Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Красноармійським міськрайонним судом повернуто для належного оформлення 134 матеріали з 330 матеріалів про притягнення до адміністративної відповідальності осіб за керування транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння

15 листопада 2017, 11:13

Статтею 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено  адміністративну відповідальність водіїв за керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, передачу керування транспортним засобом особі, яка перебуває в стані такого сп'яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, та відмову особи, яка керує транспортним засобом, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість.

Так за період з січня по листопад 2017 року Красноармійським міськрайонним судом Донецької області було розглянуто 330 справ про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 130 КУпАП.

         Зокрема за наслідками розгляду матеріалів про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 130 КУпАП накладено адміністративне стягнення щодо 143 осіб, в тому числі  у вигляді штрафу  у сумі 10200 грн.  та  позбавлення права керування транспортними засобами.

         Водночас 134 матеріали про притягнення особи до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 130 КУпАП було повернуто Покровському відділу поліції Головного управління Національної поліції в Донецькій області для належного оформлення, відповідно до вимог КУпАП.

Така кількість повернутих матеріалів свідчить про те, що посадові особи, які складають протоколи про адміністративні правопорушення часто відносяться до оформлення матеріалів про правопорушення поверхнево та формально. Документи, згідно яких правопорушники притягуються до адміністративної відповідальності, не завжди містять належні реквізити, є випадки, що протоколи складаються неграмотно і несвоєчасно, з цими документами не завжди ознайомлюються особи, які притягаються до адміністративної відповідальності, їм часто не роз’яснюють при складанні протоколу права і обов’язки, передбачені ст. 268 КУпАП. Також, у матеріалах справи нерідко не було доказів, які б підтверджували факт вчинення особою правопорушення, даних про те, чи притягалася вона до адміністративної відповідальності раніше, не додавались копії постанов суду про притягнення правопорушника до відповідальності за попередній період              (це стосується ч. 2 ст. 130 та ч. 3 ст. 130 КУпАП ), а також пояснень цієї особи, свідків або підписів останніх.

Недотримання вимог ст. 256 КУпАП при складанні протоколу про адміністративне правопорушення призводить до вимушеної тяганини з розглядом справ, а іноді й до спливу строків притягнення правопорушників до адміністративної відповідальності. Через неточні та неправильні записи у протоколах про місце реєстрації правопорушників або фактичне місце проживання правопорушників судом здійснювались повторні виклики правопорушників для розгляду справ, з витратою коштів суду на повторні виклики.

Так з різних підстав за період січень – листопад 2017 року Красноармійським міськрайонним судом Донецької області було закрито провадження у 53 справах про адміністративні правопорушення за ст. 130 КУпАП, у зв’язку із закінченням строків притягнення особи до адміністративної відповідальності.

 Зокрема до закриття справ призвело недотримання уповноваженими посадовими особами патрульної поліції вимог ст. 38 КУпАП щодо строків накладення адміністративного стягнення та несвоєчасне надсилання матеріалів до судів.

Відтак, судом обґрунтовано закривалось провадження у справах у разі закінчення строків, визначених у ст. 38 КУпАП, однак при цьому - винні особи уникали відповідальності, що в свою чергу негативно впливає на зміцнення законності та запобіганню правопорушенням.

Викладене свідчить про поверхове і формальне оформлення протоколів про адміністративне правопорушення працівниками поліції, недостатній контроль зі сторони керівництва патрульної поліції щодо роботи підлеглих посадових осіб, на яких покладені уповноваження при вчиненні адміністративного правопорушення складати протокол та направляти його для розгляду до суду.

         Отже, на думку суду, для більш ефективного застосування законодавства про адміністративну відповідальність за порушення у сфері дорожнього руху необхідно дотримуватися порядку складання протоколів про адміністративні правопорушення та своєчасно направляти їх до суду.

 Джерело

За повідомленням прес-служби суду