення державного мита,  про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, про перегляд заочного рішення. У кожному випадку громадянам були надані чіткі роз’яснення відповідно до чинного законодавства. Скарг на дії голови суду та керівника апарату суду не надходило.

За 2015 рік до Рожищенського районного суду Волинської області надійшло 8 письмових зверненнь.

05 січня 2015 року надійшла заява від директора МПП «Волинь» Карпюка В.Г.  (В-1/15)  про надання роз’яснень, щодо винесених судових рішень.  Заявнику роз’яснено, що голова суду не уповноважений коментувати судові рішення, винесені суддями Рожищенського районного суду Волинської області. Це питання розглядається тільки судом, який ухвалив судове рішення. Під судом, який ухвалив судове рішення, необхідно розуміти суддю, який ухвалив таке рішення одноособово, або колегію суддів, якщо судове рішення ухвалювалося таким складом суду. 

Відповідно до ст. 170 КАС України якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, або державного виконавця ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту. Подання заяви про роз'яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання. Тому, заявнику рекомендовано звернутися до суду із  заявою про роз’яснення судового рішення.

10 квітня 2015 року надійшла заява від гр. Коренги П.Ф. (Л-2/15) щодо скасування рішення суду. Заявнику роз’яснено, що згідно ст. 293 ЦПК України сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

14 квітня 2015 року на адресу суду надійшла заява директора ПП «Флора» Полякова В.В. щодо спроб ТОВ «НВК «Органіка» по протизаконному позбавленню ПП «Флора» права оренди земельної ділянки. Дана заява  була доведена до відома суддів та працівників апарату Рожищенського районного суду Волинської області та буде врахована при виконанні службових обов’язків, про що було повідомлено заявника              21 квітня 2014 року.

10 червня 2015 року на адресу суду надійшло звернення директора ПП «Флора» Полякова В.В. про підроблений лист – повідомлення щодо Полякова В.В. Дане звернення було доведено до відома суддів та працівників апарату Рожищенського районного суду Волинської області та буде враховане при виконанні службових обов’язків, про що було повідомлено заявника 11.06.2015 року.

30 липня 2015 року надійшла заява від гр. П’ятенко І.З. (П-5/15) щодо виплати дивідендів. Розглянувши дану заяву, заявнику надіслано роз’яснення, щоб вирішити питання про виплату дивідендів  за придбані акції у ПАТ «АК «Богдан Моторс», потрібно звернутися до суду за місцем  знаходження відповідача, із позовною заявою відповідної форми та змісту (119 ЦПК) з доданими документами.

08 вересня 2015 року із заявою щодо шахрайських дій працівника територіального центру соціального обслуговування звернувся гр. Кучмук Ю.Я. (К-6/15) розглянувши дану заяву, гр. Кучмуку Ю.Я. рекомендовано по даному факту звернутися до Рожищенського РВ УМВС у Волинській області із заявою про злочин.

22 вересня 2015 року надійшла заява від гр. Грищенко П.О.(Г-7/15) про незаконну відмову в розгляді по суті позовної заяви. 02 жовтня 2015 року Грищенку П.О. надано відповідь, що 02.10.2015 року Рожищенським районним судом Волинської області ухвалено рішення про задоволення позову у справі № 167/840/15-ц провадження № 2/167/272/15 за позовом Грищенка П.О. до Мильської сільської ради про визнання права власності на спадкове нерухоме майно.

12 жовтня 2015 року гр. Подольська М.О. (П-8/15) звернулася із заявою щодо шахрайських дій адвоката Поліщука В.А. Дану заяву із доданими до неї документами було направлено в Рожищенський РВ УМВС у Волинській області для розгляду та вжиття відповідних заходів.

Всі звернення розглянуто у встановлений законодавством термін та надано вичерпні обґрунтовані відповіді з роз’ясненнями питань, зазначених у зверненнях.

На кінець 2015 року нерозглянуті звернення відсутні.

Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них  проблем, оперативне їх вирішення, реалізація законних прав та інтересів громадян постійно знаходяться під контролем голови суду та керівника апарату.

Для підвищення ефективності роботи суду щодо організації роботи зі зверненнями громадян, суд забезпечує:

- узагальнення, аналіз стану роботи суду в частині організації роботи зі зверненнями громадян;

- особистий прийом громадян головою суду та керівником апарату суду;

- обговорення звернень громадян на нарадах.

Результати проведеного узагальнення свідчать, що у Рожищенському районному суді робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на належному рівні, здійснюється постійний контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам. Відповіді на звернення надаються судом своєчасно, є змістовними, повними, вичерпними та достовірними. Суд при розгляді звернень громадян з’ясовує їх суть, вживає інші заходи для об’єктивного вирішення питань авторів звернень. Для підвищення рівня організації даної ділянки роботи, відповідальним працівникам апарату суду за введення діловодства по зверненню громадян, необхідно постійно працювати над підвищенням свого кваліфікаційного рівня, вживати всіх необхідних заходів для належного ведення діловодства по зверненню громадян.

 

Заступник керівника апарату                                              В.А. Крупінська

 

11.01.2016 року